Ktm 625

Finns inte så mycket annat där som kan läcka.

Mjo, det var en oljeslang som låg emot kröken så det förklarade det hela! Skönt att det inte var något värre iaf..

Edit: Var brukar ni köpa eran olja? 276:-/liter känns fan inte okej någonstans..
 
Va ute i garaget o började skruva av kåpor, tank m.m för vinterns uppfräschning!
Jag har akra slip-on utan db-killer, och vad jag tror öppnad luftburk, har ingen sas heller.
Jag såg att jag hade huvudmunstycke 175 och nålen 5 hacket uppifrån, lågfarten fick jag inte ur då jag inte hade någon smal spårmejsel i närheten. Har läst att många kör runt 168/48 och att det funkar, men så läste jag någon som skrev att han testade 180 och då gick den fint som fan tydligen.. Jag ska lägga ut en bild på tändstiftet sen så får ni avgöra om något ska göras =)
Sen har jag 16/42 drevning, är det okej om man ska busa men ändå vill hänga på i motorvägsfart?
 
Va ute i garaget o började skruva av kåpor, tank m.m för vinterns uppfräschning!
Jag har akra slip-on utan db-killer, och vad jag tror öppnad luftburk, har ingen sas heller.
Jag såg att jag hade huvudmunstycke 175 och nålen 5 hacket uppifrån, lågfarten fick jag inte ur då jag inte hade någon smal spårmejsel i närheten. Har läst att många kör runt 168/48 och att det funkar, men så läste jag någon som skrev att han testade 180 och då gick den fint som fan tydligen.. Jag ska lägga ut en bild på tändstiftet sen så får ni avgöra om något ska göras =)
Sen har jag 16/42 drevning, är det okej om man ska busa men ändå vill hänga på i motorvägsfart?

Och vilken nål var det? Utan att veta vilken nål det var är det totalt meninglöst att ge några rek. En viss nål passar med +200 i munstycke och andra är 165-175 mer lagom. Att läsa tändstift går inte bara att göra sådär, det måste vara i samband med en fullgasrepa där man sedan dödar hojen rullar till stopp och plockar ur stiftet. Detta då stiftfärg motsvarar de senaste 30sek förbränning och då körde du troligen i kvarteret hemma.
 
Och vilken nål var det? Utan att veta vilken nål det var är det totalt meninglöst att ge några rek. En viss nål passar med +200 i munstycke och andra är 165-175 mer lagom. Att läsa tändstift går inte bara att göra sådär, det måste vara i samband med en fullgasrepa där man sedan dödar hojen rullar till stopp och plockar ur stiftet. Detta då stiftfärg motsvarar de senaste 30sek förbränning och då körde du troligen i kvarteret hemma.
Nål har jag ingen aning om, står det på nålen? :)
 
Ska sätta på slipon och har öppen luftburk, ska jag bara bestycka om förgasaren eller ska jag byta till obekr-nålen i samband med detta? Är det någon större skillnad mellan originalnålen och obekrnålen?
 
Ska sätta på slipon och har öppen luftburk, ska jag bara bestycka om förgasaren eller ska jag byta till obekr-nålen i samband med detta? Är det någon större skillnad mellan originalnålen och obekrnålen?

Obekr (eller ännu hellre min kitnål) är betydligt bättre än standard
 
Går med funderingar på att köpa en KTM 625 SXC. Vad är det för skillnad på SC, Supermoto, SMC och SXC? Något specifikt man ska kolla på en -05a?

Är det en bra hoj?
 
Last edited:
Går med funderingar på att köpa en KTM 625 SXC. Vad är det för skillnad på SC, Supermoto, SMC och SXC? Något specifikt man ska kolla på en -05a?

Är det en bra hoj?

SC är väl den gamla 625an utan elstart..
Supermoto vet jag inte men kanske supermotardversionen av SCn.
SMC - Supermotard
SXC - Enduroversionen

Det som skiljer SXC och SMC (om vi tar 05orna då)
- Swingen
- Bakramen
- Sadeln
- Ingen fläkt på Sxc
- Plasten (fram till 04 ingen skillnad)
- Bromsarna (mer gatanpassade på SMC)
- Dubbeldämpare SMC
- Sxcn mjukare fjädring eftersom den är till för att åka grus med.
 
SC, Super Comp. finns ju som 400, 620 å 625, om den sista som kom 2002 är föregångare till 625sxc med el start eller till 660 som är även utan el start vet jag inte...
Supermoto är väl alla som är motarder...
Försökt sätta mig in i alla års modeler å betäckningar är inte lätt...
 
För min del blir det nog en hel del åka gata och mindre i skog och grus men vill ha möjligheter till det. Är denna http://www.blocket.se/stockholm/KTM_625_sxc_m_motardfalgar_34902709.htm?ca=19&w=3 bra till det eller ska man försöka få tag på en SMC istället?
Väger mellan 60 och 65 så har ju inte så stor vikt på hojen...

Den där helt oki för de... Är ju en enduro med motard kitt... Den du är intresserd av är trimmad då... Går nog ganska friskt me din lätta vikt på...
 
Är den "bra" trimmad då så den håller tror du? Krävs det mer service efter den trimningen?
Vill ju ha en LC4 motor för att slippa skruva så mycket.

Är priset ok tycker du/ni? eller dyrt?
 
Är den "bra" trimmad då så den håller tror du? Krävs det mer service efter den trimningen?
Vill ju ha en LC4 motor för att slippa skruva så mycket.

Är priset ok tycker du/ni? eller dyrt?

Det enda som verkar gjortbär ett kambyte och det äe standard att göra. Ger lite trevligare gång men inte mer än så. Kostar typ 1500kr nytt.
 
Vilken däckdimension kör ni med bak? Sitter ett 170/60 bak på min och har för mig att det stod 160/60 i manualen :va
 
160 ska det va på min 640 -03 iaf..

säg till om du ska göra dig av med 170-däcket, har en ducati 900ss som behöver ett sådant..sitter ett 180 på nu och det har gjort den riktigt trög
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top