Ktm 625

Ja en 640 med FCR är lika rapp som en 625.

En Adventure väger betydligt mer än SXC/SC. Föredrar en 625/640 framför XR eller Dr800 alla dagar....

Du som verkar ha erfarenhet av båda,vilken skulle du valt för dom ändamål jag angivit ? Verkar vara lite bättre komfort och räckvidd på 640 än 625,samt mindre vibrationer,väger dom fördelarna upp dom extra kilona ?
Finns det gott om delar även till 640,är det samma hjul osv som på 625 ?
Skulle vilja få tag på en extrauppsättning för isdäck/crossdäck.
Om förgasaren inte är bytt så ligger dom strax under 2000:- om jag har sett rätt ?
Finns ett par billiga -02 i min närhet som gått runt 1500 mil,något man måste kolla extra eller är det bara att lyssna efter skrammel som vanligt o kolla så det inte läcker olja osv ?
Förresten,ska dom skramla/ticka lite eller ska dom vara nästan tysta på sådana ljud ?
 
Ja en 640 med FCR är lika rapp som en 625.

En Adventure väger betydligt mer än SXC/SC. Föredrar en 625/640 framför XR eller Dr800 alla dagar....

:confused:funderar lite på tänket när du föredrar 625/640 före xr ?så stor skillnad är det väl inte ?körde både 625 och xr innan jag köpte xren och kan inte påstå att den kändes överlägsen på nåt . lägre pris på kotten då men nu har xren dykt till slut hos många iaf ,lägre reservdelspris och elstart tyckte jag själv var största plusen då men å andra sidan så passade hondan mig bättre vid körning.

är ju inte värst lik dr800 iaf :)
 
:confused:funderar lite på tänket när du föredrar 625/640 före xr ?så stor skillnad är det väl inte ?körde både 625 och xr innan jag köpte xren och kan inte påstå att den kändes överlägsen på nåt . lägre pris på kotten då men nu har xren dykt till slut hos många iaf ,lägre reservdelspris och elstart tyckte jag själv var största plusen då men å andra sidan så passade hondan mig bättre vid körning.

är ju inte värst lik dr800 iaf :)

Fördelen med LC4 är att chassiet är 15 år modernare. Framgaffeln är samma som crossmodellerna så man kan bara kopiera shimsningen och få prestanda som duger för MX för några hundra. XR fjädringen är en gunghäst från 80-talet i jämförelse. Inget jätteproblem om man är nybörjare men kräver väldigt mycket ombyggnad om man är snabb chaffis.

Sen tillkommer sämre bromsar, sunkigt belysningsystem, ingen elstart, kass frambroms osv. Den enda fördelen med Hondan är att motorn håller en evighet och ett utmärkt andrahandsvärde...
 
Dum fråga men hur ska biltemarelät kunna ersätta när det är helt annorlunda i både storlek och utseende? :confused:

Varför ska du byta då till biltema grejor??? Är de för andra blinkers typ diod eller??? Då behövs väl ett motstånd eller så... Inge koll på sånt...
 
Varför ska du byta då till biltema grejor??? Är de för andra blinkers typ diod eller??? Då behövs väl ett motstånd eller så... Inge koll på sånt...

Bytt till diod och det lyser röv. Kommer gå tillbaka till original för mitt hjärta klarar inte allt strul.
 
Bytt till diod och det lyser röv. Kommer gå tillbaka till original för mitt hjärta klarar inte allt strul.

Om du vill använda orginal blinkrelä kan du parallellkoppla motstånd med dioderna så att det blir ungefär samma effektuttag som med orginallamporna. (P=U*I, U=R*I, (1/R1+1/R2)=1/Rekv) )

Annars får du byta ut blinkrelät mot ett lastoberoende relä, kanske svårare att få det att passa med kontakter osv men det är ju en mkt "snyggare" lösning.
 
Om du vill använda orginal blinkrelä kan du parallellkoppla motstånd med dioderna så att det blir ungefär samma effektuttag som med orginallamporna. (P=U*I, U=R*I, (1/R1+1/R2)=1/Rekv) )

Annars får du byta ut blinkrelät mot ett lastoberoende relä, kanske svårare att få det att passa med kontakter osv men det är ju en mkt "snyggare" lösning.

Tack. Relät är ett helt annat och då måste man "modda" för att få kontakterna att passa. Motstånd verkar vara en enklare lösning men det hade dom inte hemma när jag åkte förbi. Har KTM egna relän som är anpassade till dioder?
 
Tack. Relät är ett helt annat och då måste man "modda" för att få kontakterna att passa. Motstånd verkar vara en enklare lösning men det hade dom inte hemma när jag åkte förbi. Har KTM egna relän som är anpassade till dioder?

vet inte, se till att där är kylflänsar på dom bara, dom måste ju kyla bort ett gäng W

biltemas funkade fint på en gsxr600 iaf
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top