Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har koll på hur man får av antispinn och antiwheelie på 1290 super adventure R? Den låter mig inte riktigt hantera den så som jag vill![]()
Det är där det kniper, i menyn så står det redan MTC+MSR och när man har den i off-läget så vill den ändå inte släppa loss helt. Det ligger ändå där i bakgrunden och stryper på nåt vänster, känns ju lite lustigt om det inte går att få av det helt på en renodlad offroad-hoj tycker man ju.Stäng av MTC i menyn till att börja med. Sen har KTM från 2017 ändrat i programvaran så att TC och antiwheelie inte stängs av helt och hållet. Tydligen så löser man det genom att installera MSR. Med MSR installerad så stänger du av MTC och MSR. ABS kan du låta vara på. Wheela loss
![]()
Det är där det kniper, i menyn så står det redan MTC+MSR och när man har den i off-läget så vill den ändå inte släppa loss helt. Det ligger ändå där i bakgrunden och stryper på nåt vänster, känns ju lite lustigt om det inte går att få av det helt på en renodlad offroad-hoj tycker man ju.![]()
Har inte hunnit kolla upp vilken version som den har ännu. Har bara hunnit köra med den två gånger sen jag bytte. Men det känns ju lite trist ifall man inte kan utveckla sin körförmåga utan att alla säkerhetssystem ska gripa in så fort det släpper lite eller att framhjulet åker upp mer än 30cm. Får helt enkelt åka med den till närmaste ktm säljare och be dom kolla ifall det går att uppdatera/ändra nånting i systemet.Hmm, vet att många har klagat på detta. Kör inte så avancerat själv så jag stör mig på det. Enligt flera på adventure rider.com så löste de problemet med att installera MSR. KTM har enligt de som kontaktat dem om detta sagt att det inte går att stänga av TC till 100%. Endast på Superduken R med racepack.
Har du senaste software uppdateringen? Ska tydligen också ha en viss inverkan.
Har inte hunnit kolla upp vilken version som den har ännu. Har bara hunnit köra med den två gånger sen jag bytte. Men det känns ju lite trist ifall man inte kan utveckla sin körförmåga utan att alla säkerhetssystem ska gripa in så fort det släpper lite eller att framhjulet åker upp mer än 30cm. Får helt enkelt åka med den till närmaste ktm säljare och be dom kolla ifall det går att uppdatera/ändra nånting i systemet.
Någon som har koll på hur bred cykeln är (som bredast)?
Googlat runt bra länge nu utan att hitta en siffra![]()
Styret är den bredaste punkten och jag har för mig att det är 800 mm. Jag kan göra en mätning och återkomma i morgon om det är av intresse?
899 stämmer över styret... Mätte över tanken å de är strax under 700 på R modellen..Jättegärna! Hittade en siffra som säger 899mm, men du får gärna dubbelkolla!
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |