Ktm 1290 Super Duke GT

Om du har stålars till att köpa en ny gt så vänta till september, då släpper dom den uppdaterade varianten med ny nos ;) tft display, keyless och allt möjligt smått och gott.

Jag är sugen på den mya GT’n....
Tycker dock att den är lite högt prisad.
Är det en bra hoj ?
(Kör idag en 1290 SAT)

Synd det, inget större fan av din MC om jag ska vara ärlig. Men vi i Stockholm har ju inte så mycket val

Nä det var trist att Hojcenter la ner. Dom 3500 kr inkluderade även gratis lånehoj över dagen.

Så typiskt nog frågade jag efter lånehoj även på Din MC, och märkte sen i efterhand på kvittot att det kostade 300 kr extra (om jag kommer ihåg rätt). Om jag vetat det had jag tagit pendeln istället... Så notan blev nåt på 4400 kr. Men som sagt, finns väl ingen konkurrens här längre.

Hej,

Vad tror ni om nya GT:n? Tycker inte riktigt de lyckats med utseende även denna gång, men den ser ju ok ut.

Nytt verkar mest vara elektronik (skärm,quickshift+ med mera) och facelift eller? Synd att de har så hög prislapp, tror det är en bra hoj. Verkar även gå att försäkra på mig, ca 11k utan handlarrabatten på bilsport och mc som brukar ge 30% rabatt.

EDIT: Om den har keyless hade ju det varit svin-najs, hatar nyckeln till hojen.

Last edited:
Utseende på hojarna är inte KTMs starka sida och den här var väl ingen skillnad.
Det är mycket pengar, men jag ser ingenting på marknaden som lockar mer i samma prisklass.

Jag gillar utseendet på nya GT´n den är lagom "ful-snygg"
Det är en diskret sleeper för trötta gubbar :D

Lite drygt att behöva betala 3700 spänn för att kunna wheela, fattar det som att det inte går att wheela ens om man stänger av MTC. Man måste köpa "track pack"

Lite drygt att behöva betala 3700 spänn för att kunna wheela, fattar det som att det inte går att wheela ens om man stänger av MTC. Man måste köpa "track pack"

Är det det stort problem ?:va
Själv försäker jag hålla båda hjulen i backen :yoparty

Mjaharå, då vart man ägare av en 1290GT '19...

Köpte den utan att provköra, men efter allt man läst lär den ju knappast vara en besvikelse. Dock ej kört någon twin på många år, och senaste hojen var en BMW K1300R. Man blir ju lite van vid det där hysteriska radfyraskriket.

Vad jag kan se i tråden är folk över lag nöjda med sina KTM.

Grattis, vilken färg blev det? Tänker du köpa några tillval?

Blev en Vit... Var det enda som fanns i lager, men turligt nog var det vit jag ville ha också. KTM med orange fälgar är väl lite snabbare va?

Blev packväskor som tillval, kändes naturligt som första tillbehör. Sneglar lite på track pack och komfortsäte med värme också... Känns för övrigt förbannat dumt att på/av för wheelie-control ska vara ett jävla tillbehör... :3freak

Jag har nu fått min 19..nu vill man ha bort gruset och lite högre temperaturer så man kan ut och åka:banana

Blev en Vit... Var det enda som fanns i lager, men turligt nog var det vit jag ville ha också. KTM med orange fälgar är väl lite snabbare va?

Blev packväskor som tillval, kändes naturligt som första tillbehör. Sneglar lite på track pack och komfortsäte med värme också... Känns för övrigt förbannat dumt att på/av för wheelie-control ska vara ett jävla tillbehör... :3freak

Nice, hur mkt kostar väskorna? Du kanske fick något paketpris?

Gissa om de har koll på målgruppen. De tjänar pengar. :fakta

Buy quality, cry once.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back