Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Njaa vill ju ha igång grejjerna...
Men har du kick på din hojj ?
Hur mkt har du fått på av EFI't ? Undra om det ens går att kicka igång skiten med sprut.......
Man plockar väl allt sånt från VR givaren ? Jag tänkte dra genom en bult eller borra hål i mitt svänghjul, VR givare ovanför - klart.
Men återigen... alltså jag får ju gnista! Blå gnista i mörker, stroboskopet säger att den tänder 1cm innan markeringen som ska vara "default" för 620 motorn. Borde mao. funka ?? (markeringen är väl inte 0 grader, utan default för 620 hoppas jag ???) Jag går efter borrhålet, inte strecket.
Det som är konstigt är att stiftet inte ens blir blött! Har provat med TVÅ förgasare... ska prova en tredje idag. Har tom. gasat + kickat... med soppa i.
Startgas = ingen skillnad alls
Tomgång = allt från helt inne - helt ute
Bland = 0.75 - 2,50
Nu ska jag prova en FCR39MX från en 525, utan att röra den. Alltså, ibland pruttar den ju... och då måste det ju komma soppa trots allt.
Detta går mig på nerverna, har aldrig haft så mkt strul....
Bara för att utesluta en sak... eller hur ska jag inte ha CDI box på denna motorn ?
Update:
Nu hittade jag äntligen felet... jag kliade mig i huvudet, återställde allt till original, tog loss SEM systemet, förgasaren, bytte stift, tändkabel osv. Försökte sen med Mikunin - hände INGENTING.
Sen bytte jag till johans FCR39a (43.5), startade på 3:e kicken typ. ALLT funkade, tomgången perfekt osv...
Sen provade jag med Mikunin igen - stendött! Torrt stift!
Ska lämna tillbaka mikunin i helgen...
Men äntligen är den igång.
[thread closed]
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |