Ktm 625

Tänkte göra ett tappert försök imorgon, men om det inte går vägen vore jag tacksam för lite hjälp....
 
Någon som har koll på service intervaller på ktm 625-05? Vad skall göras? E det olja och ventiler som skall fixas eller? När?

Tax
 
Tjena. Hade tänkt byta hoj till ev. en ktm 640/625 årsmodell -04, det jag undrar är vad det är för serviceintervaller på en 625 -04?

Tack på förhand!
 
Någon som har koll på service intervaller på ktm 625-05? Vad skall göras? E det olja och ventiler som skall fixas eller? När?

Tax

På min 06:a är det var 500:e mil. Det är väl olja/filter och ventilspel som är dem stora grejerna, annars är det väl mest kolla skruvar, lager och sånt.

Jag är också intresserad av skjutspinnar som om nån är sugen på att sälja så hör av er. Är det samma pinnar på 640, 625 och 660 förresten?
 
Bara mina pluggar till jängorna för skjutsarpinnarna som sitter som berget? måste nog nästan borra ur dom där alltså. nån som haft samma problem?
 
så.. kapat och borrat lite i dämparna nu :) måste säga att jag blev nöjd med både ljud och looken. svarta dämpare gjorde sig bra med den svarta plasten..
 

Bifogat

  • sporthoj.JPG
    sporthoj.JPG
    204.3 KB · Visningar: 223
jorå den ska trimmas lite, blir väl även ny baklykta och nya blinkers runt om ifall jag hittar några snygga som även syns bra i trafiken..

Nice! Hojta till om du hittar nåt vettigt! Har jagat lite blinkers ett tag men dom ska ju gärna vara godkända också så man slipper byta till besiktningar osv osv..
 
vad kör ni med för tryck i däcken ? ingen litteratur tillgänglig här..

Har börjat plocka isär lite för en eventuell upprensning av bakdelen på hojen. tänkte att skylten får sitta över flärpen, sen om man skulle försöka meka ihop nån plåtbit som går under flärpen med fäste för blinkerserna eller om man kapar i orginalskärmen och använder dom nu befintliga fästena..

ska söka lite mer här på forumet efter insperation så får man se hur man gör...
 
Sugen att köpa en KTM 625 SC-02 med en extra uppsättning endurohjul 21/18 för 37000:- är det ett bra/ok pris eller?

Skicket är helt ok och gått ca 720mil,följer även med dubbdäck och ett nytt bakdäck till motardfälgarna,lite plast mm.
den är även uppdaterad i växellådan till-04 vad nu dom/man gör då...kopplingslagret?

Tacksam för svar/Ors.
 
Sugen att köpa en KTM 625 SC-02 med en extra uppsättning endurohjul 21/18 för 37000:- är det ett bra/ok pris eller?

Skicket är helt ok och gått ca 720mil,följer även med dubbdäck och ett nytt bakdäck till motardfälgarna,lite plast mm.
den är även uppdaterad i växellådan till-04 vad nu dom/man gör då...kopplingslagret?

Tacksam för svar/Ors.

720 mil på en 6år gammal hoj????:va
 
Sugen att köpa en KTM 625 SC-02 med en extra uppsättning endurohjul 21/18 för 37000:- är det ett bra/ok pris eller?

Skicket är helt ok och gått ca 720mil,följer även med dubbdäck och ett nytt bakdäck till motardfälgarna,lite plast mm.
den är även uppdaterad i växellådan till-04 vad nu dom/man gör då...kopplingslagret?

Tacksam för svar/Ors.


Jäkligt bra pris om den verkligen bara gått 720mil. Jonasson här på SH köpte en -02 tror jag som han gav 40" för båda hjulen. Har faktiskt inte hört något negativt om växellådan förutom kopplingslagret men va fan det är ju bara ett lager. De hade problem med styrkronorna på en del om det var Duke & 640 eller vad det nu var men det borde vara ok.
 
720 mil på en 6år gammal hoj????:va

Förra hojen som jag ägde hade gått ca430mil/84tim när jag sålde den,en KTM660SMC-03. Ringde och kollade föregående ägare och dom bekräftade milen,så omöjligt är det väl inte.

Jäkligt bra pris om den verkligen bara gått 720mil. Jonasson här på SH köpte en -02 tror jag som han gav 40" för båda hjulen. Har faktiskt inte hört något negativt om växellådan förutom kopplingslagret men va fan det är ju bara ett lager. De hade problem med styrkronorna på en del om det var Duke & 640 eller vad det nu var men det borde vara ok.

Ok hur är dom annars,går dom bra?
Är dom lika i chassiet som 660?
Har det förändrats något med LC4 625cc från-99 (tänker då på 640/625motorn för det är väl samma förutom förgasaren?),mer än olika förgasare,kopplingslager och highflow från -03.
 
Last edited:
Ok hur är dom annars,går dom bra?
Är dom lika i chassiet som 660?
Har det förändrats något med LC4 625cc från-99 (tänker då på 640/625motorn för det är väl samma förutom förgasaren?),mer än olika förgasare,kopplingslager och highflow från -03.

620 var det som gällde fram till 2001 sen kom 625 -02. Jo de är stort sett likadana i chassit. -02 fick motarderna 5" bakfälg. 625 -02 hade 41mm flatside dock med utvändig accpump som brukade krångla när man körde mkt grus/enduro så till -03 tror det var att den blev inbyggd. Det var framförallt -02 som hade problem med kopplingslagret med det har säkert förekommit på en del andra säkert. Ang styrkronorna kommer jag inte ihåg vilka nummer på undersidan av kronan jag såg som var ok resp ej ok! En 625 -02 med helsystem brukar gå jäkligt bra. nja märke väl inte av någon jätteskillnad mellan highflow & icke. Hade en 640-01, 625-02, 660-03 samt en 625-04 så av de så var jag mest nöj med 625-02/04
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top