Ktm 625

En till fråga: Vet någon vart man köper en ny sadelskruv? Eller köper man en ny sadel? Min har suttit lite dåligt ett tag och lossnade sist jag var ute och körde (nä hittade inte den)..:crash
 
http://www.blocket.se/sodermanland/KTM_625_supermotard___02_42115838.htm?ca=11&w=2

Hur är 625an i jämförelse med 640 ifall man tänker på servicen, bromsar, vibrationer, bekvämlighet.. Hur hojen är i helhet? Har varit inne på 640 eftersom jag läst ganska gott om den och har tydligen vettiga serviceintervaller, aldrig fått några specifika miltal på det dock.

Kom gärna med lite information grabbar, uppskattas enormt! :) (Började fundera över 625an då jag såg annonsen utav en slump), kanske för högt miltal därför den är relativt billig?
 
http://www.blocket.se/sodermanland/KTM_625_supermotard___02_42115838.htm?ca=11&w=2

Hur är 625an i jämförelse med 640 ifall man tänker på servicen, bromsar, vibrationer, bekvämlighet.. Hur hojen är i helhet? Har varit inne på 640 eftersom jag läst ganska gott om den och har tydligen vettiga serviceintervaller, aldrig fått några specifika miltal på det dock.

Kom gärna med lite information grabbar, uppskattas enormt! :) (Började fundera över 625an då jag såg annonsen utav en slump), kanske för högt miltal därför den är relativt billig?

Var inte alls speciellt billig, köpte min 625a scx 05 för 25, tusen mil

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 
http://www.blocket.se/sodermanland/KTM_625_supermotard___02_42115838.htm?ca=11&w=2

Hur är 625an i jämförelse med 640 ifall man tänker på servicen, bromsar, vibrationer, bekvämlighet.. Hur hojen är i helhet? Har varit inne på 640 eftersom jag läst ganska gott om den och har tydligen vettiga serviceintervaller, aldrig fått några specifika miltal på det dock.

Kom gärna med lite information grabbar, uppskattas enormt! :) (Började fundera över 625an då jag såg annonsen utav en slump), kanske för högt miltal därför den är relativt billig?

Ska du kika på 625 så kolla på 2005 och nyare, det gjordes en del förbättringar då på modellen.
 
http://www.blocket.se/sodermanland/KTM_625_supermotard___02_42115838.htm?ca=11&w=2

Hur är 625an i jämförelse med 640 ifall man tänker på servicen, bromsar, vibrationer, bekvämlighet.. Hur hojen är i helhet? Har varit inne på 640 eftersom jag läst ganska gott om den och har tydligen vettiga serviceintervaller, aldrig fått några specifika miltal på det dock.

Kom gärna med lite information grabbar, uppskattas enormt! :) (Började fundera över 625an då jag såg annonsen utav en slump), kanske för högt miltal därför den är relativt billig?

Den där 625 du länka till är en -02 Super Comp å den har kickstart bara... Typ föregångare till 660....
Största skillnaden mellan 625 å 640 är att 640 har en slö/mjukare förgasare å större tank å annan sadel...
 
Var inte alls speciellt billig, köpte min 625a scx 05 för 25, tusen mil

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Känns som du haft en väldig tur med det?
Hittar bara 2002or för det priset.

Dock fördelen med den jag länkade är att den är strypt på pappret, jag ska trots allt ta mellankort och vill helst undvika att strypa någon själv, kanske köra upp med den till och med..


Ska du kika på 625 så kolla på 2005 och nyare, det gjordes en del förbättringar då på modellen.

Några förbättringar du kan rakt ut ur minnet? Ifall det är förbättringar som verkligen förändrar hela hojen eller småsaker bara?


Den där 625 du länka till är en -02 Super Comp å den har kickstart bara... Typ föregångare till 660....
Största skillnaden mellan 625 å 640 är att 640 har en slö/mjukare förgasare å större tank å annan sadel...

Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen:näsblod

Men så 625an är att föredra över 640an? Många verkar ändå byta förgasare på 640 så kanske är mer värt att ta en 625a? Den är som sagt strypen vilket gillas.
 
Last edited:
Känns som du haft en väldig tur med det?
Hittar bara 2002or för det priset.

Dock fördelen med den jag länkade är att den är strypt på pappret, jag ska trots allt ta mellankort och vill helst undvika att strypa någon själv, kanske köra upp med den till och med..




Några förbättringar du kan rakt ut ur minnet? Ifall det är förbättringar som verkligen förändrar hela hojen eller småsaker bara?




Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen:näsblod

Men så 625an är att föredra över 640an? Många verkar ändå byta förgasare på 640 så kanske är mer värt att ta en 625a? Den är som sagt strypen vilket gillas.
är de smc vi snackar om så kom den nya bakdelen 05, dubbla dämpare, 500mils intervall på olja (inget gjort i motorn så byt vid 250ändå) 06 kom bättre cylinderfotspackning

Skillnaden på att kicka en dt125a o en 625a.. öööh ja.. du måste ju veta i vilket läge du ska ställa kolven i för att få igång den iaf!
 
Men så 625an är att föredra över 640an? Många verkar ändå byta förgasare på 640 så kanske är mer värt att ta en 625a? Den är som sagt strypen vilket gillas.

640 har mjukare sadel och så kan man byta lite delar i motorn för att den ska bli vassare MEN jag upplever att både 625/660 är snäppet vassare ändå. Tänk på att 640 inte är strypt på pappret så endast bilsport MC ger relativt bra premie om du inte bor på landet..
 
Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen:näsblod

Men så 625an är att föredra över 640an? Många verkar ändå byta förgasare på 640 så kanske är mer värt att ta en 625a? Den är som sagt strypen vilket gillas.[/QUOTE]

De är stor skillnad på 125 å en 625... Rätt läge så är de lätt att kicka... Fel läge å du får inte ner kicken...

Du får kolla reggpapprena på 625 då... Dom har oftast strypning så de går att köra på mellan kort å sen får man inte ha passagerare på alla...
 
De är stor skillnad på 125 å en 625... Rätt läge så är de lätt att kicka... Fel läge å du får inte ner kicken...

Du får kolla reggpapprena på 625 då... Dom har oftast strypning så de går att köra på mellan kort å sen får man inte ha passagerare på alla...

Antar det handlar om teknik mest?

Strypt är något jag vill ha som sagt, och verkar vara kasst utbud med det hos 640 i alla fall.

Tackar för svaren ifrån dig och Peter, uppskattas mycket! :)
 
är de smc vi snackar om så kom den nya bakdelen 05, dubbla dämpare, 500mils intervall på olja (inget gjort i motorn så byt vid 250ändå) 06 kom bättre cylinderfotspackning

Skillnaden på att kicka en dt125a o en 625a.. öööh ja.. du måste ju veta i vilket läge du ska ställa kolven i för att få igång den iaf!

Plus att 625 innan 05 inte var godkänd för passagerare, va? Om man nu har nån fjälla som gillar kraftiga vibrationer :tuttar
 
View attachment 368075View attachment 368076View attachment 368077View attachment 368078

Hej!

Har nyligen införskaffat mig en KTM 625 SXC och har lite frågor och funderingar kring denna:

1. Enligt instruktionen så finns två olika fjädringar med (En hel del nr mm), vilken har jag? Ser jag det någonstans?

2. Hur vet jag att den är avstrypt korrekt? Bifogar bilder på utrustningen som följde med samt bilder på insug mm.

3. Den går inte upp på bakhjulet på tvåan, är det drevningen som spökar eller en feg förare?

4. Var köper jag nytt/ny ljuddämpare/avgassystem till bra pris?

1:För mig att det ska stå i manualen, mot slutet vilken som är vilken
2:Muttern till höger stryper gasen, så låt den ligga på bordet:) Avstrypt ska du ha EBKR nålen. Kollan på nålens övre del.
3:Om felet inte ligger bakom spakarna, så kan det vara olika saker. Hård inställd fjädring bak, helt fel inställd förgasare=drar den jämt i hela registret?, sök på "FCR wire mod" så blir responsen bättre när du gör detta också:), tändstiftet sitter inte åt=dålig komp...
4:Ebay
 
Ska du kika på 625 så kolla på 2005 och nyare, det gjordes en del förbättringar då på modellen.

Jag ser det åt andra hållet, satsa på en 04!
Det som hände från 04 till 05 var att dom slängde på dubbla dämpare = mer vikt, bytte ut aluminiumramen bak till stål för att passagerare skulle få följa med = ännu mer vikt. Motorn är samma, men dom skrev upp serviceintervallet till 500 mil från 250. Jag gick på 04 trots att det fanns 06or för typ samma pris. Vem vill skjutsa på en sån här hoj ändå?!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top