KTM 450 exc

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Tänkte lufta bromsarna och byta bromsvätska på min 450 exc 03a. Dot 4 står det på kärlet på frambromset till oket. Har en ny flaska från biltema Bromsvätska Dot 4+ SAEJ 1703. Fungerar denna bra att hälla i och byta till?

Eller måste man ha dot 4?

Hjäälp?:)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tänkte lufta bromsarna och byta bromsvätska på min 450 exc 03a. Dot 4 står det på kärlet på frambromset till oket. Har en ny flaska från biltema Bromsvätska Dot 4+ SAEJ 1703. Fungerar denna bra att hälla i och byta till?

Eller måste man ha dot 4?

Hjäälp?:)

JA den är bra
 

Råberg

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2013
Ort
K-stad
Hoj
Ingen
Dags att besiktiga hojen för första gången i min ägo.

Vad behöver vara monterad för att klara godkänt?

Vet att tutan ska vara monterad men kan varken hitta el eller plats att skruva fast den på.

Tacksam för hjälp
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Dags att besiktiga hojen för första gången i min ägo.

Vad behöver vara monterad för att klara godkänt?

Vet att tutan ska vara monterad men kan varken hitta el eller plats att skruva fast den på.

Tacksam för hjälp

Lyse fram å bak som är E-märkt, blinkers fram å bak, hastighetmätare, bromsljus både på fram å fot bromsen, blå indikator lampa för helljus, höger å vänster bakspegel, kedjeskydd, reflex bak, å annars kan du gå in på bilprovningens hemsida å kolla vad mer de behövs...
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Dax att byta drivpaket på min exc 450-09. Men vad ska man köpa? tips mottages tack.
O ring, x ring icke oring, känner mig lite förvirrad här....
 

m9740

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
sthlm
Hoj
kth 450 smr
Ktm 450smr abs?

Hej Jag undrar hur man monterar ABS på en KTM 450SMR?

Var får man tag på delar?

Vilken är bästa verkstaden i stockholmsområdet?

Mvh D
 

pep101

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC -04 SM
Tja, tänkte byta drivpaket och det blir nog en o-ringkedja på min ktm exc 450-04 motard, var ska man köpa delar med bra kvalitet? England? Sve (Karlströms)? Tänkte ha 14/48 drevning, funkar till det mesta....74mm delning ml. bultar bakdrev på 17" hjul. Hur vet man säkert att dreven passar om man köper utanför Sve? (crosshjulen har större delning på bultarna).....tips och snabba svar mottages mer än gärna !! :banana
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Troligen har du inte Ktm motard hjul för delningen inte är lika me cross/enduro hjulen.... För att få rätt drev är fördel om man vet delningen eller vilka hjul/nav du har....
Jag har köpt kedja på biltema... Både till motard samt enduro...
 

pep101

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC -04 SM
Hej igen, AAN heter motardfälgarna och det är svårt och hitta någon info om dem eftersom de inte är original.
Har just nu 14/44 som följde med hojen, alldeles för hög drevning tycker jag...... 74 mm är delningen ml bultarna, och ikväll skall jag skall mäta hur stort centrum hålet är och avstånd fr. c till bulthål. Alla tips är välkomna om var man kan köpa drivpaket! :)
 

TimmiE!

Super-Moppe Rider!
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Sthlm, Järfälla
Hoj
EXC 450 -08 Motard
Skall du rejsa? Skall du köpa däck från RR åkare? Om nej köp smalare fälg det gör livet lättare

Hojjen kommer till 95% gå på gata med gat däck, det lilla på bana den går så är gatdäcken på. Tänkte mest om det i stort sett är omöjligt med en 5.00 fälg med tanke på att svingen är rätt smal och ett helvetes meck?:va

Känner mig mindre smart som glömde att kolla gamla fälgen innan jag sålde dem.. :huvet
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hojjen kommer till 95% gå på gata med gat däck, det lilla på bana den går så är gatdäcken på. Tänkte mest om det i stort sett är omöjligt med en 5.00 fälg med tanke på att svingen är rätt smal och ett helvetes meck?:va

Känner mig mindre smart som glömde att kolla gamla fälgen innan jag sålde dem.. :huvet

Jag hade 5" fälg med 160 däck (slicks) på min -03 exc och den svingen är ännu smalare än -08ans. De funkade helt ok. Se till att inte ha för kort kedja så du kan ha hjulet långt bak i svingen annars tar de i. Finns risk att kedjan kan ta i fälgkanten vid rejäla nedlägg dock. Köpte mina hjul begagnade från en banåkare så där var redan märken i fälgen efter kedjan men kanske inte så kul om man köpt nya svarta hjul för massa pengar :crash -08 borde va lite bättre än -03 iofs. 5" är ju så mycket fetare! :yoparty
 

TimmiE!

Super-Moppe Rider!
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Sthlm, Järfälla
Hoj
EXC 450 -08 Motard
Jag hade 5" fälg med 160 däck (slicks) på min -03 exc och den svingen är ännu smalare än -08ans. De funkade helt ok. Se till att inte ha för kort kedja så du kan ha hjulet långt bak i svingen annars tar de i. Finns risk att kedjan kan ta i fälgkanten vid rejäla nedlägg dock. Köpte mina hjul begagnade från en banåkare så där var redan märken i fälgen efter kedjan men kanske inte så kul om man köpt nya svarta hjul för massa pengar :crash -08 borde va lite bättre än -03 iofs. 5" är ju så mycket fetare! :yoparty

Grymt, satt och tänkte på det där idag och mätte polarens fälg på hans HUSA och insåg att min innan var 5" så får bli det på dessa också, kedjan och allt är nytt och tänkte på det där innan jag krängde dem gamla så de är redan fixas :tummenupp Såå får väl ta och hålla tummarna på att det blir som jag tänkt sen :Bugar
Med tanke på priset o.s.v såå är det nog fanimig bäst att det sitter som handen i handsken!

Stort tack för hjälpen kasal, nu blir det till och beställa hjul! :yoparty
 

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Hej Tänkte att jag kan låna denna tråd då det gäller samma hoj

Jag köpte en 450exc -10 och fick då med denna i "bra o ha lådan" men vet inte vad det är

2014-10-12 19.44.45.jpg

sedan har jag en annan fråga, brukar ni byta oringarna på oljepluggen och för oljefilterlocket när ni byter olja?
 

Snowman89

Guest
Hej Tänkte att jag kan låna denna tråd då det gäller samma hoj

Jag köpte en 450exc -10 och fick då med denna i "bra o ha lådan" men vet inte vad det är

View attachment 414337

sedan har jag en annan fråga, brukar ni byta oringarna på oljepluggen och för oljefilterlocket när ni byter olja?

En vild gissning är att den där grejen hör till avgasreningen/strypningen som satt på hojen när den var ny!
edit:
Japp det var det!
Känns denna bekant?
http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=504&c=C087803130#partslist
Så det är bara att lägga tillbaka den i lådan och gasa vidare :)

Jag brukar inte byta O-ringarna men det kan absolut vara värt att göra det.
Jag har dock kopparbrickor där och jag glömmer alltid bort att köpa nya innan oljebytet, men man bör nog byta vid oljepluggen vid varje byte.
 

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Ja det är den! tack för svaret

kopparbrickorna är det något du bytt själv eller är det kopparbrickor på vissa?

/Martin
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top