Ktm 640

kraschpuckar

Hej vapenbröder! :)

Sålde min Superduke och tänkte leka med en 640 prestige 04 nästa år.
Var köper ni kraschpuckar? Tänkte att det blir lättare att slappna av på banan om dessa monteras i god tid (dvs innan banåkning).

Tack på förhand!
/Igor
 
Ebay....

8pack kinakopia på KTM puckarna kostar 50kr. Sedan lite gängad stång och du är klar.
 
Vart kan man hitta plastdelar till en 640 från 04, typ framskärm bakskärm sidoskärm etc.
Vilken hemsida kan man besöka för det?

Finns det ens längre? Kan tänka mig att det är från tyskland man får beställa, men vilken hemsida?
 
Svängde in på biltema och köpte mig handskydd idag Biltema handskydd.
Nu när jag kom hem såg jag att det visst finns 2st storlekar. Vad är det för diameter man ska ha till våra styren? (pärlan står så långt bort under vinterhalvåret).
 
Läcker kopplingsolja samt motorolja

Halloj, har två problem och de är för det första att den läcker olja nere vid ramfästet precis under oljefiltret längst fram....

Brukar detta vara allvarligt eller bara oljefiltret som brukar läcka?

Sedan har jag problem med kopplingen då man numera jämt ser kopplingsolja på insidan av handtagsskydden?

Slavcylindern som gett upp?? Ny koppling som gäller?

Tack!
 
Halloj, har två problem och de är för det första att den läcker olja nere vid ramfästet precis under oljefiltret längst fram....

Brukar detta vara allvarligt eller bara oljefiltret som brukar läcka?

Sedan har jag problem med kopplingen då man numera jämt ser kopplingsolja på insidan av handtagsskydden?

Slavcylindern som gett upp?? Ny koppling som gäller?

Tack!

Finns en rep.sats för kopplingsproblemet.:tummenupp
 
Skulle gärna vilja ha tvåfingerkoppling, tips på liknande kit som rep. kittet men tvåfinger??
 
Är det ett vanligt fel på den modellen?

Nja inte direkt men de flesta går sönder förr eller senare. Just därför har jag just nu inga kit över till försäljning...:näsblod

Skulle gärna vilja ha tvåfingerkoppling, tips på liknande kit som rep. kittet men tvåfinger??

Det finns 2-fingers grepp till kopplingspumpen men inte till motardbromspumpen.
 
Last edited:
Halloj, har två problem och de är för det första att den läcker olja nere vid ramfästet precis under oljefiltret längst fram....

Är det vid motorn eller filtret det kladdar? Är väl cylinderfotspackningen om det är vid motorn.

Väldigt vanligt däremot att det läcker just ovanför vänster utblås vid ventilkåpan och rinner ner/lite bakåt av fartvinden. Sitter ingen fardigskuren packning där så man får smeta lite eget.


Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?
 
Är det vid motorn eller filtret det kladdar? Är väl cylinderfotspackningen om det är vid motorn.

Väldigt vanligt däremot att det läcker just ovanför vänster utblås vid ventilkåpan och rinner ner/lite bakåt av fartvinden. Sitter ingen fardigskuren packning där så man får smeta lite eget.


Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?

Okej! Men det droppar lixom olja vid ramfästet längst ner precis där skruven till plaskskyddet sitter till oljefiltret... Typ längst ner längst fram där ramen böjs under motorn? Haha svårt att förklara:):va

Kan försöka slänga upp en bild inom kort...
 
Har en egen fundering själv. Enklaste sättet att få bort den stora muttern i kopplingskorgen utan att spendra 700-800 på ktms verktyg? Är ju lättmetal där så kan tänka mig att det är lite känsligt, funkar mutterpicka utan att ha sönder nått?

Ja körde med mutterpicka :)

Okej! Men det droppar lixom olja vid ramfästet längst ner precis där skruven till plaskskyddet sitter till oljefiltret... Typ längst ner längst fram där ramen böjs under motorn? Haha svårt att förklara:):va

Kan försöka slänga upp en bild inom kort...

Jag förstår hur du menar men precis som nån annan sa så rinner de antingen ifrån motorn alt filtret, troligast är motorn om inte nån dragit filtret fel, löst osv..
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top