Ktm 1290 Super Duke GT

Gissa om de har koll på målgruppen. De tjänar pengar. :fakta


Buy quality, cry once.

Smart för dom, surt för oss. Det allt är ju mjukvara också, så det kostar dom inte ett j*vla skit. Inte mer än den där snutten kod som säger "ignorera wheelies".

Volvo gjorde ju något liknande med dieselvärmaren i XC60 gen 1. Vad jag vet var alla bilar utrustade med det. Kostade 5K+ att aktivera på volvoverkstad. God damn it.
 
Gissa om de har koll på målgruppen. De tjänar pengar. :fakta


Buy quality, cry once.

BMW är ju ännu värre ... Ett lågt grundpris, sedan en massa paket, där det man vill ha är utspridda på många olika, vilket resulterar i ett högt slutpris.:huvet

På KTM ingår det mesta:yoparty (Hur många behöver " track pack och Hill start, -egentligen ?)
 
BMW är fanimig värst... och har du inte kryssat i alla rutor är hojen omöjlig att sälja sedan.

Men oavsett, att begära 5 papp för att hojen skall gå att slanga med är smart marknadsföring och eftersom man köper en KTM för att slanga så är det 5 papp i fickan på den rike österrikaren.


Buy quality, cry once
 
Vem köper en 1290 GT för att köra balhjul ?
Då har man allvarliga problem ...:va
 
Jag tycker det fungerar bra med vippcensorn som i sportläget håller hjulet några decimeter upp i luften på upp till och med trean
 
Jag kan tänka mig att då och då lyfta framhjulet en smula under acceleration, men jag håller inte på som ett moppefucko och kör på bakhjulet bland trafik för att jag vill vara ball. Det kan vara skönt med elektronisk hjälp som håller lekstugan på en nivå man klarar av. För mig verkar 1290 GT vara den ultimata allroundhojen.
 
Tycker du det inte är roligt att skutta lite på bakhjulet ibland? ]

Det finns ju bättre hojar till det , men skulle det lätta lite så är det väl ingen panik.

Men det finns ju annat roligt i track packet typ:
Launch control
Traction control slip adjust
Throttle response selection
 
Liiite sugen på Track Pack blir man ju, inte minst på grund av launch control... fräckt att bara kunna moppefucko-gazza från rödljus upp till 50...:yoparty
 
Efter 3 långa år utan båge hittade jag va jag ville ha. Det blev en 1290gt 18, självlart en med orange fälgar! :bow

Blir man garantilös om man byter slipon? Jag antar att så länge man håller sig till powerparts så är det ok men om man tex köper en remus hypercone eller mivv suono?
 
Antar att sånt går att köpa till i efterhand?

Jadå! Det är bara mjukvara, iaf på årsmodell 2019. Man kan passa på när man servar t.ex.

Efter 3 långa år utan båge hittade jag va jag ville ha. Det blev en 1290gt 18, självlart en med orange fälgar! :bow

Blir man garantilös om man byter slipon? Jag antar att så länge man håller sig till powerparts så är det ok men om man tex köper en remus hypercone eller mivv suono?

Mja. Om du bara sätter dit org. innan du lämnar in på garantiåtgärd lär ju inte någon klaga. Slutburken är enkel att demontera och montera.
 
Jadå! Det är bara mjukvara, iaf på årsmodell 2019. Man kan passa på när man servar t.ex.



Mja. Om du bara sätter dit org. innan du lämnar in på garantiåtgärd lär ju inte någon klaga. Slutburken är enkel att demontera och montera.

Jag ska kolla med handlaren. Tänkte om de skulle kunna gnälla senare om man lämnat in den på service och kört förbi ett par gånger tidigare om det händer något.

Tog min första tur idag. Det torkade upp hjälpligt och stack precis över 7 grader. Vilken maskin!

20190316_124244.jpg
 
Jag ska kolla med handlaren. Tänkte om de skulle kunna gnälla senare om man lämnat in den på service och kört förbi ett par gånger tidigare om det händer något.

Tog min första tur idag. Det torkade upp hjälpligt och stack precis över 7 grader. Vilken maskin!

View attachment 448255

Bäst att handlaren inget vet om ev. slipon öht. Handlaren ska ge fan i det och utföra service mm... KTM ersätter ju handlaren för garantiåtgärder och jag kan inte tänka mig att en bra handlare skulle skvallra för generalagenten... ju nöjdare du är med ditt hojägande och ev. garantiåtgärder desto bättre för alla inblandade tänker jag.:banana
 
Bäst att handlaren inget vet om ev. slipon öht. Handlaren ska ge fan i det och utföra service mm... KTM ersätter ju handlaren för garantiåtgärder och jag kan inte tänka mig att en bra handlare skulle skvallra för generalagenten... ju nöjdare du är med ditt hojägande och ev. garantiåtgärder desto bättre för alla inblandade tänker jag.:banana

Om det kommer fram att handlaren farit med osanning gentemot KTM när det gäller garantiärenden så är handlaren inteKTM-försäljare längre. :fakta

Handlaren vill väl sälja godkänt Acrapovic + mapp istället och gör pengar på det.


Buy quality, cry once.
 
Ok gubbar, dags att jogga KTM-kunskaperna lite...
Efter att jag slår på hojen, så hör man hur den går igenom uppstartproceduren, prime:ar soppapump, klickar lite etc. som vilken hoj som helst... men när det är klart så hörs ett högt vinande ljud, inget jag lagt märke till på andra hojar. Låter som något sugande vakuum eller en riktigt stor kondensator som tjuter. Hojen funkar som den ska annars och startar fint. Någon med en MY19 eller kanske tidigare som känner igen detta?

Har spelat in en liten video och slängt upp på YT.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top