KTM 525 mod-tråden

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Halloj,

Har nyss skaffat mig en EXC 525-03 känns skönt att vara tillbaks i motard träsket!
Har letat runt efter lite plast eller iaf. Dekalkit till min..men hittar bara till -04 och framåt. Kanske någon på forumet som har att sälja? skulle gärna vilja ha svart eller vit plast.
Mvh Robin
 

axelsson_vpg

Guest
Halloj,

Har nyss skaffat mig en EXC 525-03 känns skönt att vara tillbaks i motard träsket!
Har letat runt efter lite plast eller iaf. Dekalkit till min..men hittar bara till -04 och framåt. Kanske någon på forumet som har att sälja? skulle gärna vilja ha svart eller vit plast.
Mvh Robin

Tjoho och grattis!! Har sj haft 02,03 och nu 06, förbannat trevliga maskiner. 24mx.se har till alla årsmodeller o mkt billigt.
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Tja,
Är sket nöjd med min hoj..roligare än Aprilia SXV:n jag hade förra året tycker jag =)

Har kollar på 24mx tidigare men inte funnit nått...kollar jag igen så kan jag hitta :
Plastkit KTM SX 01-02 125-525 EXC 03 Svart

Vilket man tycker ska passa, men läser man under mer info så står det: Passar: KTM SX125-520 2T-4T 01-02 Svart

Så jag veta fasen om jag kan hitta nått till min hoj. Men kanske kan dra iväg ett mail eller slå en pling till dom. Dekaler är det snålt med också =(
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tja,
Är sket nöjd med min hoj..roligare än Aprilia SXV:n jag hade förra året tycker jag =)

Har kollar på 24mx tidigare men inte funnit nått...kollar jag igen så kan jag hitta :
Plastkit KTM SX 01-02 125-525 EXC 03 Svart

Vilket man tycker ska passa, men läser man under mer info så står det: Passar: KTM SX125-520 2T-4T 01-02 Svart

Så jag veta fasen om jag kan hitta nått till min hoj. Men kanske kan dra iväg ett mail eller slå en pling till dom. Dekaler är det snålt med också =(

01-03 passar plasten och 04-07 med undantag för lyktkåpan
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
01-03 passar plasten och 04-07 med undantag för lyktkåpan

Jaha, det är ju bra i så fall.
Jag hade för mig att 04 blev det nya sidokåpor, kanske något mer..? Men dom kanske passar ändå. Och 07 blev det en större ändring.
Men jag kan ha fel..

Eftersom jag hittat dekalkit till 04 så borde jag kunna köpa ett sådant och samtidigt plast till en 04:a om det nu skall passa.

Lyktkåpa brukar det väl inte vara med i ett plastkit va? Möjligtvis en nummer plåt..?

Om man ska byta ut den oranga orginalplasten mot en svart så kanske man ska byta tanken mot en svart också :confused: Tips på vart man hittar en sån, och ca kostnad?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jaha, det är ju bra i så fall.
Jag hade för mig att 04 blev det nya sidokåpor, kanske något mer..? Men dom kanske passar ändå. Och 07 blev det en större ändring.
Men jag kan ha fel..

Eftersom jag hittat dekalkit till 04 så borde jag kunna köpa ett sådant och samtidigt plast till en 04:a om det nu skall passa.

Lyktkåpa brukar det väl inte vara med i ett plastkit va? Möjligtvis en nummer plåt..?

Om man ska byta ut den oranga orginalplasten mot en svart så kanske man ska byta tanken mot en svart också :confused: Tips på vart man hittar en sån, och ca kostnad?

04 kommer nya bakramen med sidopaneler+bakskärm i en bit och där är den stora avdelaren för RFS. Allt före passar bara äldre cyklar och allt efter passar bara nyare cyklar....

Tanken kan färgas svart. För guide sök mina tidigare inlägg. Tank köpes annars på enduromx/soe.se/EBAY
 

axelsson_vpg

Guest
vad finns de för enklare modds man kan göra om man vill vässa pärlan lite till vintern? =)
 

axelsson_vpg

Guest
enklast och billigast är att bara borra en massa hål i luftburken. Annars helsysten. Högkompkolv. E väll det som e "lätt".


Hål i burken är fixat även k%n filter gjort för ktm. Högkompkolv har jag hört att de bara blir slöare av? pga att man inte gör nå annat? :va
 

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
måste man bestycka om förknasaren om man öppnar på plasten på sidan av luftburken? :confused: märker man ens nån skillnad om man öppnar på?

När man sätter dit skateboard hjul som krashpuckar, borrar man bara hål i muttrarna då och sätter dit M10 gängstång? samt en mutter och en bricka på vardera sida om skateboardhjulen?
 

axelsson_vpg

Guest
måste man bestycka om förknasaren om man öppnar på plasten på sidan av luftburken? :confused: märker man ens nån skillnad om man öppnar på?

När man sätter dit skateboard hjul som krashpuckar, borrar man bara hål i muttrarna då och sätter dit M10 gängstång? samt en mutter och en bricka på vardera sida om skateboardhjulen?


Du behöver inte bestycka om, har inte jag gjort iaf. märkte inte heller någon skillnad =)

Japp så gör du, du kan ju även ha kvar kullagerna så slipper du brickor.
 

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
tack för svaret :) :yoparty

hm.. det satt inga kullager på dom skateboardhjulen jag köpte....
 

axelsson_vpg

Guest
tack för svaret :) :yoparty

hm.. det satt inga kullager på dom skateboardhjulen jag köpte....

ahaa, du köpte alltså nya hjul! Tänkte att du tog från din gamla avdankade skateboard som dom flesta gör. Vad kostade dom och varför köpte du inte org isf? =) ktm orginal x 4 kostar väll 400 kr?
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Last edited:

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
precis! betalade 49kr för hjulen, har aldrig haft nån skateboard ( tack och lov) så jag kunde inte nalla av nån gam brälapp..

:)
 

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Ort
grästorp
Hoj
KTM 625
Någon som har bilder/lösning på hur blinkers är infästa i fram på 525 kåpan. ( jag har 625 med 525 kåpa )
Sitter dom i samma hål som gummi klämmorna runt gaffeln?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tjenare på er.
har inköpt mig en 525 -03 för ett tag sen och har race-kittat upp den under ett par veckors tid.. bygg-tråd kanske kommer när ja får lite mer tid.. har tagit en del bilder =)

Har ett par funderingar som ja tror ni kan hjälpa mig med..

Vart köper man luftburks locket perforerat och klart?
sådär sugen på att såga upp orginalplasten..

Vart får man tag på 525 SMR klistermärket till samma platsdel? =)

kör ni med 10w-40 eller 5w-40 till 4t maskinerna?

behöver man termostaten eller kan man fimpa och orginal slangarna med silicon slangar?

tog av kedlan och tänkte lägga den i ett bad så skiten får lösa upp ordentligt.
blev då lite fundersam..
när ja körde cross förr så la man ner kedjan i lacknafta eller motorolja..
lever samma filosofi kvar att man ska de?

vore himlans tacksam för svar

Någon som har bilder/lösning på hur blinkers är infästa i fram på 525 kåpan. ( jag har 625 med 525 kåpa )
Sitter dom i samma hål som gummi klämmorna runt gaffeln?

på min 03:a så sitter blinkersen med ett stag bakom lampan, fäst i övre styrkronan
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tjenare på er.
har inköpt mig en 525 -03 för ett tag sen och har race-kittat upp den under ett par veckors tid.. bygg-tråd kanske kommer när ja får lite mer tid.. har tagit en del bilder =)

Har ett par funderingar som ja tror ni kan hjälpa mig med..

Vart köper man luftburks locket perforerat och klart?
sådär sugen på att såga upp orginalplasten..

Vart får man tag på 525 SMR klistermärket till samma platsdel? =)

kör ni med 10w-40 eller 5w-40 till 4t maskinerna?

behöver man termostaten eller kan man fimpa och orginal slangarna med silicon slangar?

tog av kedlan och tänkte lägga den i ett bad så skiten får lösa upp ordentligt.
blev då lite fundersam..
när ja körde cross förr så la man ner kedjan i lacknafta eller motorolja..
lever samma filosofi kvar att man ska de?

vore himlans tacksam för svar



på min 03:a så sitter blinkersen med ett stag bakom lampan, fäst i övre styrkronan


allt du vill köpa letar du upp i manualerna finns lite överallt. bland annat i en sticky här nånstans. (finns SMR manualer) sen slår du upp artnr på karlströmsmotor och beställer

färdigkittat luftfilter lock fanns som SXS tillbehör.. borde finnas ännu. kolla i ex powerpartsmanualer för att hitta artnr

jag har alltid kört med biltemas olja (200h i min gamla wr och ca 15h i ktm:en) utan prob. dock skulle jag nog köra något annat om jag hade haft isdäck.

ang kedjerengöring så har jag gjort ett dieselbad och sen direkt lagt kedjan i gammal motorolja ett bra tag.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top