KTM 525 mod-tråden

Jag kör med 14/48 och tycker det är lagom till det jag använder den till "slanga" :-)
Åker jag lite längre sträckor 2-4 mil är lagom fart 90-100 utan problem!

Ang bakhjulsåkning tycker jag den är skit skön, brukar offtast koppla upp den på 3:an för att nå balanspunkten snabbare och sedan växla upp till 6:an, men det går lika bra att koppla upp den i 50-70 på 4:an!

Okej det är såpass, jag Hasse upp min i ca 60-70 på 3an som det är nu. Fan vad svårt det ska vara att välja hojj :( får mog försöka hitta en 525a att provköra
 
Ska smiska dit ett acra slipon imorgon! bör jag byta huvudmunstycket då eller vad krävs!
just nu är allt orginal i fjucken :)
 
Ja det kan va bra att gå upp lite. De går för snålt redan original.

Bläddra tillbaka en sida och läs Boris och min konversation
 
Last edited:
wohoo nu har jag köpt mig en 525 -03 i helgen! :banana
Killen jag köpte den av visste knappt någonting om hojen så gångtimmar osv är helt okänt. Måste man öppna motorn o mäta upp kolven för att se om det är dags för byte eller finns det något annat som kan hjälpa till med en indikation om hur kolven mår?

Oljebyte och filterbyte är en självklarhet, den startar på första eller andra kicken och motorn spinner på väldigt fint. Inga läckage någonstans heller för den delen.
Finns det någon guide på hur man byter packboxarna till gafflarna?
 
wohoo nu har jag köpt mig en 525 -03 i helgen! :banana
Killen jag köpte den av visste knappt någonting om hojen så gångtimmar osv är helt okänt. Måste man öppna motorn o mäta upp kolven för att se om det är dags för byte eller finns det något annat som kan hjälpa till med en indikation om hur kolven mår?

Oljebyte och filterbyte är en självklarhet, den startar på första eller andra kicken och motorn spinner på väldigt fint. Inga läckage någonstans heller för den delen.
Finns det någon guide på hur man byter packboxarna till gafflarna?

Edit
Är det någon som har lite prylar till hojen till salu?
Främst letar jag efter dekomp handtaget och en hel sadel
 
Bytte olja på hojen igår, personen som bytte olja gången innan mig måste haft draåtskruvaralltvadjagkanfetish!! Satan vad allt satt stenhårt!! Insex skruven till stålfiltret under motorn fick jag inte ens bort, kände att jag höll på att runda den så jag sket i att ta bort den.
Jag har läst någonstans om en ersättare till den där insexskruven men kan inte hitta det igen? Någon som vet vad jag menar?
 
precis skaffat mig en ktm 525 -07 verkar helt klart vara en rolig maskin de lilla som jag kört nu!

har letat runt som en tok efter dekaler och en sorts folering som ska vara till tanken som jag såg tidigare här i tråden.

DSC01131.jpgmindre2.JPG de dekalkitet på den svarta hojen och svarta tankfoleringen jag är ute efter så blir ju skitglad om någon kan kom med tips!
 
Bytte olja på hojen igår, personen som bytte olja gången innan mig måste haft draåtskruvaralltvadjagkanfetish!! Satan vad allt satt stenhårt!! Insex skruven till stålfiltret under motorn fick jag inte ens bort, kände att jag höll på att runda den så jag sket i att ta bort den.
Jag har läst någonstans om en ersättare till den där insexskruven men kan inte hitta det igen? Någon som vet vad jag menar?

skruven undertill sitter utav bara fan oavsett om du drar den hårt eller inte. se till at du har ett verktyg som passar bra så e det bara att dra till.
 
Rimligt pris att ge för en 525a exc 2004 originalutförande 70h /340mil. Med dubbdäck och endurodäck.
I fint skick. Vad är rimligt pris att ge för en sådan?
tanken sen är att göra om den till motard men det blir senare kapitel då plånboken tillåter.
 
25-28?


Rimligt pris att ge för en 525a exc 2004 originalutförande 70h /340mil. Med dubbdäck och endurodäck.
I fint skick. Vad är rimligt pris att ge för en sådan?
tanken sen är att göra om den till motard men det blir senare kapitel då plånboken tillåter.
 
KTM 525 modd-tråden

Har sökt men ej funnit...Vilka uppdateringar mellan 2003 och 2005 är det som resulterar i ca 4-5 kg lägre torrvikt?
 
Tänkte renovera mina framgafflar nu i veckan när jag är ledig, men är lite osäker på vilken olja jag ska köra med.
Kör med fjädrar på 4,8 N/MM, och hade tänkt köra motard.
Förslag på viskositet?
Manualen till EXC 2006 anger SAE 5 som standard-olja med 4,2-fjäder, fast det verkar som att det ska vara samma till 450 SMR också.
Så, ska jag köra SAE5 och ändra något annat i dämparen?
Tror det är SAE2.5 eller nått sådant i nu, förra ägaren styrde en del med sina dämpare så han hade hårda fjädrar, mjuk olja och hade skruvat ut den nästan max för att få någon egen känsla han gillade.
 
Ingen som ska sälja sin hoj?

Jag går i tankarna just nu. Men har inte riktigt bestämt mig. Kommer sakna hojen. Har haft den i ca 3 år. Men har några andra hojar också samt köpt ny bil så måste prioritera. Det är en 525 - 03. motard/enduro. Bes. Går kanon bra. Helsystem m.m
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top