KTM 525 SMR skall reggas för gatbruk ??

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Nån som vet vad som behövs och vad man skall skaffa för att göra en KTM 525 SMR godkänd för gatbruk ??
 
dread skrev:
Nån som vet vad som behövs och vad man skall skaffa för att göra en KTM 525 SMR godkänd för gatbruk ??

Tror inte det går att regga en smr.
Hade gått att enduro regga men nu finns inte det längre.

/Mheel
 
dread skrev:
Nån som vet vad som behövs och vad man skall skaffa för att göra en KTM 525 SMR godkänd för gatbruk ??


Det är ganska kört. Du kommer inte ens kunna få fram ett CoC-papper på den tyvärr. Den är enbart för tävlingbruk och inget annat, därav slicksen påmonterade direkt mm
 
Skärp er nu... nu blir jag orolig, nog måste det ju gå o fixa på någe sätt ??

Vad menas med att den är förregistrerad??
 
Last edited:
dread skrev:
Skärp er nu... nu blir jag orolig, nog måste det ju gå o fixa på någe sätt ??

Vad menas med att den är förregistrerad??

om den är förreggad så är det inga problem att e-regga...men många pratar ju om att det inte finns kvar.
lv-reg kan du nog glömma helt dock.
 
varför skulle inte det gå?
Det har ju gått förut?
 
SM 570 RR skrev:
varför skulle inte det gå?
Det har ju gått förut?

Hahahaha... du har den bästa avataren :lol
Föstår inte heller varför det inte skulle gå, man kan ju köpa en endurohoj och den är/blir ju E-reggad.
 
Last edited:
Om man lyckas med elsystem, ljudnivå (svårt, svårt) strypning, mm så kanske...
Enligt mina erfarenheter så kostar det mer än det smakar, verkar nästintill omöjligt att LV-regga en SX/SMR.
E-reg ska inte vara några problem förutsatt att det fortfarande är samma bestämmelser.
Det är främst effekt och ljud man faller på.
Och CoC-intyget förstås... :(
 
SM 570 RR skrev:
varför skulle inte det gå?
Det har ju gått förut?


Menar du verkligen 525SMR då?
Om det verkligen är möjligt så skulle jag vilja se det regbeviset samt CoC-intyget. Tror knappast att det är fördraget nå kablar på den versionen ---> Pure Racing med andra ord. Men får jag se det med papper + bild så ändrar jag nog mig!
 
motardnisse skrev:
Menar du verkligen 525SMR då?
Om det verkligen är möjligt så skulle jag vilja se det regbeviset samt CoC-intyget. Tror knappast att det är fördraget nå kablar på den versionen ---> Pure Racing med andra ord. Men får jag se det med papper + bild så ändrar jag nog mig!

Det är ju en 525:a. Dvs samma hoj som en 525SX och en 525EXC.
Och vi är väl överens om att man kan köpa en ny 525EXC och att den då kommer gå som enduroreggad motorcykel.
Eller går nya endurocyklar som LVreggat?
Att det inte är kablar o sånt på den spelar ju ingen roll för det kan man ju sätta dit i efterhand.
 
420 skrev:
Det är ju en 525:a. Dvs samma hoj som en 525SX och en 525EXC.
Och vi är väl överens om att man kan köpa en ny 525EXC och att den då kommer gå som enduroreggad motorcykel.
Eller går nya endurocyklar som LVreggat?
Att det inte är kablar o sånt på den spelar ju ingen roll för det kan man ju sätta dit i efterhand.

Brodde,s 525 är en EXC och den kom som LV-reg! Men frågan är fortfarande om det står t,ex i CoC-intyg att denna 525SMR är enbart för tävlingsbruk och kan inte reggas in mm. Då hojen kommer direkt från fabriken med slicksen mm så skriver de säkert i CoC-intyget att denna hoj med chassinr XXXXXX med dessa XXXX bullervärden får bara framföras på XXX område. Det blir lite svårt att gå förbi dessa siffror om man vill t,ex E-reg den. Men [SM 570 RR] verkar veta att det finns just en 525SMR som är godkänd eller? Oftast är det papperskrånglet som ställer till det för många hojar.

Här finns en förteckning om vilka hojar som är godkända Enduro hojar.

http://www.svemo.se/sektion/enduro/godkanda_trialenduro_motorcyklar.asp

Men jag hittar tyvärr ingen lista för vilka hojar som går att LV-reg. Men finns de inte på Svemos,s lista för Enduro så är det föga troligt att de går att LV-reg.
 
ramnummer och papper (+ ev avgas och lampor) från en krockad
EXC borde vara svaret isf.

OBS, det är olagligt, så det kan man inte göra heller.
 
motardnisse skrev:
Brodde,s 525 är en EXC och den kom som LV-reg! Men frågan är fortfarande om det står t,ex i CoC-intyg att denna 525SMR är enbart för tävlingsbruk och kan inte reggas in mm. Då hojen kommer direkt från fabriken med slicksen mm så skriver de säkert i CoC-intyget att denna hoj med chassinr XXXXXX med dessa XXXX bullervärden får bara framföras på XXX område. Det blir lite svårt att gå förbi dessa siffror om man vill t,ex E-reg den. Men [SM 570 RR] verkar veta att det finns just en 525SMR som är godkänd eller? Oftast är det papperskrånglet som ställer till det för många hojar.

Här finns en förteckning om vilka hojar som är godkända Enduro hojar.

http://www.svemo.se/sektion/enduro/godkanda_trialenduro_motorcyklar.asp

Men jag hittar tyvärr ingen lista för vilka hojar som går att LV-reg. Men finns de inte på Svemos,s lista för Enduro så är det föga troligt att de går att LV-reg.

Men vad fasen innebär det att den är förregistrerad då??, jag fick med en nummerplåt o allt!!

Äh va fan... det ska nog gå. Får väl snacka med KTM Sverige om det går o fixa på nått sätt med papper o annat. Cykeln är en SX som är ombyggd av KTM sverige och Peter Johansson !
 
dread skrev:
Men vad fasen innebär det att den är förregistrerad då??, jag fick med en nummerplåt o allt!!

Äh va fan... det ska nog gå. Får väl snacka med KTM Sverige om det går o fixa på nått sätt med papper o annat. Cykeln är en SX som är ombyggd av KTM sverige och Peter Johansson !

Jag tror du kommer att få det tufft, men jag önskar dig lycka till!
OM du skulle lyckas, skriv nånting här då! :tummenupp
 
dread skrev:
Men vad fasen innebär det att den är förregistrerad då??, jag fick med en nummerplåt o allt!!

Äh va fan... det ska nog gå. Får väl snacka med KTM Sverige om det går o fixa på nått sätt med papper o annat. Cykeln är en SX som är ombyggd av KTM sverige och Peter Johansson !

Men det sa du inte direkt att det var en SX. 525SMR är en version som kommer direkt från fabrik med 6 växlad låda mm inget man bygger om i efterhand. Såklart den är föreggad om du har en SX så den är förbered att regga in som alt E-reg men så har du det där med CoC-intyget också. Men ett sådant papper borde du ha då eftersom det är en SX eller? Hör med KTM Sverige igen men LV-reg är jag väldigt tveksamt att det kommer gå.
 
motardnisse skrev:
Men det sa du inte direkt att det var en SX. 525SMR är en version som kommer direkt från fabrik med 6 växlad låda mm inget man bygger om i efterhand. Såklart den är föreggad om du har en SX så den är förbered att regga in som alt E-reg men så har du det där med CoC-intyget också. Men ett sådant papper borde du ha då eftersom det är en SX eller? Hör med KTM Sverige igen men LV-reg är jag väldigt tveksamt att det kommer gå.

Den attityden gillar jag, mer sånt. Har ju vintern på mig o fixa med hojjen så förhoppningsvis får jag lägga in ett inlägg om hur jäla bra det gick...

Nån som har lite mer info om det där med CoC-intyg? vad fasen är det ?

Tack för alla svaren
 
Last edited:
dread skrev:
Den attityden gillar jag, mer sånt. Har ju vintern på mig o fixa med hojjen så förhoppningsvis får jag lägga in ett inlägg om hur jäla bra det gick...

Nån som har lite mer info om det där med CoC-intyg? vad fasen är det ?

Tack för alla svaren

CoC-intyget är ett papper som det står diverse siffror ang din hoj --> slaglängd, buller, vikter mm men det står även ditt chassinummer. Så detta papper avser endast den hojen som har detta chassinummer och ska inte blandas ihop med en annan hoj. Detta papper löser många av byråkratins konstiga regler som rör många miljöaspekter i dagsläget. Utan detta papper är det oftast kört beronde på vad man ska ha hojen till.
 
Alltså 525SMR eller 525SX spelar ju ingen roll öht. Det är ju i princip samma cykel vad gäller reggning.
Har dread fått med skyltar till sin "SXombyggdtillSMR" så är det ju bara att ställa på skräpet och köra. Man får ju inga skyltar till hojen om det inte är ok att köra den :)

F.ö finns det en firma i Karlskoga som säljer KTM som erbjöd en kompis att köpa en "äkta" 525SMR med alla papper klara men han skulle få fixa allt vad gällde ombyggnad själv.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top