Ktm 625

Har alltid fått pikar för att jag har kvar passagerarfotpinnarna men när jag gick omkull och hojen kanade ca 30m så räddade dom upp hela sidan på hojen! Bra skit!

Jag har mina skjuspinnar för de är bekvämt att ha fötterna där när man åker typ landsväg/mototväg...
Så dom fyller sin funktion....
 
Stämmer det att man ska byta oljefiltret på höger sida efter man bytt filtret fram och fyllt på med ny olja? Rimligen borde man väl byta båda filter samtidigt, annars borde det väl rinna ut massa olja när man tar av det högra?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kolla artikelnummret på snabbkopplingsskruven i sprängskisserna på chassiet. Sen går du in på www.karlstrommotor.se och matar in det i artikelsök och beställer. Vanligtvis har du det i brevlådan inom max två dagar. Frakten är dock på 100-150 men jag har ringt/mailat dom några ggr och bett dom skicka delarna med brev istället. Dom brukar inte vara omöjliga och ger jäkligt sjysst service.
 
Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen:näsblod
QUOTE]

Den går inte att kicka igång med handen :)
Å det är inte helt enkelt att få till tekniken, det tar ett tag att lära sej och är du under 170cm kan det till och med vara lite svårt!
Men man lär sej :)

Jag var rejält svettig innan jag hittade tekniken.
Att tex känna var kolven står!
 
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.

En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.

En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Du trycker ner kicken sittandes tills det tar stopp, å sen drar in decompern å trycker ner kicken en liten bit å sen släpper decompen... Upp me kicken å hoppa upp så kickbenet nästan är rakt å sen stampa till me kicken... Då ska den igång...
De troliga är att batteriet är dåligt, men mät den dvs. volten ska vara minst 12.7 12,8 volt...
 
Du trycker ner kicken sittandes tills det tar stopp, å sen drar in decompern å trycker ner kicken en liten bit å sen släpper decompen... Upp me kicken å hoppa upp så kickbenet nästan är rakt å sen stampa till me kicken... Då ska den igång...
De troliga är att batteriet är dåligt, men mät den dvs. volten ska vara minst 12.7 12,8 volt...

Men startmotorn ska dra runt utan att behöva köra decomp eller hur?
 
Kapade för mycket av kedjan så vad för alternativ finns nu förutom att byta till ett mindre framdrev? :4skrika:4skrika:lol

Kan man byta den stora muttern som sitter vid kedjespännaren till något mindre och kanske lyckas klämma på kedjelåset?

Klantarsle yes, det behöver ni inte påpeka.


20120830_174821.jpg
 
Kapade för mycket av kedjan så vad för alternativ finns nu förutom att byta till ett mindre framdrev? :4skrika:4skrika:lol
När jag bytte drivpaket och glömde att jag gått upp 3 kuggar bak på nya drevet och kapade nya kedjan efter längden på den gamla så satte jag in en extra länk och ett extra kedjelås. Jag fick justera nästan längst ut för att få rätt kedjespänning men det funkade.

Iaf tills jag bytte tillbaka till samma drevstorlek som innan. Då passade ju den kapade längden på kedjen igen.
 
Jepp, that's what I did.

Säkert? Ja, det borde ju vara ungefär dubbelt så osäkert som med ett kedjelås men hur osäkert är det? Det funkade för mig några hundra mil i skogen men jag kör ju slanglöst. Jag garanterar ingenting OM du nu gör som jag. Dock är det billigare än att skaffa ny kedja eller nytt mindre bakdrev.
 
Typ kedjelås - länk - kedjelås?

Frågan är ju hur säkert det är...slangar hela tiden.

Oftast är inte kedjelåset som är den svaga länken då.... Dom gånger kedjan gått söder för mig så är det alltid någon annanstans än kedjelåset....
 
Oftast är inte kedjelåset som är den svaga länken då.... Dom gånger kedjan gått söder för mig så är det alltid någon annanstans än kedjelåset....

Betydligt enklare att gå ner 1 kugg fram och slippa vara nervös.

Vad säger BorisJR?

Sjukt att man ska vara så klantig...och så är det fredag imorgon...över
 
3:Om felet inte ligger bakom spakarna, så kan det vara olika saker. Hård inställd fjädring bak, helt fel inställd förgasare=drar den jämt i hela registret?, sök på "FCR wire mod" så blir responsen bättre när du gör detta också:), tändstiftet sitter inte åt=dålig komp...

Drar jämnt gör den när jag drar på utav fan. Det är dock svårt att ligga och köra i 50, upp till 52, hacka ner till 49, osvosv
 
Betydligt enklare att gå ner 1 kugg fram och slippa vara nervös.

Vad säger BorisJR?

Sjukt att man ska vara så klantig...och så är det fredag imorgon...över

Jag skulle inte vara nervös då.... Hur många kedjor/kedjelås har du kört sönder då????
 
t
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.

En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Kan va ventilerna som står helt fel så det blir ett jävla komp. Prova med starthjälp och funkar inte det ställ ventilerna....
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top