Ktm 1290 s 2017-

När blir det jobbigt med koppling på en touringhoj?? Nä fan det känns som oerhört bortkastade pengar men det kanske är jag som är tråkig och inte fattar grejen. Det var det enda jag hakade upp mig på i denna tråd :lol

Det går redan utmärkt att växla utan koppling på 1190 och 1290 :tummenupp
 
När blir det jobbigt med koppling på en touringhoj?? Nä fan det känns som oerhört bortkastade pengar men det kanske är jag som är tråkig och inte fattar grejen. Det var det enda jag hakade upp mig på i denna tråd :lol

Har du kört en hojj med QS och autoblipper?
Det är skönt!
Du har fortfarande känslan kvar av att växla men du slipper använda kopplingen.
 
Har du kört en hojj med QS och autoblipper?
Det är skönt!
Du har fortfarande känslan kvar av att växla men du slipper använda kopplingen.

nej det är just det jag inte har så jag har ju faktiskt inget att jämföra med men visst förstår jag att det är gött men är det verkligen sååååå gött?
 
Då hämtade man den nya bågen i Torsdags, allt gick bra förutom att man tappade plånboken på väg hem:mad:
Som tur var ju pengarna redan uppköpta och en vänlig själ hittade den senare.
100 mils service bokad på måndag så nu är det bara ut och köra.
Blev Västervik idag, nästan 60 mil redan:tummenupp
Lite bilder på detta:
IMG_0649_zpsmpkl2qwx.jpg


IMG_0651_zpsgvf0dlym.jpg
 
Last edited:
Då är den klar för serice, 112 mil på mätaren och ytterligare 10 till Mc Kompaniet.
Blev västkusten idag, 55 mil.
Fick en spik i bakdäcket men det läckte sakta så jag kom hem.
Kan man åka till däckhandlaren och låta dom laga däcket eller måste man byta ut det?
IMG_0652_zpsvulh9rmr.jpg
 
Låt en riktig däckfirma laga det.
De kränger av däcket och stoppar dit en plugg från insidan .
Det blir fullgod lagning, håller för + 300km/h
 
snart är den inkörd, så du kan börja gasa ordentligt ....:tummenupp
 
Har nu kört 200 mil med bågen, tycker att motorn går väldigt bra jämfört med min gamla 1190, ingen ryckig gång upp till 4000rpm som den gamla måste ha för att gå rent utan från 2500rpm drar den klockrent. Väldigt tyst i motorn med, inget skrammel från kamkedjor eller vad det var på den gamla som lät.
Reglagen på styret har blivit mycket bättre kvalitet på, även den nya skärmen är ett jättelyft.
Har testat lite högfartsegenskaper och den är betydligt bättre på detta.
Än så länge är jag väldigt nöjd, får hoppas att man är det efter sommaren med.
 
Va, har det hänt något!?
Ursäkta, har inte med det att göra... Hoppas att allt är bra.
 
Kan tänka mig byta mot min R1 från 2015. :brynad

Jag hade uppskattat lite mer recensioner/åsikter från er som hunnit köra lite!

Ingen erfarenhet av advanture men av motorn. En fantastisk motor! Bottenstrid som slår typ allt. Det roliga är att den går att köra som en supersport på varvstopp, som en HD bara lunka runt eller som en motard halvbusigt. Man får 3 hojar till priset av 1 i motorkaraktär. Lite mer växlande men de e de värt :) förutsatt att advanture och superduken har samma mappning då :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top