Ktm 1290 Super Duke GT

Vet vi VAD det är som orsakar ljudet? Vore kul att veta. :va

Min gissning är någon sorts jäkla oljepump (aldrig haft en hoj med torrsump) eller någon elektrisk kamkedjespännare?
 
Fråga till tråden;

Har någon monterat ett Evotech kylarskydd på sin GT?

Om ni har; verkar den skydda bra? Problem med värme i stadstrafik varma dagar (tänker att den ändå skyle kylaren litegranna)?

Några bilder?
 
Kört min 2017 100 mil nu och skall lämna in den på första servicen nästa vecka.
Vilken hoj, helt magisk :D haft och kört många olika mc och denna slår allt!
Enda jag kan anmärka på är att växellådan känns aningen traktorlik och neutralen är svårfunnen.
Reglaget för farthållaren etc är.. ja.. intressant utformat.. jättelåda :D
 
Nyss hemkommen från provtur efter att ha bytt till 16 drev. Blev kanonbra, rekommenderas.
6an blir mer tillgänglig och det blev lättare att hamna rätt i växlarna. 2an blev mer användbar.
MTC fick jobba mer också :)
 
Kvalitetsupplevelsen på väskorna är väl sådär (iaf på mina som är första batchen från 2016). Formen gör ju att det är lite begränsat med utrymme. Men lätt att ta av/på och ser schyssta ut. Funkar helt ok också, så ångrar inte köpet.
 
Håller med Masen utom kvalitetsintrycket (2017) Bra att de tar en integralhjälm, vrid den rätt bara.
Aldrig haft mc med väskor innan men är såld nu, väldigt praktiskt.
 
Kvalitetsupplevelsen på väskorna är väl sådär (iaf på mina som är första batchen från 2016). Formen gör ju att det är lite begränsat med utrymme. Men lätt att ta av/på och ser schyssta ut. Funkar helt ok också, så ångrar inte köpet.

Fick tag på ett par begagnade riktigt billigt, håller med om att dom är smidiga ! lätt att ta på och av :yoparty

övrig fråga, någon som provkört den nya modellen och fort äger den äldre?
funderar att byta tills nästa säsong
 
Tydligen finns det en mjukvaruuppdatering för den gamla modellen nu också. Ryktet säger att den främst förbättrar fjädringen och quickshiftern. Kan ju isåfall kanske vara värt att jämföra en ny med en uppdaterad äldre ifall man funderar på byte.
 
Tjena!
Går i köptankar på en Superduke GT, ni som kört både 17 o 19 versionerna får gärna ge lite input.
Nya finns att köpa för runt 175 000 med väskor (sommarkampanj) och beggade 17 modeller finns på blocket för mellan 130-140 000 (lite beroende på extra tillval som akrapovic och antal mil).

Är det värt de extra 35 - 40 000 man får lägga för en 19 gentemot en bättre begagnad -17? (-17 är ju inte lastgammal den heller)

Mvh / Tomas
 
Har tyvärr inte provat en 19. Men kan ge en kort input av mjukvaruuppdateringen som gjordes på min för några veckor sen, ifall nån är intresserad. Den största skillnaden jag har märkt är att den beter sig bättre på låga varv nu. Kan ligga på en högre växel längre ner i hastighet utan att den börjar protestera.
 
Hittade två -17 i närområdet (bor i Gbg), den ena 1500 mil orginal (ingen extra utrustning) 119 900 kommer med nytt bakdäck och 1500 mila servad. Den andra med helsystem väskor små sportbakspeglar powerpartssadlar (från vanliga SD tror jag) ktm ställ bak o fram som 1745 mil kommer årsservad.

Provkörde båda, fick intrycket att ägaren till hojen med helsystemet egentligen velat ha en vanlig SD och kört därefter medans originautrustade hojen var gubbkörd (nyköpt hos handlaren den stod hos med en ägare) så jag slog till på den lite billigare (om man inte räknar in all utrustning som säkert går på 20 000+ i nyskick).

Leverans v30 nyservad och med nytt bakdäck (köpte till handskydd "vind o väder avvisare" och ett lås med larm så slutade på 122 000).

Körde en kort 10 min på värstinghojen med helsystem och säkert 40 min på originalhojen med frugan bak och känner mig helnöjd, kommer bli kanon för mig (gjorde ett spontanköp i maj av en sprillans BMW 1250 GSA fullutrustad för 250 000+ som inte kändes helt rätt för någon som mestadels pendlar 1 mil om dagen i köer på hojen)
 
Jag har en 2017 års modell till salu, väskor,akrapovic pipa, power parts. Skicka pm om ni är intresserade :)
 
Något för intresseklubben att anteckna:
Gjort årsservice idag på Bergmans Motor i Borås så nu är jag redo för säsongen och garantin gäller ett tag till :D

Hur som helst var det jäkligt najs att köra!
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top