Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som har ett tips på ett uppsamlingskärl? Framförallt är det vevhusventilationen jag tänker på.
Det andra är väl bara att ta en halvliters colaflaska och lite buntband hade jag tänkt.
Yoggiflaska i luftburken funkar kanon som uppsamlingskärl till vevhusventen![]()
Kanon.
Hade en tanke också om att man inte behövde ha något uppsamlingskärl i luftburken, efter som den ändå är tät... iaf vad jag kommer ihåg.
Men det är lika bra att köpa en yoggiflaska då
Tack för hjälpen.
Hejsan,nybliven 625 ägare här med ett litet problem
Körde hem cykeln häromdan och det var rätt hög tomgång på den så jag justerade ned den med tomgångsratten men efter det så får jag knappt liv i den. Har provat lite olika lägen på tomgångsratten men jag vet inte hur den stod från början tyvärr, nån som vet grundläget?
/Martin
Skall det vara något speciellt fett på hjulaxeln fram & bak?
Nej de är ytbehandlade för att glida lätt så bara något lättflytande som inte drar till sig smuts och förhindrar korrosion...
Vad är hög tomgång ?
1500-1700 varv ?
är de slang i däcken på 625 smc eller är dom slanglösa?
Har du ekerhjul har du slang....
Där finns dock undantag i form av folk som tätar ekrarnarna och åker slanglöst. Detta är dock väldigt ovanligt hos gatåkare...
Har du ekerhjul har du slang....
Där finns dock undantag i form av folk som tätar ekrarnarna och åker slanglöst. Detta är dock väldigt ovanligt hos gatåkare...

Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik![]()
Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig![]()
Fast det verkar ju bli vanligare, både KTM och Husaberg har nu slanglöst på sina hojar från fabrik![]()
Vad är fördelen med slanglöst?
Snabbare att byta däck och vikt kan jag tänka mig![]()
När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?
När började dom med slanglöst då? har en 06 står ju iofs slanglöst på däcket, men de måste ju gå å slänga i slang ändå?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |