Ktm 625

Servicekostnad?

Tjenare!

Undrar lite vad ni som lämnar hojen till verkstad för service betalar för det?

Den ska ju servas var 500:e mil och så dyrt som det är borde man f*n lära sig att göra det själv! Vad som ska göras står ju i manualen så det är "bara" att klura ut HUR det ska göras...:näsblod

Alltså, vad pröjsar ni för en service på er 625:a?
 
Hallå. Är lite inne på att skaffa en 625smc, det eller en 690smc. Har dock ingen större koll på modellen och orkar inte läsa igenom 66 sidor för att hitta allt. :gnissla

Hur ofta ska den servas och vad ska göras vi varje service?

Hur långt brukar en 625:a hålla? Alla som ligger på blocket ligger på 600mil (-06:or), den jag var sugen på har gått över 2000mil utan någon motorrenovering. Dock alltid servad som den ska.

Finns det några barnsjukdomar på en 625-06 eller något annat man ska tänka på med den modellen?

Hur ligger priserna på reservdelar i förhållande till andra motard fabrikat?

Hur fungerar den på bana? Framförallt banor i Skåne, knutstorp och srw. Den jag har nu är ju perfekt på banan men försökringen kostar mer i månaden än vad en 625 kostar om året. :huvet
 
620 vs 625

Tjena allihopa, har hittat en fin 620 som jag är intresserad av.

Min fråga till er:
Hur står är skillnaden på 620 och 625 förutom kubiken? 620 är väl föregångan till 625??

Några barnsjukdomar eller annat jag ska vara noga att kolla?

Mvh
 
Ibland har jag upptäckt prickar av olja? på insidan av bakskärmen. Olja eller något annat.

Är detta från motorn eller nån fläck man kört på?

Läste nånstans om att det finns kända läckage från nån motorblockspackning eller vid drevet?

Någon som kan bringa ljus i detta?
 
hallå!

har nyss köpt en ktm 625 -03 det är så att den är svår att få igång,
när man kör på elstarten så måste man hålla in kompsänkaren för att den ska orka dra runt motorn, inte varje gång men nästan alltid,

batterit är helt nytt, ventilspel rätt inställt,

någon som har någon ide på vad detta kan bero på? tacksam för svar.
 
Modda bakljus

Har mekat lite med att rensa upp bakpartiet på min 05a.
Vill ta bort baklampan och sätta dit en tunn avlång ufo diod lampa, märkte dock att när man tagit bort original lampan så får man ett stort hål rätt in under sadeln och in till batteriet och co.
Måste hitta på något så att det inte kommer in vatten där.
Någon som har en snygg lösning på det här?
 
hallå!

har nyss köpt en ktm 625 -03 det är så att den är svår att få igång,
när man kör på elstarten så måste man hålla in kompsänkaren för att den ska orka dra runt motorn, inte varje gång men nästan alltid,

batterit är helt nytt, ventilspel rätt inställt,

någon som har någon ide på vad detta kan bero på? tacksam för svar.

Kan det vara något med autodekompen kanske?
 
Tjena allihopa, har hittat en fin 620 som jag är intresserad av.

Min fråga till er:
Hur står är skillnaden på 620 och 625 förutom kubiken? 620 är väl föregångan till 625??

Några barnsjukdomar eller annat jag ska vara noga att kolla?

Mvh

620:n har DellOrto-förgasare och den är enkel och robust, men saknar t.ex. acc.pump och ger inte riktigt samma gensvar som Keihin fcr41 t.ex. som man hittar på 625. Original kopplingslager är en svag punkt på 620 (och de äldre 625) - kolla att det är bytt. I övrigt är 620 en gammal beprövad design och som håller bra. Cylindervolymen ska man inte stirra sig blind på - det finns ju sätt att fixa det med om man vill :) Lite nyare 625: or har elstart och det är faktiskt ganska trevligt om man kör mycket i stan eller på andra ställen där man inte vill bli ståendes och behöva kicka.

Sista 620:n kom 2001 (har funnits i lite olika modeller) och året efter dök 625 upp.
 
kanske bara från en nysmörjd kedja?

Ibland har jag upptäckt prickar av olja? på insidan av bakskärmen. Olja eller något annat.

Är detta från motorn eller nån fläck man kört på?

Läste nånstans om att det finns kända läckage från nån motorblockspackning eller vid drevet?

Någon som kan bringa ljus i detta?
 
hallå!

har nyss köpt en ktm 625 -03 det är så att den är svår att få igång,
när man kör på elstarten så måste man hålla in kompsänkaren för att den ska orka dra runt motorn, inte varje gång men nästan alltid,

batterit är helt nytt, ventilspel rätt inställt,

någon som har någon ide på vad detta kan bero på? tacksam för svar.


trasig autodecomp.
köp ny kam.
 
kanske bara från en nysmörjd kedja?

Nja, det kan vi nog utesluta... jag kör med wax och kedjan är absolut inte så pass kletig att den stänker....

Jag läste någonstans på SH om läckage vid framdrevet har jag för mig... men hittar inte det nu.... :va
 
Tjabba!

Första inlägget här, men jag köpte hojen i tisdags förra veckan också ;)

Tänkte göra lite service här nästa vecka, och jag undrar vart ni köper era oljefilter?
http://www.24mx.se/crossdelar/Oljef...ter/k11/Oljefilter/s58/Oljefilter_HIFLO/ss339
Hittade det där men sitter det inte 2 stycken där?

KTM 625 SM -02

/Nicke

På min 06:a sitter det ett sånt och ett stort, borde göra det på din med.

Nu vet jag inte vad det finns för några återförsäljare där du bor men du borde kunna köpa via en butik som kan ta in Duells grejer.


Hallå. Är lite inne på att skaffa en 625smc, det eller en 690smc. Har dock ingen större koll på modellen och orkar inte läsa igenom 66 sidor för att hitta allt. :gnissla

Hur ofta ska den servas och vad ska göras vi varje service?

Hur långt brukar en 625:a hålla? Alla som ligger på blocket ligger på 600mil (-06:or), den jag var sugen på har gått över 2000mil utan någon motorrenovering. Dock alltid servad som den ska.

Finns det några barnsjukdomar på en 625-06 eller något annat man ska tänka på med den modellen?

Hur ligger priserna på reservdelar i förhållande till andra motard fabrikat?

Hur fungerar den på bana? Framförallt banor i Skåne, knutstorp och srw. Den jag har nu är ju perfekt på banan men försökringen kostar mer i månaden än vad en 625 kostar om året. :huvet

Är det en 05:a å framåt är det var 500:e mil. Oljebyte med filter å ventiljustering är dem stora grejerna.

Nåt säger mig att dem hojarna som bara gått ~500 mil stämmer sådär, jag kör fan inte jätte mycket å jag körde drygt 400 mil på ett år.

En 06:a ska nog alla barnsjukdomar va fixade på, tror 05:orna hade kassa cylinderfotspackningar.
 
Hur är det med kompatibiliteten mellan endurofälgarna på LC4:a modellerna? Passar dem från en 640:i 00:a tex?
 


Du har 26mm på framaxeln & tror det var 22mm eller nåt. Men KTM har ett kit där du kan använda den gamla axeln med detta kit så det passar 26mm fästena. Det hade jag på min men kommer tyvärr inte ihåg artikelnumret. Sen är det allt det där med oket & flytta ut skivan mm.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top