KTM 525 mod-tråden

sluggo112

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
norr om norrort
Hoj
SXV 550, KTM 625, CR 250R
Jag kör med 14/48 och tycker det är lagom till det jag använder den till "slanga" :)
Åker jag lite längre sträckor 2-4 mil är lagom fart 90-100 utan problem!

Ang bakhjulsåkning tycker jag den är skit skön, brukar offtast koppla upp den på 3:an för att nå balanspunkten snabbare och sedan växla upp till 6:an, men det går lika bra att koppla upp den i 50-70 på 4:an!

Okej det är såpass, jag Hasse upp min i ca 60-70 på 3an som det är nu. Fan vad svårt det ska vara att välja hojj :( får mog försöka hitta en 525a att provköra
 

sebbe999

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Ort
oskarshamn
Hoj
KTM 525
Ska smiska dit ett acra slipon imorgon! bör jag byta huvudmunstycket då eller vad krävs!
just nu är allt orginal i fjucken :)
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Ja det kan va bra att gå upp lite. De går för snålt redan original.

Bläddra tillbaka en sida och läs Boris och min konversation
 
Last edited:

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
wohoo nu har jag köpt mig en 525 -03 i helgen! :banana
Killen jag köpte den av visste knappt någonting om hojen så gångtimmar osv är helt okänt. Måste man öppna motorn o mäta upp kolven för att se om det är dags för byte eller finns det något annat som kan hjälpa till med en indikation om hur kolven mår?

Oljebyte och filterbyte är en självklarhet, den startar på första eller andra kicken och motorn spinner på väldigt fint. Inga läckage någonstans heller för den delen.
Finns det någon guide på hur man byter packboxarna till gafflarna?
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
wohoo nu har jag köpt mig en 525 -03 i helgen! :banana
Killen jag köpte den av visste knappt någonting om hojen så gångtimmar osv är helt okänt. Måste man öppna motorn o mäta upp kolven för att se om det är dags för byte eller finns det något annat som kan hjälpa till med en indikation om hur kolven mår?

Oljebyte och filterbyte är en självklarhet, den startar på första eller andra kicken och motorn spinner på väldigt fint. Inga läckage någonstans heller för den delen.
Finns det någon guide på hur man byter packboxarna till gafflarna?

Edit
Är det någon som har lite prylar till hojen till salu?
Främst letar jag efter dekomp handtaget och en hel sadel
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Bytte olja på hojen igår, personen som bytte olja gången innan mig måste haft draåtskruvaralltvadjagkanfetish!! Satan vad allt satt stenhårt!! Insex skruven till stålfiltret under motorn fick jag inte ens bort, kände att jag höll på att runda den så jag sket i att ta bort den.
Jag har läst någonstans om en ersättare till den där insexskruven men kan inte hitta det igen? Någon som vet vad jag menar?
 

T-Andersson

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2012
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 525 -07
precis skaffat mig en ktm 525 -07 verkar helt klart vara en rolig maskin de lilla som jag kört nu!

har letat runt som en tok efter dekaler och en sorts folering som ska vara till tanken som jag såg tidigare här i tråden.

DSC01131.jpgmindre2.JPG de dekalkitet på den svarta hojen och svarta tankfoleringen jag är ute efter så blir ju skitglad om någon kan kom med tips!
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Bytte olja på hojen igår, personen som bytte olja gången innan mig måste haft draåtskruvaralltvadjagkanfetish!! Satan vad allt satt stenhårt!! Insex skruven till stålfiltret under motorn fick jag inte ens bort, kände att jag höll på att runda den så jag sket i att ta bort den.
Jag har läst någonstans om en ersättare till den där insexskruven men kan inte hitta det igen? Någon som vet vad jag menar?

skruven undertill sitter utav bara fan oavsett om du drar den hårt eller inte. se till at du har ett verktyg som passar bra så e det bara att dra till.
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Rimligt pris att ge för en 525a exc 2004 originalutförande 70h /340mil. Med dubbdäck och endurodäck.
I fint skick. Vad är rimligt pris att ge för en sådan?
tanken sen är att göra om den till motard men det blir senare kapitel då plånboken tillåter.
 

axelsson_vpg

Guest
25-28?


Rimligt pris att ge för en 525a exc 2004 originalutförande 70h /340mil. Med dubbdäck och endurodäck.
I fint skick. Vad är rimligt pris att ge för en sådan?
tanken sen är att göra om den till motard men det blir senare kapitel då plånboken tillåter.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
KTM 525 modd-tråden

Har sökt men ej funnit...Vilka uppdateringar mellan 2003 och 2005 är det som resulterar i ca 4-5 kg lägre torrvikt?
 

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Peking
Hoj
KTM 525 EXC -06
Tänkte renovera mina framgafflar nu i veckan när jag är ledig, men är lite osäker på vilken olja jag ska köra med.
Kör med fjädrar på 4,8 N/MM, och hade tänkt köra motard.
Förslag på viskositet?
Manualen till EXC 2006 anger SAE 5 som standard-olja med 4,2-fjäder, fast det verkar som att det ska vara samma till 450 SMR också.
Så, ska jag köra SAE5 och ändra något annat i dämparen?
Tror det är SAE2.5 eller nått sådant i nu, förra ägaren styrde en del med sina dämpare så han hade hårda fjädrar, mjuk olja och hade skruvat ut den nästan max för att få någon egen känsla han gillade.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Ingen som ska sälja sin hoj?

Jag går i tankarna just nu. Men har inte riktigt bestämt mig. Kommer sakna hojen. Har haft den i ca 3 år. Men har några andra hojar också samt köpt ny bil så måste prioritera. Det är en 525 - 03. motard/enduro. Bes. Går kanon bra. Helsystem m.m
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top