Ktm 625

skit i knäskydd.

tjacka skinnställ , crosshjälm , googles , bra handskar samt bra stövlar, mycket fot ute körning så är crossstävlar bra. själv satsar jag mer åt storbanehållet då är ett par sportstävlar härligare när man klättrar runt

Va iväg till HEca och provade skinställ. Tycker inte jag får bak armarna tillräckligt. kanske är jag som är van att sitta på tanken men de känndes ialf inte rätt. Dom går väl till sig lite men kändes som jag är mer en allvägerkille. kör ju inte gärna över 140. de är ju mer än tillräckligt men de är ju inte 250 ialf.
 
Okej då är man inte ensam iaf, hur krångligt är det att komma åt den egentligen man lär ju få riva en hel del. :gnissla

Vilka packningar behöver man?

58630035200 CYL. BASE GASKET 0,5MM M.SICKE


har jag räknat ut själv iaf :banana

Det är inte direkt svårt att byta men det är lite meck som tar lite tid dock. Behöver lyfta bort topp och cylinder mm.
Jag gjorde det själv eftersom min MC meck skulle ha 4500:- för jobbet. Jag tog motorn ur ramen då jag tyckte detta underlättade.

Packningen kommer jag inte ihåg men det är en av metall + packningssilikon numera i stället för papper.
 
Undersökte mitt oljeläckage lite bättre och såg att cylinderfotspackningen hängde ut på ett sätt som ej såg hälsosamt ut. Någon annan som haft samma problem?

Jag hade samma problem :(

Det tar ju sin lilla tid, är ju så mycket skit som ska monteras av!

05:orna hade cylinderfotspackning i papper, vilket ofta behövdes bytas.
06:orna har packning i metall, men vissa 06:or fick packning i papper. Antar att du också var en av dom med 06:a som drabbades av det.

Om jag byter drev från original 17-40 till 16-40 behöver jag då byta kedja?
 
Last edited:
Jag hade samma problem :(

Det tar ju sin lilla tid, är ju så mycket skit som ska monteras av!

05:orna hade cylinderfotspackning i papper, vilket ofta behövdes bytas.
06:orna har packning i metall, men vissa 06:or fick packning i papper. Antar att du också var en av dom med 06:a som drabbades av det.

Om jag byter drev från original 17-40 till 16-40 behöver jag då byta kedja?

Nu kanske detta är en jävla dumfråga:gnissla men hur gör man det enklast hade det varit en 2taktare hade man ju bara tagit bort toppen och dragit av cyllen å sätti dit en ny och tillbaka med allt. Min fråga är som hur gör man med kamenkedjan på enklaste sättet? :Bugar
 
Hej, jag tänkte kolla om det är någon som vet måtten/storleken på framhjulslagren till KTM 625 sms -05? Tyckte butiken tog lite väl mycket för 2 st.... 178 kr/st. Tänkte kolla bara om det var nån som visste, annars monterar jag bort dem och åker och letar efter nytt..

mvh

Hej, jag tänkte kolla om det är någon som vet måtten/storleken på framhjulslagren till KTM 625 sms -05? Tyckte butiken tog lite väl mycket för 2 st.... 178 kr/st. Tänkte kolla bara om det var nån som visste, annars monterar jag bort dem och åker och letar efter nytt..

mvh


625 smc menar jag förstås..
 
Last edited:
Ändra WS

Hur ställer jag om WS "wheel size" på min SXC -04? Har sökt men inte lyckats hitta ngt konsistent svar för just 625. Vad är ett vettigt värde att utgå ifrån på 120/70/17?
 
Nu kanske detta är en jävla dumfråga:gnissla men hur gör man det enklast hade det varit en 2taktare hade man ju bara tagit bort toppen och dragit av cyllen å sätti dit en ny och tillbaka med allt. Min fråga är som hur gör man med kamenkedjan på enklaste sättet? :Bugar
Ta bort kamkedjesträckaren
Lossa kamdrevet
Ta bort kamaxeln
Ta bort kamdrevet
Ta bort cylinder och topp
Fira med en öl
 
Inte bra

Öppnade nyss kåpan för att kunna fixa problemet som beskrivs här: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222515 dvs starter clutchen.
Någonting har rivit upp en stor jävla rispa genom metallen där inne och det ser inte jättevackert ut men det kunde dock varit mycket värre.
Men förstår inte hur jag ska få av den stora bulten som håller hjulet på plats då det hjulet hela tiden snurrar runt så att hylsnyckeln aldrig får något grepp.

Edit: :huvet :huvet :huvet :mad: Så helvetes förbannad då det enbart är den där satans bulten som hindrar mig från att fixa cykeln. Trots att jag lyckades låsa svänghjulet hyffsat bra några gånger så vill bulten inte lossna.

"Du får komma in med cykeln till oss så fixar vi det" var svaret jag fick från den lokale KTM-återförsäljaren när jag ringde för att höra om det fanns någon del som helt låste svänghjulet. :4skrika
 
Last edited:
Öppnade nyss kåpan för att kunna fixa problemet som beskrivs här: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222515 dvs starter clutchen.
Någonting har rivit upp en stor jävla rispa genom metallen där inne och det ser inte jättevackert ut men det kunde dock varit mycket värre.
Men förstår inte hur jag ska få av den stora bulten som håller hjulet på plats då det hjulet hela tiden snurrar runt så att hylsnyckeln aldrig får något grepp.

Edit: :huvet :huvet :huvet :mad: Så helvetes förbannad då det enbart är den där satans bulten som hindrar mig från att fixa cykeln. Trots att jag lyckades låsa svänghjulet hyffsat bra några gånger så vill bulten inte lossna.

"Du får komma in med cykeln till oss så fixar vi det" var svaret jag fick från den lokale KTM-återförsäljaren när jag ringde för att höra om det fanns någon del som helt låste svänghjulet. :4skrika

mutterknack så släpper det med en gång. om du lossar kåpan som sitter vid startmotorn som sitter med typ 3 bult så kollar du innanför där om det saknas någon kugge där. det var det som gjorde min fina repa i mitt svänghjul
 
Öppnade nyss kåpan för att kunna fixa problemet som beskrivs här: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222515 dvs starter clutchen.
Någonting har rivit upp en stor jävla rispa genom metallen där inne och det ser inte jättevackert ut men det kunde dock varit mycket värre.
Men förstår inte hur jag ska få av den stora bulten som håller hjulet på plats då det hjulet hela tiden snurrar runt så att hylsnyckeln aldrig får något grepp.

Edit: :huvet :huvet :huvet :mad: Så helvetes förbannad då det enbart är den där satans bulten som hindrar mig från att fixa cykeln. Trots att jag lyckades låsa svänghjulet hyffsat bra några gånger så vill bulten inte lossna.

"Du får komma in med cykeln till oss så fixar vi det" var svaret jag fick från den lokale KTM-återförsäljaren när jag ringde för att höra om det fanns någon del som helt låste svänghjulet. :4skrika


Obs, den är vänstergängad med, men det kanske du visste.
 
Edit: pucktvåa
Vänstergäng!

Sen måste du ha en svänghjulsavdragare till svänghjulet också :)

Fick låna en mutterknack av en granne igår och då släppte den direkt ja, visade sig dock att jag fått hem fel avdragare så det kvittade ju. Som tur är så finns Boris och hans arsenal av verktyg som jag ska få låna :)
 
Glas baklampa SXC -04

Efter en sväng i helgen så vart lampglaset till bakljuset borta.

Måste jag byta hela enheten eller finns det lösa glas? Kollade på ktmshop o det verkar som det är en enhet!?

Finns det eftermarknadsbakljus som är bättre typ nån diodhistoria?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top