KTM 525 mod-tråden

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC 06
Läst lit i tråden om att jämföra 525 med 660 och jag undrar om dem är lika stora, höga och såvidare. Sen så har jag även förstått att det är mer serivce på en 525 jag har inte tummen mitt i handen och tycker att det är relativt kul att meka bara det inte blir mer meka än köra typ.

Har gått tänkt köpa en 660 först men eftersom jag inte har hittat några bra så funderar jag nu istället på att köpa en 525 som en bart gått som motard, 130 timmar 06:a. Vad är ett rimligt pris på en sådan? Eller ska man hoppas att den rätta 660 dyker upp?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Läst lit i tråden om att jämföra 525 med 660 och jag undrar om dem är lika stora, höga och såvidare. Sen så har jag även förstått att det är mer serivce på en 525 jag har inte tummen mitt i handen och tycker att det är relativt kul att meka bara det inte blir mer meka än köra typ.

Har gått tänkt köpa en 660 först men eftersom jag inte har hittat några bra så funderar jag nu istället på att köpa en 525 som en bart gått som motard, 130 timmar 06:a. Vad är ett rimligt pris på en sådan? Eller ska man hoppas att den rätta 660 dyker upp?

De är ungefär lika höga. En LC4 väger mer men sittställning och dyl är ungefär samma. 525 har en lite mer fakirmässig sadel.

Skall du bara åka gata så är 660 ett mycket bättre alternativ. Problemet med en 525 är inte att man måste justera ventilerna och byta olja det är att det är en racemotor som skall helrenoveras för 10kkr var 1000mil ungefär. Är du beredd på den kostnaden?
 

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC 06
De är ungefär lika höga. En LC4 väger mer men sittställning och dyl är ungefär samma. 525 har en lite mer fakirmässig sadel.

Skall du bara åka gata så är 660 ett mycket bättre alternativ. Problemet med en 525 är inte att man måste justera ventilerna och byta olja det är att det är en racemotor som skall helrenoveras för 10kkr var 1000mil ungefär. Är du beredd på den kostnaden?

Jo har enbart tänkt att åka gata. Då får jag la hoppas på att det dyker upp en 660 som tilltalar mig alternativt köpa en 690 och strypa den. Fördelen jag såg med en 525 var att dem är reggade på så lite kw så jag har faktiskt råd att försäkra den. Antar att det sitter både mil och timräknare på 525:eek:r då?
 

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Jag går i tankarna just nu. Men har inte riktigt bestämt mig. Kommer sakna hojen. Har haft den i ca 3 år. Men har några andra hojar också samt köpt ny bil så måste prioritera. Det är en 525 - 03. motard/enduro. Bes. Går kanon bra. Helsystem m.m

Bestämt dig? Pris?
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Bestämt dig? Pris?

Tjena,

Är tydligen inte inne och kikar här så ofta. Men om du fortfarande är intresserad sa är svaret ja. Den är till salu. Har dock inte lagt ut den på annons än.
Hade tänkt mig 28 med alla tillbehör. Motard och endurokit. Massa plast inkl. lyse. Helsystem samt original. Extra slicks till motard fälgarna. m.m. Servicerna dokumenterade i loggbok m.m. Besiktad. Går sjukt bra. Väldigt stor skillnad mot kompisens 450 exc.
 

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
det låter som et bra pris :) jag sålde min 03 för 25 till kristianstad

Tjena,

Är tydligen inte inne och kikar här så ofta. Men om du fortfarande är intresserad sa är svaret ja. Den är till salu. Har dock inte lagt ut den på annons än.
Hade tänkt mig 28 med alla tillbehör. Motard och endurokit. Massa plast inkl. lyse. Helsystem samt original. Extra slicks till motard fälgarna. m.m. Servicerna dokumenterade i loggbok m.m. Besiktad. Går sjukt bra. Väldigt stor skillnad mot kompisens 450 exc.
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
någon som sitter på en magura slavcylinder till en rfs motor? intresserad av att köpa den om den är i gott skick vs.
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hej!
Jag är nybliven ägare till en KTM 525 SMR -05 med 10h på mätaren.
Planen är att köra aktivt 2014.
Är 525 SMR likställd med någon hoj?, alltså vad kan man fiska grejor från?
Någon som kan peka till en verkstadsmanual?
Mvh
Johan
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag har problem med att kopplingsoljan försvinner efter ett tag och jag misstänker internt läckage i slavcylindern, något som verkar vara vanligt förekommande. Man ska ju då kunna byta en o-ring om det bara är den som är skadad och själva kolven är OK. Har tre frågor angående detta:

1. Är det o-ringen vid pos 19 på bilden det i så fall gäller?

2. Någon som har dimensionerna för denna och/eller kan rekommendera ett ställe där man kan köpa o-ringen?

3. Hur får man enklast ut kolven utan att ha sönder den eller att det sprätter iväg fjädrar och annat bråte?

koppling.jpg
 

Fladde1

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2013
Ort
Umeå
Hoj
2005, KTM 525 EXC
Hade tänkt byta broms på min KTM 525 EXC -05 till sommaren är det någon som har tips på en prisvärd lösning? Det sitter ju inte radiell infästning på min hoj vilket det verkar göra på de flesta vettiga motardbromsarna så som beringer osv. Kan jag byta infästning till det som sitter på en SMR eller finns det någon annan bra broms med rätt infästning jag skulle kunna köpa? Budget ligger på ungefär 3k så jag får väll räkna med att det blir begade grejer.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top