Ktm 625

Nu har jag provat alla möjliga lägen, men motorn går fortfarande lika dåligt.
va

Hur långt ut kan du skruva luft skruven innan motorn börjar gå dåligt på tomgången resp. hur långt in innan den dåligt igen ?
Ställ skruven mitt i mellan dessa två lägen.

Den bör väl ligga mellan 1-2 varv, ( exakt står antagligen i någon manual för fuggen)

Skruven för långt ut, så har du antagligen för stort lågfartsmunstycke.

Är trotten helt nere när du kör på tomgång ? eller får den bränsle från huvudmunstycket ?
 
Last edited:
Hur långt ut kan du skruva luft skruven innan motorn börjar gå dåligt på tomgången resp. hur långt in innan den dåligt igen ?
Ställ skruven mitt i mellan dessa två lägen.

Den bör väl ligga mellan 1-2 varv, ( exakt står antagligen i någon manual för fuggen)

Skruven för långt ut, så har du antagligen för stort lågfartsmunstycke.

Är trotten helt nere när du kör på tomgång ? eller får den bränsle från huvudmunstycket ?

Gick upp i morse och kollade ventilerna för säkerhets skull...
Skulle starta hojen efter och märkte att schoken va utdragen!:huvet
Så nu är allt bra:banana

Vad har vi lärt oss då?... Jo att inte skruva när du är för trött, det blir bara fel!!!:huvet
Som sagt man lär sig av sina misstag
 
Tjena boys (girls?)

Jag ska fixa en slang runt varje ljuddämpare tänkte jag. Är det något man borde tänka på? De blir ju ganska varma, men egentligen borde en bit vattenslang och en nån klämma funka va?

[edit]: borde googlat innan, här finns svar för er som undrar:
http://www.sporthoj.com/forum/archive/index.php/t-78877.html

Kolla Biltemas PVC-slang till sportluftfilter!
Den borde räcka till båda dina dämpare, & sen köper du deras 2pack med rostfria slangklämmor i lämplig längd!:tummenupp

(Det har jag på DR-Z:an!)
 
Är det någon skillnad mellan 05 alt 06 625 smc?
 
Förresten, om någon orkar svara. Vad skall man kika efter när man löper begagnad 625:a? Förutom miltal, utförd service, anatal ägare.
 
Är det någon skillnad mellan 05 alt 06 625 smc?

Den enda skillnaden jag vet är cyliderfotspackningen som är i papp på 05an och det var tydligen inte så smart...

Förresten, om någon orkar svara. Vad skall man kika efter när man löper begagnad 625:a? Förutom miltal, utförd service, anatal ägare.

det allmänna skicket. Bromsar, drivpaket, m.m... ja det vanliga.

Det som kan vara bra att kolla är också oljeläckage. Kolla hela motorn noga och under. Kolla vid kicken, de två oljepluggarna under motorn, oljefiltret nere till höger m.m.

Kör en runda och känn efter. Lyd din magkänsla och lycka till :tummenupp
 
Last edited:
Den enda skillnaden jag vet är cyliderfotspackningen som är i papp på 05an och det var tydligen inte så smart...



det allmänna skicket. Bromsar, drivpaket, m.m... ja det vanliga.

Det som kan vara bra att kolla är också oljeläckage. Kolla hela motorn noga och under. Kolla vid kicken, de två oljepluggarna under motorn, oljefiltret nere till höger m.m.

Kör en runda och känn efter. Lyd din magkänsla och lycka till :tummenupp


Tack tack! Får se om det blir nåon affär.
 
finns det nåt tändstift som funkar till ktm 625 på biltema? Hittar ingen som ska vara som DCPR8E i deras lista.
 
Trasig hastighetsmätare

Hastighetsmätaren på min 625:a 2002 fungerar i ca 1 minut efter kallstart sedan visar den 0 Km/h. För att få igång den igen måste motorn vara avstängd en stund och efter nystart fungerar den i en minut igen.

Uppkörning om några dagar. Vad göra?

Tacksam för svar!
 
Hastighetsmätaren på min 625:a 2002 fungerar i ca 1 minut efter kallstart sedan visar den 0 Km/h. För att få igång den igen måste motorn vara avstängd en stund och efter nystart fungerar den i en minut igen.

Uppkörning om några dagar. Vad göra?

Tacksam för svar!

Har den verkligen kontakt med givaren nere vid hjulet? Har du kollat lilla batteriet?
 
Dekaler

Tjena, på min hoj så sitter de gamla SuperComp dekalerna (KTM 625 -02).

Då jag tycker dom är så jävla ful så skulle jag vilja ha dom nyare dekalerna som det står KTM på. Har sökt och sökt, men hittar inga vettiga länkar till webbshoppar där dom kan finnas. Pleace help me!

Den övre bilden är min hoj, och den nedre är de dekaler jag vill ha.
 

Bifogat

  • IMG_0106.jpg
    IMG_0106.jpg
    243.4 KB · Visningar: 91
  • Nya dekalerna KTM 625.JPG
    Nya dekalerna KTM 625.JPG
    55.2 KB · Visningar: 114
Hej hej alla glada!

Jag har själv tänkt mig att köra upp på en 625.
Men som problemet är att den inte gå att få köra upp o få obegränsad A alltså över 25kw?
Måste ha 700kubik som jag fattar om man kollar villkoren för körkort.

Tacksam för svar på detta.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top