KTM 525 SMR skall reggas för gatbruk ??

Supermoto skrev:
Det är ju i princip samma cykel vad gäller reggning.
F.ö finns det en firma i Karlskoga som säljer KTM som erbjöd en kompis att köpa en "äkta" 525SMR med alla papper klara men han skulle få fixa allt vad gällde ombyggnad själv.

Intressant! Så det står samma siffror på CoC-intyget för SMR och SX?

motardnisse skrev:
Intressant! Så det står samma siffror på CoC-intyget för SMR och SX?
Det har jag ingen aning om men det som är mest intressant är ju att de har samma motor + avgas, förutom ett par växlar mer i SMR'n såklart. Firman i KGA skulle greja erfoderliga papper sa de till kompisen iaf. Vet inte om det var "special for you my friend only today" eller om det var mer allmängiltigt.

Detta fick jag till svar från Beviks!

Frågan!

Hej!

Vet ni om det går att göra en KTM 525SMR LV-reg alt E-reg
Om inte! Begränsas det i CoC-intyget med andra siffror?
För en SMR är väl ursprungligen en SX som är ombyggd direkt från
fabrik med slicks mm!

Tack på förhand!

Mv
Tony

Svaret!

Hej Tony.
SMR hojen går inte att regga.
Vet inte riktigt varför, men jag tror inte att det finns något CoC intyg
till denna modell.
Vill du ha en reggad får det bli EXC med motardkit.
Mvh Johan P
013-362513

Supermoto skrev:
Det har jag ingen aning om men det som är mest intressant är ju att de har samma motor + avgas, förutom ett par växlar mer i SMR'n såklart. Firman i KGA skulle greja erfoderliga papper sa de till kompisen iaf. Vet inte om det var "special for you my friend only today" eller om det var mer allmängiltigt.

firman i kga (Ljunggrens Motor) fick nys om det här att det inte skulle gå att e-regga efter 1/10 och stack iväg och förreggade/besiktigade en hög med hojar bla två st 525 smr.
en dom skulle jag kört om inte mr Vertemati hade dykt upp...

rejser skrev:
firman i kga (Ljunggrens Motor) fick nys om det här att det inte skulle gå att e-regga efter 1/10 och stack iväg och förreggade/besiktigade en hög med hojar bla två st 525 smr.
Aha, det var så det låg till. Då var det alltså lite "only today" över det hela alltså...

Jaja, bara att konstatera att det bara är Husa som erbjuder konkurrenskraftig hoj i standardutförande av manlig karaktär, alltså över 570cc, som även är LV-reg. :hihi
Undrar vad jag glömt den här gången... Vertemati kanske då...

rejser skrev:

Å jäklar men då verkar det fungera. Men reggade man dessa två SMR till Enduro då? Är de inte byggda som motarder från början? Väntar svar från två firmor till som säljer KTM vad de har att säga om detta!

Vad det inte nån som skulle kolla upp det med Ragnar på Lelles också?

Husqvarna är därimot smått begåvade som sänker ner bla effekten på intyget.
RRn/NOX och 630n går på samma intyg som på SMR 570
Ljudkravet är ju också minsta problemet när man får med ett orginalrör att slänga på till bilprovningen :arsele
Samma sak gäller slicksen

Last edited:
SM 570 RR skrev:
Ljudkravet är ju också minsta problemet när man får med ett orginalrör att slänga på till bilprovningen :arsele
Skulle inte tro det...
Ett typintyg slutar gälla så fort en enda skruv är bytt.
Att de kanske ser likadana ut med samma siffror är en annan sak (pappren alltså).

motardnisse skrev:
Å jäklar men då verkar det fungera. Men reggade man dessa två SMR till Enduro då? Är de inte byggda som motarder från början?
Det står väl ingenstans i enduroreglementet att man inte får köra med 17" slicks i skogen?

Supermoto skrev:
Skulle inte tro det...
Ett typintyg slutar gälla så fort en enda skruv är bytt.
Att de kanske ser likadana ut med samma siffror är en annan sak (pappren alltså).

OM det inte är orginaldelar ja. :tungan

SM 570 RR skrev:
OM det inte är orginaldelar ja. :tungan

Du kan ju glömma att den går igenom med slicksen! eller menar du att du varit där och skurit några mönster?

Busaberg--> Det står väl ingenstans i enduroreglementet att man inte får köra med 17" slicks i skogen?

Då är du nog den enda som kommer göra det eller? Kåsa med slicks here we go!!!!!!!!!!!!!!!

motardnisse skrev:
Du kan ju glömma att den går igenom med slicksen! eller menar du att du varit där och skurit några mönster?
Har jag skrivit det? :va

SM 570 RR skrev:

Vad är det här då? :va

motardnisse skrev:
Å jäklar men då verkar det fungera. Men reggade man dessa två SMR till Enduro då? Är de inte byggda som motarder från början? Väntar svar från två firmor till som säljer KTM vad de har att säga om detta!

Vad det inte nån som skulle kolla upp det med Ragnar på Lelles också?

jag ska inte svära på att dessa två 525 smr blev inreggade men eftersom supermotos kompis hade fått erbjudande att köpa en av dom reggad och att jag igår hörde om att firman reggat in allt löst dom hade i butiken just då...så lät det ju troligt att dom blev det.

de lär väl blivit e-reggade, lv-reg går knappast att trolla fram antar jag.

525 smr är tävlingsklara för motard (utom kärl och najning då) med sänkt frädring, slicks, 6-kolvs ok, 5" fälg..osv

Min båge:

Kostar lite mer än en ny husaberg, då får du med delar som är värt multum.

Helt standards som den kom från fabrik

LV-reggad givetvis

Över 570 cc (577 ca)

Den har mer effekt än någon std (som den kommer från fabrik) husaberg som någonsin tillverkats (direkt från fabrik). (ca 59 bhp, har iaf bänkar -01, -02 och -03 husa i samma bänk och ingen har varit i närheten). Dessutom är bromsarna bättre.

Något att invända mot? ;)

- Johan

Supermoto skrev:
Aha, det var så det låg till. Då var det alltså lite "only today" över det hela alltså...

Jaja, bara att konstatera att det bara är Husa som erbjuder konkurrenskraftig hoj i standardutförande av manlig karaktär, alltså över 570cc, som även är LV-reg. :hihi
Undrar vad jag glömt den här gången... Vertemati kanske då...

SM 570 RR skrev:
Var står det att jag har besiktat med slicks :va

Vad menar du med---> "Samma sak gäller slicksen"

Ljudkravet är ju också minsta problemet när man får med ett orginalrör att slänga på till bilprovningen
:arsele

Sluta tjafsa för fan. Inte undra på att folk tycker nivån är för låg här på sporthoj..

420 skrev:
Sluta tjafsa för fan. Inte undra på att folk tycker nivån är för låg här på sporthoj..

Det var han (SM 570 RR) som började! :D
Det enda jag vill ha svar på i denna tråd är om det verkligen finns en "riktig" SMR som är E-reg? Men det verkar som om ingen kommer få reda på det.

Ja ja life goes on! :öl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...