Ktm 625

Ingen som har ett tips på ett uppsamlingskärl? Framförallt är det vevhusventilationen jag tänker på.
Det andra är väl bara att ta en halvliters colaflaska och lite buntband hade jag tänkt.
 
Ingen som har ett tips på ett uppsamlingskärl? Framförallt är det vevhusventilationen jag tänker på.
Det andra är väl bara att ta en halvliters colaflaska och lite buntband hade jag tänkt.

Yoggiflaska i luftburken funkar kanon som uppsamlingskärl till vevhusventen :tummenupp
 
Yoggiflaska i luftburken funkar kanon som uppsamlingskärl till vevhusventen :tummenupp

Kanon.
Hade en tanke också om att man inte behövde ha något uppsamlingskärl i luftburken, efter som den ändå är tät... iaf vad jag kommer ihåg.

Men det är lika bra att köpa en yoggiflaska då :tummenupp

Tack för hjälpen.
 
Kanon.
Hade en tanke också om att man inte behövde ha något uppsamlingskärl i luftburken, efter som den ändå är tät... iaf vad jag kommer ihåg.

Men det är lika bra att köpa en yoggiflaska då :tummenupp

Tack för hjälpen.

På min var det ett litet hål i botten av luftburken där olja kunde rinna ut.
Problemet med att olja rinner ut där är att det hamnar på bakhjulet vilket är mindre trevligt :näslod

Köp en längre slang till vevhusventen och dra den ner till en yoggiflaska i luftburken så är alla problem borta :tummenupp
 
Startproblem

Hejsan,nybliven 625 ägare här med ett litet problem :)
Körde hem cykeln häromdan och det var rätt hög tomgång på den så jag justerade ned den med tomgångsratten men efter det så får jag knappt liv i den. Har provat lite olika lägen på tomgångsratten men jag vet inte hur den stod från början tyvärr, nån som vet grundläget?

/Martin
 
Hejsan,nybliven 625 ägare här med ett litet problem :)
Körde hem cykeln häromdan och det var rätt hög tomgång på den så jag justerade ned den med tomgångsratten men efter det så får jag knappt liv i den. Har provat lite olika lägen på tomgångsratten men jag vet inte hur den stod från början tyvärr, nån som vet grundläget?

/Martin

Vad är hög tomgång ?
1500-1700 varv ?
 
Har du ekerhjul har du slang....

Där finns dock undantag i form av folk som tätar ekrarnarna och åker slanglöst. Detta är dock väldigt ovanligt hos gatåkare...

Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va
 
Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va

Har man gjutna hjul så är det ju enkelt men gjutna hjul och motard är en omtvistad kombination. För gatåka fungerar det utmärkt men de har väl inte direkt rosat marknaden bland raceåkarna då man gärna vill ha lite flex i hjulet istället för att det bulas och spricker.

Ekerhjul med tätade nipplar eller nipplar placerad i utkanten av fälgbanan ala BMW är dock helt klart på frammarsch ffa tack vare den lägre ofjädrade vikten..
 
Last edited:
Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik :)

Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig :va


När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?
 
När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?

Det är väl nytt för 2010...

Alla sporthojsdäck är avsedda för slanglöst och därmed står det tubeless på däcket. Är det en 06 så har du slang.....
 
Nån som vet hur långt tomgångsskruven är utskruvad original? Alltså inte luftskruven.
 
Jag var ute och körde idag när det helt plötsligt inte gick att gasa. Gashandtaget vägrade rotera mer än någon grad och jag hade tur som körde på en tom väg.
Körde ut mot kanten och testade att ge gas men handtaget vägrade rotera. Efter en stund så släppte denna spärr dock men jag vill ändå veta vad som kan ha hänt. :confused:
 
Back
Top