KTM 525 SMR skall reggas för gatbruk ??

motardnisse skrev:
*snip*Det enda jag vill ha svar på i denna tråd är om det verkligen finns en "riktig" SMR som är E-reg? Men det verkar som om ingen kommer få reda på det.*snip*
Får du inte ditt svar i dessa två inlägg :confused:

Supermoto skrev:
*blablabla*Firman i KGA skulle greja erfoderliga papper sa de till kompisen iaf. Vet inte om det var "special for you my friend only today" eller om det var mer allmängiltigt.

rejser skrev:
firman i kga (Ljunggrens Motor) fick nys om det här att det inte skulle gå att e-regga efter 1/10 och stack iväg och förreggade/besiktigade en hög med hojar bla två st 525 smr.
en dom skulle jag kört om inte mr Vertemati hade dykt upp...

Supermoto skrev:
Får du inte ditt svar i dessa två inlägg :confused:

Inte riktig då ena killen inte var helt säker att de två SMR verkligen gick att regga in! Men jag får väl reda på detta på annat håll säkert senare eller vem vet! Struntsamma, hans SX borde det iallafall inte vara några problem med. End of me i denna tråd. :brinnerup

Rejser skrev det här också!

jag ska inte svära på att dessa två 525 smr blev inreggade men eftersom supermotos kompis hade fått erbjudande att köpa en av dom reggad och att jag igår hörde om att firman reggat in allt löst dom hade i butiken just då...så lät det ju troligt att dom blev det.

de lär väl blivit e-reggade, lv-reg går knappast att trolla fram antar jag.

525 smr är tävlingsklara för motard (utom kärl och najning då) med sänkt frädring, slicks, 6-kolvs ok, 5" fälg..osv

rejser skrev:
ring och hör med Ljunggrens Motor då?
så får vi alla svar på om det går.

Nu har jag ringt dem.

Så här sa det: Jo det gick attt regga in de två 525SMR med han sa inte på vilket sätt om det var E-reg eller LV-reg men de var inreggade före det där datumet alla pratar om. Efter det är de stort sett omöjligt att få en hoj inreggad om den inte är byggd därefter i fabriken. Stor sett alla japsar går inte att inregga om de inte är byggda t,ex som LV från fabriken. Jag frågade hur det blir med 525SMR -05 då sa han att det kan bli knepigt där också då det är en ren racehoj. Med andra ord: försök få tag i hojar som är inreggade innan detta datum(tror han sa 1 Okt i år) så borde det inte vara nå problem iallafall med Ktm hojarna. Det två SMR måste ha gott åt snabbt :)
Denna dumma regel som har kommit fram är från 1986 :va fast de har gjort om den lite så man tolkar den på ett annat sätt. Har inte hittat denna regel ännu men ska försöka leta efter den när jag har tid. Hos VV är det inte det lättaste att hitta den rätta regeln! :mad:

ok, bra att få veta.

lär bli trubbel för dom som kör Suzuki o Kawa i tex enduro SM.
det finns ju inga färdiga endurohojar mer än drz 400...

kan de stämma....

på svemos lista över hojjar som e godkända för enduro finns massa vanliga crossar, en del fixa med lyse, samt att man måste ha giltigt tävlingslicens utfärdat av svemo, sen e de ba åk!!!

http://www.svemo.se/g_view.php?did=12&p=46
klicka på godkända mc

Vad gäller LV-reg. så borde de oxå gå... bara en hel del fixa med buller, blinkers mm. finns ju monga som svettsar ihop sina egna hojjar i garaget som dom sen LV-reggar (framförallt choppers).
Dä ä väll en fråga om hur mycket tid man orkar lägga (och klöver)

mangemangoo skrev:
Vad gäller LV-reg. så borde de oxå gå... bara en hel del fixa med buller, blinkers mm.

utan intyg från tillerkren/importören så är det mycket besvärligt.
Bara är inte ett ord som är relevant i sammanhanget.

finns ju monga som svettsar ihop sina egna hojjar i garaget som dom sen LV-reggar (framförallt choppers).

De är sällan besiktade och har därför konstant körförbud
om de inte har papper på att de är 50+ år gamla.

Jag har precis gett mig in på den långa och krokiga vägen att regga min SMR. LV-reg är bara att glömma, det som går är E-reg.

Faktiskt som igår damp tillverkningsintyget från KTM Scandinavia ner i brevlådan och till min förvåning stod det 38,9 kW specat som motoreffekt. Eftersom man ju är sparsam av naturen så vill man ju ha den siffran så låg som möjligt då man går till försäkringsbolaget.

Så, till frågan; ni som har reggade 525 EXC'ar, vad står det i ert regbevis ? Jag har för mig att jag någonstans här på forumet läst nåt om typ 12-13kW men....

.

Spider skrev:
Jag har precis gett mig in på den långa och krokiga vägen att regga min SMR. LV-reg är bara att glömma, det som går är E-reg.

Faktiskt som igår damp tillverkningsintyget från KTM Scandinavia ner i brevlådan och till min förvåning stod det 38,9 kW specat som motoreffekt. Eftersom man ju är sparsam av naturen så vill man ju ha den siffran så låg som möjligt då man går till försäkringsbolaget.

Så, till frågan; ni som har reggade 525 EXC'ar, vad står det i ert regbevis ? Jag har för mig att jag någonstans här på forumet läst nåt om typ 12-13kW men....

.

525EXC 12KW och max 90km/h :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma