Ktm 625

min hoj besiktades nyss men den rulla inte i genom:( ljuset var för högt uppe så det blända. så jag undrar hur man justerar det? och hur kan man se om det är bra?

Om du lossar gummistropparna från gaffeln och tittar inuti lyskåpan så sitter det två skruvar på var sida om reflektorn. Lossa dom lite och justera lyset i höjdled.

På min ligger det i botten längst ned.
 
jag har fast det är på en 05a du kanske vill ha på en äldre modell? annars kan jag fixa det i morron tror jag:)

ok, schyst. Det är ju bättre än inget.
Tycker bara det hade varit kul att se skillnaden... om det nu är någon. Men det borde vara lite iaf...
 
här har du min bänkpapper:) du får inte få mer hk än mig för då blir jag ledsen:P
 

Bifogat

  • bänk papper 1.jpg
    bänk papper 1.jpg
    179.8 KB · Visningar: 196
  • bänk papper 2.jpg
    bänk papper 2.jpg
    171.2 KB · Visningar: 169
tack ska du ha... strax över 55hk... ja du, frågan är om jag får det.
Jag är rädd att du vinner... :tungan
Jag hoppas jag får lite nya tätningar till avgas-systemet, innan dess vill jag inte bänka. Vill ha det tätt först. Grejerna borde kommit, men har inte dykt upp. Jag slänger upp en bild på min bänkning sen när det är klart...
 
Slänger ut en fråga här tänkte jag.
Jag kör en 640, som jag satt på en HSR42a på. Jag ska bänka den nu nästa vecka nångång, så jag undrar om nån av er med en 625a har gjort detta också. Vad jag är ute efter är om man med en HSR42a får ut mindre, mer, eller samma effekt som en original 625a med en FCR41.

Nån som har ett "bänkpapper" att ladda upp?

//Magnus

Spännande värre :tummenupp
 
tack ska du ha... strax över 55hk... ja du, frågan är om jag får det.
Jag är rädd att du vinner... :tungan
Jag hoppas jag får lite nya tätningar till avgas-systemet, innan dess vill jag inte bänka. Vill ha det tätt först. Grejerna borde kommit, men har inte dykt upp. Jag slänger upp en bild på min bänkning sen när det är klart...

varse:)
 
Funderar på att sätta på en exc lyktkåpa på min 625:a. Passar orginalinsatsen i den kåpan? Eller måste man skaffa en lyktinsats också?

Jag hittade sjävla kåpan som kostade 228,55kr. Om det är denna: (HEADLIGHT MASK BLACK, 5480800100030) Lyktinsatsen kostade strax över tusen-lappen.

MVH Mathias
 
Funderar på att sätta på en exc lyktkåpa på min 625:a. Passar orginalinsatsen i den kåpan? Eller måste man skaffa en lyktinsats också?

Jag hittade sjävla kåpan som kostade 228,55kr. Om det är denna: (HEADLIGHT MASK BLACK, 5480800100030) Lyktinsatsen kostade strax över tusen-lappen.

MVH Mathias

Nej den passar inte.
 
Skulle behöva lite hjälp förra året körde jag en ktm 660 kung att busa med gillade den verkligen men bönan kunde inte åka med till stranden,,
Har tittat lite på en ktm 640 årsm 00 och en yamaha xt660x årsm 05 Vad ska man köpa om man vill ha bus och köra bönan?
Jag vet fel tråd och allt men men
 
bökigt skrivigt.. ktm 625 och 660 får du skjuts på f.o.m. 2005.
Funkar helt ok. Man sitter rätt ok tydligen, aningen hård sadel bara.
 
Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt
 

Bifogat

  • flisoljan.JPG
    flisoljan.JPG
    39.7 KB · Visningar: 122
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?
 
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?

den ska gå upp på tvåan!:D U suck:D bara å öva:D

Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt

Det där kändes lite för mkt för att jag skulle vara säker... men hur länge sedan var det du gjorde förra servicen?
 
Last edited:
Hej!

Gjorde ett oljebyte idag och tyvärr finns det lite spån på oljepluggarna.
Tyvärr hann jag torka av det innan jag tog kort så exakt mängd är lite svår att se men det täckte iaf hela fingertoppen när man drog av det på fingret...

Se bild

Är något på G att gå sönder? Eller är det normalt?

Hojen går bra för övrigt

Kändes som att det var rätt mycket mot hur jag brukar ha. Vet dock inte fliserna på bilden enbart var från pluggen eller om du filtrerade all oljan, för då vet jag inte hur mycket det brukar vara.
 
jag försökte köra lite bakhjul idag men jag fick inte upp den 2andra växeln har org drevning så min fråga är är jag bara kass och det bara är och öva eller måste man dreva ner den för att få upp den någulunda lätt på 2an? en fråga till läste att 640n hade strypning på första och andra växeln på nått sätt har 625an det också?

Du ska kunna plocka den på 4:an. med 2 kugg ner ska du ta den på 5:an också.
Så ÖVA!
 
Det där kändes lite för mkt för att jag skulle vara säker... men hur länge sedan var det du gjorde förra servicen?

Vet inte hur långt jag har åkt sen jag gjort services eftersom färddatorn är fuckad så jag ser inte miltal...
Men jag bytte ventilskruvar + rullar till något vid ventilgatan för ett tag sedan.
eftersom ventilskruve va paj på ena sidan.
hittade dock båda "plupparna" som satt på skruvarna så inget löst kom in i motorn.
Sedan har jag gjort ett oljebyte emellan och detta nu, igår.

Kändes som att det var rätt mycket mot hur jag brukar ha. Vet dock inte fliserna på bilden enbart var från pluggen eller om du filtrerade all oljan, för då vet jag inte hur mycket det brukar vara.

fliserna på bilden är enbart från oljepluggen. ej i oljan... (vilket låg litegrann löst i där men ej så mkt som på pluggen...)

Ska man köra ett oljebyte realtivt snabbt? åka kanske 20 mil o se om det kommit mer?
 
Last edited:
Back
Top