Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
2205 är omkretsen i mm på framhjulet för att hastighetsmätaren ska stämma på 21"hjulet..
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
2205 är omkretsen i mm på framhjulet för att hastighetsmätaren ska stämma på 21"hjulet..
Så man kan justera det på något sätt? Lustigt att säljaren tyckte det var milen. Men just då stämde det rätt bra. Jag får väl kolla i boken
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Färg på stiftet? Min är ljusgrå. Vridit på soppa på skruven. Lite mörkare. Men antar jag får öppna fuggen och kolla vad det sitter därinne. Men är sjukt osugen på det...
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nu vet jag inte hur -06 manual ser ut om den ser likadan som de andra manualer i bokform. Men någonstans längre bak borde du ha teknisk info & även Basic carburator settings.

Typ så här på 660-04
BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd f. t.)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop (–)
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm

Ja det ska vara samma förgasare på 625/660

625 -04 t,ex

BASIC CARBURETOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd from top)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm

Nu vet jag inte hur -06 manual ser ut om den ser likadan som de andra manualer i bokform. Men någonstans längre bak borde du ha teknisk info & även Basic carburator settings.

Typ så här på 660-04
BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd f. t.)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop (–)
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm

Ja det ska vara samma förgasare på 625/660

625 -04 t,ex

BASIC CARBURETOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd from top)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm
Massivt lyft från förr i tiden men... Ang nålens position - Vad betyder de olika 5 eller fjärde från topp? I vilka scenarion ska den vara på de olika ställena? Min hoj går vansinnigt snålt och vill ha på lite mer bränsle. Luftburken har någon sågat upp. I övrigt är munstyckena enligt listan ovan.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Japp, ingen kvar som grejar med 625 kanske... ? Fixade det själv. Den går bra nu.

Annan fråga , hur mycket ska gaffeln flexa? Jag tror det är något fel på min. Under körning flaxar ju gaffeln fram och tillbaka väldigt tydligt. Vi snackar minst en centimeter fram och tillbaka längst ut. Kollade på min Kawasaki och den rör sig inte en (synbar) millimeter. Men jag har inte hittat något löst. Eller tittar jag på fel ställe? Ska lyfta upp den och rycka hårdare i den. Känns fel med så mycket rörelse. ?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Japp, ingen kvar som grejar med 625 kanske... ? Fixade det själv. Den går bra nu.

Annan fråga , hur mycket ska gaffeln flexa? Jag tror det är något fel på min. Under körning flaxar ju gaffeln fram och tillbaka väldigt tydligt. Vi snackar minst en centimeter fram och tillbaka längst ut. Kollade på min Kawasaki och den rör sig inte en (synbar) millimeter. Men jag har inte hittat något löst. Eller tittar jag på fel ställe? Ska lyfta upp den och rycka hårdare i den. Känns fel med så mycket rörelse. ?

Du behöver nog nya bussningar i gaffeln. 1cm låter iofs så mycket att jag skulle oroa mig för om något annat också skadats.

Om det inte är styrlagret som är dåligt.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Du behöver nog nya bussningar i gaffeln. 1cm låter iofs så mycket att jag skulle oroa mig för om något annat också skadats.
Ok, bussningar var? Alltså i styrkronan? Ska gå ut strax och hissa upp den. Känns som jag snart bytta alla chassidelar som rör sig på den här hojen. Bara svingen kvar...
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Okay, gaffeln glappar en millimeter utan vidare vid lite handkraft endast. Antar att den då kan flexa betydligt mer vid körning. Då vet jag vad jag ska göra en helg då inspiration faller på... ???
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Okay, gaffeln glappar en millimeter utan vidare vid lite handkraft endast. Antar att den då kan flexa betydligt mer vid körning. Då vet jag vad jag ska göra en helg då inspiration faller på... ???

Skillnad på 1mm och 1cm, om det bara är 1mm så skulle jag vänta tills det är dags att serva gaffeln. Men iofs misstänker jag att det redan är dags med tanke på tidigare beskrivning av hojen.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Skillnad på 1mm och 1cm, om det bara är 1mm så skulle jag vänta tills det är dags att serva gaffeln. Men iofs misstänker jag att det redan är dags med tanke på tidigare beskrivning av hojen.
En dryg millimeter längst upp vid bussningen när hojen är upphissad. Vilket betyder att den helt säkert rör sig betydligt mer när den körs. Ganska svårt hålla i gaffeln och slita i den samtidigt som man ska försöka se hur det rör sig. Som sagt, vid körning är det mycket tydligt. Gamla hojar som använts som de ska användas sliter.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En dryg millimeter längst upp vid bussningen när hojen är upphissad. Vilket betyder att den helt säkert rör sig betydligt mer när den körs. Ganska svårt hålla i gaffeln och slita i den samtidigt som man ska försöka se hur det rör sig. Som sagt, vid körning är det mycket tydligt. Gamla hojar som använts som de ska användas sliter.

Vilken bussning?
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Tips på ny strålkastare! Hela plasten fram alltså. Finns universal till exc och nyare modeller men passar den? Min original har spruckit, ska laga den och tänkte spara den eftersom de inte går köpa nya längre. Någon som vet? Tjing!
272792361.jpg
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
IMG_20230727_144244840.jpgFick tag på en roadbook-hållare i Tjeckien. Passade bra att montera mobilen i. ?
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jag söker förresten en sadel till 625/640 eller kanske en 620 för experiment om någon råkar han en liggande i garaget. Hör gärna av dig!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top