Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dread skrev:Nån som vet vad som behövs och vad man skall skaffa för att göra en KTM 525 SMR godkänd för gatbruk ??
dread skrev:Nån som vet vad som behövs och vad man skall skaffa för att göra en KTM 525 SMR godkänd för gatbruk ??
dread skrev:Skärp er nu... nu blir jag orolig, nog måste det ju gå o fixa på någe sätt ??
Vad menas med att den är förregistrerad??
SM 570 RR skrev:varför skulle inte det gå?
Det har ju gått förut?
SM 570 RR skrev:varför skulle inte det gå?
Det har ju gått förut?
motardnisse skrev:Menar du verkligen 525SMR då?
Om det verkligen är möjligt så skulle jag vilja se det regbeviset samt CoC-intyget. Tror knappast att det är fördraget nå kablar på den versionen ---> Pure Racing med andra ord. Men får jag se det med papper + bild så ändrar jag nog mig!
420 skrev:Det är ju en 525:a. Dvs samma hoj som en 525SX och en 525EXC.
Och vi är väl överens om att man kan köpa en ny 525EXC och att den då kommer gå som enduroreggad motorcykel.
Eller går nya endurocyklar som LVreggat?
Att det inte är kablar o sånt på den spelar ju ingen roll för det kan man ju sätta dit i efterhand.
motardnisse skrev:Men [SM 570 RR] verkar veta att det finns just en 525SMR som är godkänd eller?
motardnisse skrev:Brodde,s 525 är en EXC och den kom som LV-reg! Men frågan är fortfarande om det står t,ex i CoC-intyg att denna 525SMR är enbart för tävlingsbruk och kan inte reggas in mm. Då hojen kommer direkt från fabriken med slicksen mm så skriver de säkert i CoC-intyget att denna hoj med chassinr XXXXXX med dessa XXXX bullervärden får bara framföras på XXX område. Det blir lite svårt att gå förbi dessa siffror om man vill t,ex E-reg den. Men [SM 570 RR] verkar veta att det finns just en 525SMR som är godkänd eller? Oftast är det papperskrånglet som ställer till det för många hojar.
Här finns en förteckning om vilka hojar som är godkända Enduro hojar.
http://www.svemo.se/sektion/enduro/godkanda_trialenduro_motorcyklar.asp
Men jag hittar tyvärr ingen lista för vilka hojar som går att LV-reg. Men finns de inte på Svemos,s lista för Enduro så är det föga troligt att de går att LV-reg.
dread skrev:Men vad fasen innebär det att den är förregistrerad då??, jag fick med en nummerplåt o allt!!
Äh va fan... det ska nog gå. Får väl snacka med KTM Sverige om det går o fixa på nått sätt med papper o annat. Cykeln är en SX som är ombyggd av KTM sverige och Peter Johansson !
dread skrev:Men vad fasen innebär det att den är förregistrerad då??, jag fick med en nummerplåt o allt!!
Äh va fan... det ska nog gå. Får väl snacka med KTM Sverige om det går o fixa på nått sätt med papper o annat. Cykeln är en SX som är ombyggd av KTM sverige och Peter Johansson !
motardnisse skrev:Men det sa du inte direkt att det var en SX. 525SMR är en version som kommer direkt från fabrik med 6 växlad låda mm inget man bygger om i efterhand. Såklart den är föreggad om du har en SX så den är förbered att regga in som alt E-reg men så har du det där med CoC-intyget också. Men ett sådant papper borde du ha då eftersom det är en SX eller? Hör med KTM Sverige igen men LV-reg är jag väldigt tveksamt att det kommer gå.
dread skrev:Den attityden gillar jag, mer sånt. Har ju vintern på mig o fixa med hojjen så förhoppningsvis får jag lägga in ett inlägg om hur jäla bra det gick...
Nån som har lite mer info om det där med CoC-intyg? vad fasen är det ?
Tack för alla svaren
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT