Ktm 625

Har nyligen bytt munstycken på min förgasare.
Kör nu med 185/48.
Har inte pillat något värst på blandskruven än, bara försökt att komma åt med ett bits. Dock utan att riktigt komma åt, vad brukar vara bra läge på skruven. Finns det några rikt linjer? Min si max så...
Gick upp i lågfarts munstycke från 45 för att den small till vid gas avslag, detta kvarstår dock, samt att nu svarar den lite kast på snabbt gaspådrag.
Full gas dör till för att sedan hacka till.

Någon som vet vad som är fel?
:va


Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.
 
Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.

denna blandskruv finns även på biltema nu! måste inhandlas.
att den smäller vid gassläpp, kan detta justeras med blandskruven?
 
Eeeh är inte orig 165 & du kör med 185?

Med helsystem jag körde på min -04 & rallykam så blev det 168/48 ca 2,2-2,5 blandskruven. Det finns att köpa blandskruv med ratt för att komma åt bättre eller så får du lossa på förgasaren & justera.

Blev rekomenderad 185 utav cross och enduro kompaniet Citat:"det är en bra början" Tyckte han.
Ska kolla vad som va original, men tror det är som du säger.
Som sagt jag är ny i gemet och lär mig av mina misstag. ska prova 168 också.

Nu har jag dock pillat på blandskruven och ställt till det för mig:huvet
Nu går hojen ojämt speciellt på tom gång och i det lägre registret käns som att den får för lite soppa.
är det in på skruven som är fetare eller ut???
 
Hur ofta går eran kylfläkt igång? Har aldrig märkt att min gått igång, känns dumt å låta hojen stå igång och vänta...

När jag har vart ute i skogen och kört "mest stått still" med motorn på hela tiden så har den gått igång någon gång men aldrig annars.
 
vad har du för nål och hur är den ställd?
öppnad luftburk?
öppnad luft burk, ingen aning om nålen.
acra slip on.
Motorn gick inte så här i morse, förens jag pillat på bland skruven.
Går helt ryckigt på tomgång samt på lägre varv, kollade stiftet och det va kol svart. För fet blandning?
 
ja svart tändstift är ju tecken på för fet blandning.
Många verkar köra 168 eller 170 högfart och 45 i låg.
Inte fått ordning på min riktigt så jag vet inte.
 
öppnad luft burk, ingen aning om nålen.
acra slip on.
Motorn gick inte så här i morse, förens jag pillat på bland skruven.
Går helt ryckigt på tomgång samt på lägre varv, kollade stiftet och det va kol svart. För fet blandning?


Jävligt fet, om det hade varit snålt så hade det varit kritvitt! :D

Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt
 
Jävligt fet, om det hade varit snålt så hade det varit kritvitt! :D

Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt

Märkte att fögarn hade lossnat från insugs gummit, satte tebax den nu.
Provade 2,5 varv men stiftet blev helt svart efter 3 min körning.

har även provat 1,6 varv typ... går fortfarande ojämt.
Är i garaget och skruvar nu blir inte klok
 
Om jag inte minns helt åt helv så är inskruvar mer soppa & utskruvat mer luft.
Nålen om du har rätt ska sättas en hack neråt för att få upp nålen. Prova ca 2,5 varv ut eller nåt
Det där blev helt fel.Utåt ger fetare blandning och inåt följdaktligen magrare.
 
ok har skruvat ut den 2,5 varv nu, ska provköra igen.
Några mer förslag, eller något specifikt jag ska lyssna efter när jag provar.

Nu har jag provat alla möjliga lägen, men motorn går fortfarande lika dåligt.
Kan ventilerna ha någonting med det här att göra?
scysterade dem själv för första ggren för några veckor sedan...
vad händer om ventilspelet blir för tigt respektive för stort.
Gnutten snacka om att ventilerna kan bränna om det är för tight, vad får det för efekt för motorns gång?:va
 
Nu har jag provat alla möjliga lägen, men motorn går fortfarande lika dåligt.
Kan ventilerna ha någonting med det här att göra?
scysterade dem själv för första ggren för några veckor sedan...
vad händer om ventilspelet blir för tigt respektive för stort.
Gnutten snacka om att ventilerna kan bränna om det är för tight, vad får det för efekt för motorns gång?:va

Kolla så du inte får tjyvluft, sitter luftburken som den ska osv...
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top