Ktm 625

Saknas inga nitar för org 320mm framskiva har inga nitar... De som kan uppfattas som nit är magneten för hastighetsmätaren....

ok vad bra :)

någon som vet var man kan lämna in en FCR förgasare för att få acc pump justerad och ev. bestyckning?
byta munstycken kan jag göra själv men en acc pump har jag aldrig rört.
hojen dör om man gasar till fort på tomgång och går inte helt hundra genom registret.
sitter öppnare pipor och verkar som alla strypningar och avgastrams är borttaget, även borttaget luftburkslock
 
Vad kör folket med för bestyckning som har fcr, rallykam och helsystem?

Fractal: Ang din fråga, är du säker på att du har justerat blandningen rätt? Låter inte så på din beskrivningen nämligen
 
skruvade ut bränsleskruven ca 1 3/4 och kikade på munstyckena, de jag kunde få loss genom att endast lossa på 17 bulten under.

165
45

tycker inte det vart någon stor skillnad men kanske går lite bättre.
 
Lill Erik vad har du kommit fram till med ditt experimenterande med bestickningen? Var 180 bättre? Vad kör du i lågfartsmunstycket?
 
48 verkar de flesta köra, får köpa några större huvudmunstycken också och sedan experimentera med nålläge då :)
 
Lill Erik vad har du kommit fram till med ditt experimenterande med bestickningen? Var 180 bättre? Vad kör du i lågfartsmunstycket?

Har inte kunnat köra nånting då min kopplingsslav gav upp förra fredagen. Väntar på ny.

När jag bara hade helsystem körde jag på 168/48, OBEKR nål i 4e hacket och blandskruven 2,2varv ut.

Återkommer när jag lyckats justera in den i nuvarande skick.
 
Har samma uppsättning som ni killar men när jag slängde på ett helsystem istället för sliponet så vill den ha mer. Har mest funderingar kring huvudmunstycket då folk verkar köra med allt från 165-195 vilket känns gigantiskt
 
ok vad bra :)

någon som vet var man kan lämna in en FCR förgasare för att få acc pump justerad och ev. bestyckning?
byta munstycken kan jag göra själv men en acc pump har jag aldrig rört.
hojen dör om man gasar till fort på tomgång och går inte helt hundra genom registret.
sitter öppnare pipor och verkar som alla strypningar och avgastrams är borttaget, även borttaget luftburkslock

Prova 168-175-180 i högfart och 48lf. Luftblanskruven justeras till jämnast tomg. Stupningen vid snabba påslag får du bort genom att skruva på justerskruven till accpumpen. Skruva så pumparmen slår max. Stuper den ändå så sätt dit en oring runt accpumpsarmen och justerskruven så den tvångsdrar accpumpen hårdare. Man kan få sätta dit dubbla oringar för att få bort stupningar. Stuper den liks förb,,,så måste man byta till 20% större accpumpsmunstycke. Det finns även hårdare dragfjäder att köpa till accpumpen om man inte vill ha oringar runt den.
 
Har gjort den vanliga o-ringsmodden men ska prova större munstycke till att börja med för just nu känns den nästan slöare än med bara fcr, rallykam och slipon :)
 
Har satt i ett 175 munstycke, lågfarten (48) är orörd och bladningen justerad men ändå så smäller den rejält vid avslag, den stupar dock inte på gasen.

Boost eller boris har ni några tips?

Tycker den känns lite sävlig på högre varv
 
Du tänker på sånna här? Som Lill-Erik sa, mät ljuddämparna. Mina hade 350mm i omkrets.
http://www.ebay.co.uk/itm/Universal...93?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20de93fca5

Mitt fäste gick av. Byggde en liten approvinsch med en sånhär (tror jag använde mig av den plana varianten med M8 bult):
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Motordelar/Motorupphangning/Gummikudde-universal-63101/

Dock fick jag kapa till bulten för att det skulle passa. Några stora brickor och låsmuttrar och det håller än :)

EDIT: Såhär blev resultatet
View attachment 405653

Grymt! Tack för svar (JPT & Lill-Erik också)!
Har inte fixat det ännu, den har fått dinglat fritt. Var ute första gången idag på säkert en vecka :P Drog omkull i skogen så bromsgreppet gick sönder :D Det är en 500-hundring varje gång man välter :D ska nog fixa Barkbusters ganska så snart :rock tyvärr så hittar man massa annat nödvändigt skit så det blir alltid någon tusing extra när man beställer från Lelles/Johans.

Tack för svar hur som helst. Vet inte om jag skrev att min hoj hade lite oljeläckage efter senaste oljebytet. Tog bort allt och bytte ALLA kopparbrickor i morse. Tror inte att det har droppat sedan dess. Ligger vita A4-papper under motarden nu! Får se i morgon, kanske återkommer ;)
 
Förövrigt, jag behöver ha ett par barkbusters till mitt styre. Det är inte gängat inuti utan endast ett runt hål. Om jag inte lärt mig fel så finns det barkbusters som man skruvar så att de expanderar inuti styret? Vart kan man köpa schysta för en vettig peng? Verkar som att alla kostar runt 1000-lappen? Stämmer det eller finns det billigare?

Jag har ett styre från Twenty (28mm mitten och mindre mot ändarna kommer inte ihåg mått men standard, 22-23?). Ska fråga där jag köpte styret om de har något som passar till just det styret, men ni kanske hinner före :)

Mvh
 
Förövrigt, jag behöver ha ett par barkbusters till mitt styre. Det är inte gängat inuti utan endast ett runt hål. Om jag inte lärt mig fel så finns det barkbusters som man skruvar så att de expanderar inuti styret? Vart kan man köpa schysta för en vettig peng? Verkar som att alla kostar runt 1000-lappen? Stämmer det eller finns det billigare?

Jag har ett styre från Twenty (28mm mitten och mindre mot ändarna kommer inte ihåg mått men standard, 22-23?). Ska fråga där jag köpte styret om de har något som passar till just det styret, men ni kanske hinner före :)

Mvh

Biltema har för några hundringar.
 
Biltemas barkbusters jag hört dåliga saker om men har inte testat själv så dom kanske funkar.. Annars finns ju eBay..
 
Vet flera som har biltemas å dom funkar hur bra som helst, även å vurpa me..... Klart prisvärt, 259:-....
 
Har satt i ett 175 munstycke, lågfarten (48) är orörd och bladningen justerad men ändå så smäller den rejält vid avslag, den stupar dock inte på gasen.

Boost eller boris har ni några tips?

Tycker den känns lite sävlig på högre varv

Smällarna beror endera på otäta skarvar på avgaset speciellt mot topp. Annars är det lågfarten som är snålt ställd.

Slö på toppvarv brukar vara för stort högfart eller på tok för litet men i detta fall är det inte toklitet så prova mindre. Snålar man ner hf typ till 160-165 så kan den dra bra på slutvarv men man tappar oftast lite bottendrag. Men det är värt att prova ändå för du har accpumpsmodd så ev märker du ingen försämmring på lågvarv. Blir man nöjd med slutpulvret med 160-165 men den känns slöare på botten så prova skruva ut blandskruven och höj trottelnålen 1-2 hack.

Man måste göra långa fullgasåkningar och slå av motorn i fart och kolla stiftfärgen för att lista ut rätt hf munstycke. Kör flera dragrace på full mutter ca 500m och avsluta med 600-1000m full gas på sista växel,,ut med armar och ben så den inte går så fort. Viktigast är att slå av tändning med bibehållen full gas annars missfärgas stiftet.
 
Jag blir inte klok på detta, jag har testat olika munstycken och inställningar och kommit fram till att 168 och 170 hf funkar bäst.
*170 Tycker jag den går bättre i högre fart men känns aningens seg och slö i lägre hastighet.
*168 Har klart bättre vrid på botten men slöare på topp.

Sen har jag även gått igenom avgassystemet och det är så tätt det går att få det så jag tror på att gå upp ett steg i lf för att få bort smällarna då jag har 48 i dagsläget.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top