Ktm 530 exc-r/smc

Där har du ett utrymme och möjlighet att skruva fast en hållare. (om du inte redan har ett uppsamlingskärl där )

ktm-11.jpg


ktm-14.jpg
 
har en fråga, min kedja tycker om att äta gummi och bli slapp hela tiden, har inte riktigt koll på fälgbredden men däcken är 160/60 17 har läst att många har de men vilken fälgbredd har ni? o var läser man ut hur bred den är? sen de med kedjan vet jag inte om de är för att den tar i däcket eller något annat som gör att den blir slapp? bytade kedja o drev för någon vecka sen o redan spännt 1 gång, mvh axel
 
Såhär ser min hoj ut med dekalkit fron Rockstar.
 

Bifogat

  • IMG_1426.jpg
    IMG_1426.jpg
    241 KB · Visningar: 219
  • IMG_1427.jpg
    IMG_1427.jpg
    236.4 KB · Visningar: 273
Köpte en 530 för typ en månad sen då, å tog första skogsturen ikväll... Snacka om skogsraket då... Är ju som en gud över stock å sten....
 
har en fråga, min kedja tycker om att äta gummi och bli slapp hela tiden, har inte riktigt koll på fälgbredden men däcken är 160/60 17 har läst att många har de men vilken fälgbredd har ni? o var läser man ut hur bred den är? sen de med kedjan vet jag inte om de är för att den tar i däcket eller något annat som gör att den blir slapp? bytade kedja o drev för någon vecka sen o redan spännt 1 gång, mvh axel

Jag 160 bredd på mitt däck och 5" fälg.

Såhär ser min hoj ut med dekalkit fron Rockstar.

Och till salu såg jag på blocket....:)
 
Last edited:
okeej, får studera fälgen o se vad där står för tum, får kanske gå ner i däckbredd så kedjan går fri..
 
när de la på däcket till mig så körde de bort rätt mycket men den äter innu, men funderar mest på om de är det som gör att kedjan bli slapp hela tiden? eller de är bara för att den är ny, o innan jag byta kedjan så blev den slapp för att den var gammal..?
 
Tjenna,

Är spekulant på en 530 Exc - 08 som gått ca 70h varav ca 60h som motard.
Något speciellt att vara observant på? Enligt ägarn så har man checkat ventiler
som skall vara helt i sin ordning. Har även hört mig för med föregående ägare som kört
de huvudsakliga timmarna och han kunde bara instämma i att hojen var i gott skick.
Men tacksam för tips, skall naturligtvis testa den och rassla igenom alla växlar med
kräm i rullen...
Om hojen låter och går som den skall så skall man väl inte behöva byta kolv o dylikt än
på denna typ av hoj eller anser ni att det kanske är mer aktuellt då den gott mkt som motard?
Tacksam för respons,
 
Tjena! Tänkte kolla om det är någon som vet vad det är för gods vid oljepluggen? När jag bytte olja idag så tyckte jag att det gick att dra lite mycket och det kändes som om det släppte? Är det aluminium så jag har lyckats att rundat den i gängerna nu?

Tack på förhand!
 
Tjenna,

Är spekulant på en 530 Exc - 08 som gått ca 70h varav ca 60h som motard.
Något speciellt att vara observant på? Enligt ägarn så har man checkat ventiler
som skall vara helt i sin ordning. Har även hört mig för med föregående ägare som kört
de huvudsakliga timmarna och han kunde bara instämma i att hojen var i gott skick.
Men tacksam för tips, skall naturligtvis testa den och rassla igenom alla växlar med
kräm i rullen...
Om hojen låter och går som den skall så skall man väl inte behöva byta kolv o dylikt än
på denna typ av hoj eller anser ni att det kanske är mer aktuellt då den gott mkt som motard?
Tacksam för respons,

70h e inga problem bara den är servad ordentligt.
 
när de la på däcket till mig så körde de bort rätt mycket men den äter innu, men funderar mest på om de är det som gör att kedjan bli slapp hela tiden? eller de är bara för att den är ny, o innan jag byta kedjan så blev den slapp för att den var gammal..?

Har själv 5" fälg med 160/60 däck som jag krängde på själv å slipa bort en hel del på sidan av däckett... Annars kan man använda en sån här distans till drevet... Är 1,5 mm utstansad aluminium... Då får man ut drevet lite... Va de är för artikelnummer eller var man köper vet jag inte, för jag fått me de när jag köpt fälgar...001.jpg030.jpg
 
Har själv 5" fälg med 160/60 däck som jag krängde på själv å slipa bort en hel del på sidan av däckett... Annars kan man använda en sån här distans till drevet... Är 1,5 mm utstansad aluminium... Då får man ut drevet lite... Va de är för artikelnummer eller var man köper vet jag inte, för jag fått me de när jag köpt fälgar...View attachment 354147View attachment 354148

Okej, inte kört nu på några månader ju så vet inte om den blir slapp när man kör nu, men man tänker på de mest när man kör sakta då blir de lite ryckigt, men att få ut den en bit hjälper ju säkert lite, får forska i de om 2 månader för då börjar man väl kunna ta sig små turer iaf.. :)
 
Allt beror på vilket märke du kör på.... Jag körde på Michelin och hade aldrig några problem med att det tog i..
 
Lägg på orginalkedjan så tjänar man nån mm till utan o-ringarna, så gjorde jag iallafall.

Funkar det med orginal bromsskiva för vanlig gatkörning med motardhjulen, tycker att det bettar bra med endurohjulen på iallafall och jag lär inte besöka någon bana, eller är det rent av farligt att köra med orginalskivan då hjulet snurrar mycket fortare med 17" helt novis då det kommer till motard :confused:
 
Lägg på orginalkedjan så tjänar man nån mm till utan o-ringarna, så gjorde jag iallafall.

Funkar det med orginal bromsskiva för vanlig gatkörning med motardhjulen, tycker att det bettar bra med endurohjulen på iallafall och jag lär inte besöka någon bana, eller är det rent av farligt att köra med orginalskivan då hjulet snurrar mycket fortare med 17" helt novis då det kommer till motard :confused:
Ska du inte använda hojen till avancerad bankörning så funkar tvåkolvsoket....
 
Haha rastade den första gången nu med motardhjulen på, fy satan va skoj detta är :banana
Måste va den ultimata hojen, duger verkligen till allt :hej
 
Haha rastade den första gången nu med motardhjulen på, fy satan va skoj detta är :banana
Måste va den ultimata hojen, duger verkligen till allt :hej

Europasemester på Autobahn ? :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top