KTM 1290 Super Duke R

...

Sen är frågan.. Ska man köra in den som by-the-book, eller köra in den riktigt ordentligt som många (kunniga?) rekommenderar...

Var tror det den största kunskapsbanken finns? Bland tusentalet ingenjörer hos KTM varav några dussin är specialiserade på just tribologi, eller hos en ensam motortrimmande självutnämnd expert på både motorer och tribologi med en på internet välspridd hemsida där han indirekt dumförklarar alla tusentals industrianställda motor-ingenjörer och -doktorer runt jordklotet.
 
Var tror det den största kunskapsbanken finns? Bland tusentalet ingenjörer hos KTM varav några dussin är specialiserade på just tribologi, eller hos en ensam motortrimmande självutnämnd expert på både motorer och tribologi med en på internet välspridd hemsida där han indirekt dumförklarar alla tusentals industrianställda motor-ingenjörer och -doktorer runt jordklotet.

Sen är det kanske skillnad på att köra in för maximal effekt och hållbarhet för delar i motorn :krama
 
Kom igen nu..du får välja på en wildstar 1600 bobber, gsxr1000 -08, peugeot partner...eller tjejens dotters cykel :7peta

Edit: är toppfarten verkligen 299km/h?

ouch, du drar fram det tunga artilleriet, en skåpbil :banana
Toppfarten ja.. tja, mätarfart tvivlar jag inte på att den gör 299 (spärrad till att visa max 299 antar jag). Men verklig fart är ju lägre, som hos alla andra hojar. Har bara varit uppe i 250~ men har inga direkta planer på att testa innan förstaservicen :)
 
ouch, du drar fram det tunga artilleriet, en skåpbil :banana
Toppfarten ja.. tja, mätarfart tvivlar jag inte på att den gör 299 (spärrad till att visa max 299 antar jag). Men verklig fart är ju lägre, som hos alla andra hojar. Har bara varit uppe i 250~ men har inga direkta planer på att testa innan förstaservicen :)

Good to know...men vad sägs om ett race då. Vill fan se hur vassa de verkligen är...rullande start o sen upp till 250km/h. Hade varit intressant
 
Last edited:
Nån som har koll på hur man får ur db killern på akra slip on? Hade skitsvårt för att se vad det kunde tänkas vara för verktyg så tänkte höra här innan jag plockar ner prylarna :)

ouch, du drar fram det tunga artilleriet, en skåpbil :banana
Toppfarten ja.. tja, mätarfart tvivlar jag inte på att den gör 299 (spärrad till att visa max 299 antar jag). Men verklig fart är ju lägre, som hos alla andra hojar. Har bara varit uppe i 250~ men har inga direkta planer på att testa innan förstaservicen :)

På filmsnutten ser det ut som den fortsätter varva efter att mätaren stannat på 299
 
Äntligen lite väder!
Ringde Johans MC och bad dom ha hojen redo, hämtar ut den imorgon!
En fråga bara angående försäkring.. Har bara ringt runt lite än så länge men folksam verkar ha bäst priser.
Nån som har ett annat tips på bolag?
Ja jag vet att jag är lat... Orkar inte sega igenom trådarna :)
 
Om man ligger i 150km/h på 4:e växeln, och sen bara vriden på rullen..
Så reser den sig :rofl

:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana
:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär
:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan

510km kvar till helsystem, heja heja!
 
Folksam alt trygg hansa verkar vara billigast, även enligt tidningen Bikes undersökning.
 
Om man ligger i 150km/h på 4:e växeln, och sen bara vriden på rullen..
Så reser den sig :rofl

:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana: banana:banana:banana
:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:k är:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär:kär
:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan :Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan

510km kvar till helsystem, heja heja!


Bara provat koppla upp den men det är definitivt inga problem, du kan koppla när du ligger i +160 km/h också. Inte hittat vilket register man måste ligga i för att få upp den på 5:an.
 
Aj Aj Nu står en Tok klotad Superduke på din Mc (Sollentuna) Den såg inte så fin ut, Tror det blir till att skrota. :gråta Hade visst gått 70mil ca.. Årets första Superduke Krasch? Någon här? Hörde att det det gick rätt ok med Ägaren. Trist..
 
Ooouch. Inte bra.
Tur att det verka vara ok med killen då.
Man får komma ihåg att ha respekt för hojen när man är ute och kör, speciellt nu på våren när fästet är så varierande.
 
Bara provat koppla upp den men det är definitivt inga problem, du kan koppla när du ligger i +160 km/h också. Inte hittat vilket register man måste ligga i för att få upp den på 5:an.

Ja, att koppla upp den på fyran går så lätt så :fakta Sån sjuk hoj vi har haha!
Den lyfter minimalt på femman med koppling vid 7000rpm men den orkar inte dra upp den. så högre än så måste man gå och som sagt.. det är ju inkörning :tungan

Aj Aj Nu står en Tok klotad Superduke på din Mc (Sollentuna) Den såg inte så fin ut, Tror det blir till att skrota. :gråta Hade visst gått 70mil ca.. Årets första Superduke Krasch? Någon här? Hörde att det det gick rätt ok med Ägaren. Trist..

SJukt tråkigt att höra :/ Tur att det gick bra för ägare iaf.
Måste åka dit och kolla hur den ser ut. Man kanske kan köpa reservdelar så man har när man själv går omkull. #asätare
 
Nu har jag ju inte kört min än men tvivlar inte en sekund att den ska gå att koppla upp på 5:an med lite vilja.
Min gamla street triple kopplade jag upp på 4:an och det är ju bara en 675:a.
Får testa så fort den är inkörd, återkommer med resultat om ett par veckor. :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top