Ktm 625

Svart plast köpes

Hej
Om någon har svart plast som passar till 625 -05, som bara skräpar och ni vill bli av med, skicka ett PM till mig :)
 
Last edited:
Försöker meka ihop hojen nu efter att motorn har varit på service. Kommit till avgassystemet och delarna på bilderna blir "över"...min tro är i alla fall att de har med avgassystemet att göra, men det är inte helt säkert...var ett tag sedan vi monterade loss motorn. Är det nån som känner igen dessa och kan berätta vart de hör hemma?

PS. Distansen med mutterskallen är gängad invändigt. DS.
 

Bifogat

  • IMAG0096.jpg
    IMAG0096.jpg
    74 KB · Visningar: 55
  • IMAG0097.jpg
    IMAG0097.jpg
    60.3 KB · Visningar: 52
Försöker meka ihop hojen nu efter att motorn har varit på service. Kommit till avgassystemet och delarna på bilderna blir "över"...min tro är i alla fall att de har med avgassystemet att göra, men det är inte helt säkert...var ett tag sedan vi monterade loss motorn. Är det nån som känner igen dessa och kan berätta vart de hör hemma?

PS. Distansen med mutterskallen är gängad invändigt. DS.

Det där är bakre fästet till tanken
 
Är ute efter en KYLFLÄKT till KTM 640/625, årsmod runt -03 framåt...Någon som har en liggandes?
 
Saxat från MCWEB

Utväxling:
660: 16:38
640Adv:16:42
640 DukeII: 17:42
640 SM: 17:42 LC4: 16:42
625SXC 05-07: 16:40
625SXC 03-04: 16:40
625 SMC 04-06: 16:38
620 16:40, 15:40, 16:45, 15:45, 15:50, 14:50

Är säker på att Johans MC har svamlat till det igen.
625smc har verkligen inte 16-38 från fabrik!
 
KTM 625 problem

När jag står på tomgång å drar på halvgas ungefär stendör den direkt, Men när jag åker går den bra han bli lite ibland att den dör till sen kommer det "ketchup". När man ligger på lagom varv på 2an och ska ha upp den på bakhjulet (då tex)

Jag har tagit bort alla strypningar
Nålokänd (inte titta)
Locket borta på luftburken
Akrapovic slipon
170 main
48 lågfart

Vad kan det bero på? eller har ni alla så?
 
KTM 625 problem

När jag står på tomgång å drar på halvgas ungefär stendör den direkt, Men när jag åker går den bra han bli lite ibland att den dör till sen kommer det "ketchup". När man ligger på lagom varv på 2an och ska ha upp den på bakhjulet (då tex)

Jag har tagit bort alla strypningar
Nålokänd (inte titta)
Locket borta på luftburken
Akrapovic slipon
170 main
48 lågfart

Vad kan det bero på? eller har ni alla så?

Kolla vilken nål det är men troligast så har du ett taskigt accpumpsmembran eller så är accpumpsmekanismen fastkärvad.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top