Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den är pluggad på nåt konstigt sätt med en gummiknapp typ, där inne sen finns nog inte grejjerna kvar så att säga. Vilket rör pratar du om ? Finns det 2 ställen som används av choken ?
Har ingen kolv där... ska fixa det i veckan. Låter troligt... men passar den från dellorton ?
Har ingen kolv där... ska fixa det i veckan. Låter troligt... men passar den från dellorton ?
Nu ska man veta att en ktm 620 är svinsvår att få igång om inte allt står 100% rätt och bara skitsvår att få igång med allt rätt![]()
Trögkickad?? Jo dom är allment trögkickad även utan kolv!!
Visste väl att det var skit SEM (åmål liksom)... Ska försöka få tag i kolv osånt till choken - säljer väl fuggen eller använder den på bes. sen.
Hur mycket har du fått igång på din 620 då, Micke ?
Gjorde ett försök igår igen:
+ 25 lågfart och gjorde rent hela förgasaren
+ Ny choke som jag använde och inte använde
+ Ställde ventiler
+ Ställde tändning
Den pruttar lite mer nu, kanske tänder till i 1 sek. istället för 0.1sek. Luktar avgaser. Men mer blir det inte...
Ändrade tändingen i 3-4 steg, verkade bli lite bättre men osäkert. Frågan är om jag ska prova med annan förgasare ? Har ju en Dellorto original fugge kvar, utan vajrar...
Vad tror ni ?
Gnista kommer ju och allt annat verkar funka....
Dessutom så är det problem att hitta TDC, skruvar jag in skruven så låser den kolven vart jag än skruven in den så att säga... Skruven ser original ut med konad skalle. Får nog ta av ventilkåpan och kolla för säkerhetsskull. Varför i h*ete har dom inte markerat TDC ?!
Förresten..... på http://www.scribd.com/doc/7181960/KTM-400620-LC4LC4e-97-Repair-Manual
Så står det om SLS (Sekundär Luftsystem) om att några slangar ska gå in i insuget och utblåset bla bla bla... nån som vet vad detta är ?
Jag plocka loss ventilkåpan nu... den stod rätt kammen.
Däremot när jag plockade loss SEM statorn och det så visade det sig att den inte mätte upp rätt värden
Ett värde skulle vara 165 ohm, men var 22 t.ex....
Nån som kan laga / byta detta ? Vill ju gärna ha mer kräm i det också
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti