Så om man väljer en 640 där dom bytt förgasare så är den lika rapp som 625 ?
Angående xr/625 så är vikten hos dessa 2 som talar för dem,enligt samma test så vägde 640(adventure) 180 kg tankad,dvs nästan 40 kg mer,men å andra sidan så ska min Dr 800 väga 220kg eller så tankad så den är ju lättare än den,men trots allt så vill jag försöka mig på lite enklare enduro,och då bryter jag hellre på 140kg än 180.
Sen ska jag försöka hitta en extra uppsättning fälgar som man kan ha isdäck på och kanske man även kan köra lite stubbräjs å sånt,men till is och stubb funkar säkert 640 lika bra,det är just för skogsstigar osv som det kan vara bättre med lite mindre vikt om man kör fast.
Ni som kört båda får gärna ge fler synpunkter,kanske de extra kilona inte är så farliga ? Bättre komfort kanske är värt det ?
Finns dessutom ett par billiga 640 på blocket i närheten.
Ja en 640 med FCR är lika rapp som en 625.
En Adventure väger betydligt mer än SXC/SC. Föredrar en 625/640 framför XR eller Dr800 alla dagar....