KTM 125exc

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
ingen...
Hej, jag har en fråga. Får man lov att registrera en KTM 125 exc som lätt MC?? den har juh lampor och allt sådan, men man måste väll strypa den?
Mvh Matte
 
watteee skrev:
Hej, jag har en fråga. Får man lov att registrera en KTM 125 exc som lätt MC?? den har juh lampor och allt sådan, men man måste väll strypa den?
Mvh Matte


Typ sätta på längre ljuddämpare så den låter mindre och slänga i en bricka i insuget och avgassystemet. Blinkers oxå tror jag. Hastighetsmätare.
 
ingen ide ifall du inte har mycket pengar som du vill slänga ut...bättre o köpa en riktig 125 eftersom du inte kommer att ha den speciellt länge...
 
Det följer med ett landsvägskit till cykeln. Det är bara att plocka på det. Men det stryper cykeln till 4,7kW så motorn lär inte gå särskilt bra.
 
Conrad skrev:
Det följer med ett landsvägskit till cykeln. Det är bara att plocka på det. Men det stryper cykeln till 4,7kW så motorn lär inte gå särskilt bra.

Ser att du har en 125, men 200:an är ju väldigt lik...
Jag är alltså på jakt efter en 200exc och har hört att blinkare och sånt följer med den också (dom flesta verkar dock slarva bort grejorna...??)
Går det verkligen att LV regga den?

Måste man inte ha hastighetsmätare, och ljuddämpare som låter "pfert, pfert"?

Enda anledningen att LV-regga en 200exc är ju att det blir lägre försäkring, vet du om det blir det??
 
triple skrev:
Ser att du har en 125, men 200:an är ju väldigt lik...
Jag är alltså på jakt efter en 200exc och har hört att blinkare och sånt följer med den också (dom flesta verkar dock slarva bort grejorna...??)
Går det verkligen att LV regga den?

Måste man inte ha hastighetsmätare, och ljuddämpare som låter "pfert, pfert"?

Enda anledningen att LV-regga en 200exc är ju att det blir lägre försäkring, vet du om det blir det??

Japp! Det går att LV-regga dom. Hela kitet får man med från fabrik när cykeln köps ny.
Visst är det så att tidigare ägare brukar ha slarvat bort grejorna, men dom ska finnas. Men som sagt: Min måste strypas till 4,7kW och det är förmodligen för att få motorn att låta "pfert, pfert"...

Hastighetsmätaren är en sigma sport cykeldator.
 
Hmm?? Så det ska följa med ett landsvägskit till motorcykelen då?? alltså till 125an?? och om man inte har det, var kan man köpa det då?
Mvh Matte
 
watteee skrev:
Hmm?? Så det ska följa med ett landsvägskit till motorcykelen då?? alltså till 125an?? och om man inte har det, var kan man köpa det då?
Mvh Matte

Japp! Men som sagt; Kitet är ofta "bortslarvat" av tidigare ägare och var man kan köpa det, vet jag inte. Ktm-auktoriserad affär, antar jag.
:)
 
Men sen om man tar av strypningen :D Låter den mycket då?? Hjälper det lite om man bytar stoppningen i ljudämparen?
 
Conrad skrev:
Japp! Det går att LV-regga dom. Hela kitet får man med från fabrik när cykeln köps ny.
Visst är det så att tidigare ägare brukar ha slarvat bort grejorna, men dom ska finnas. Men som sagt: Min måste strypas till 4,7kW och det är förmodligen för att få motorn att låta "pfert, pfert"...

Hastighetsmätaren är en sigma sport cykeldator.

DEt är nog nära å skadligt för motorn att strypa så hårt.
 
triple skrev:
Ser att du har en 125, men 200:an är ju väldigt lik...
Jag är alltså på jakt efter en 200exc och har hört att blinkare och sånt följer med den också (dom flesta verkar dock slarva bort grejorna...??)
Går det verkligen att LV regga den?

Måste man inte ha hastighetsmätare, och ljuddämpare som låter "pfert, pfert"?

Enda anledningen att LV-regga en 200exc är ju att det blir lägre försäkring, vet du om det blir det??

går det överhuvud taget att få in en 200 som LV??
försäkringen borde bli lägre... dock inte hops trygg hansa då dom utgår ifrån original effekten... vet inte hur det är med andra försäkringsbolag.
 
Fluxir skrev:
går det överhuvud taget att få in en 200 som LV??
försäkringen borde bli lägre... dock inte hops trygg hansa då dom utgår ifrån original effekten... vet inte hur det är med andra försäkringsbolag.

alla kör på orginal effekten! :fakta förutom bilsport&MC som har den nya effekten på alla mellanklashojar (eftersom 200an kommer klassas som det)
 
Fluxir skrev:
går det överhuvud taget att få in en 200 som LV??
försäkringen borde bli lägre... dock inte hops trygg hansa då dom utgår ifrån original effekten... vet inte hur det är med andra försäkringsbolag.

Jag tänkte inte så mycket på effekten men har hört att folk försöker LV-regga sedan E-reggning blivigt dyrt. Tror inte det är effekten som avgör priset så mycket, fast jag VET inte..

Sedan är det kul att kunna köra fram och tillbaks till jobbet LAGLIGT också...
 
triple skrev:
Jag tänkte inte så mycket på effekten men har hört att folk försöker LV-regga sedan E-reggning blivigt dyrt. Tror inte det är effekten som avgör priset så mycket, fast jag VET inte..

Sedan är det kul att kunna köra fram och tillbaks till jobbet LAGLIGT också...

Frågan är om cykeln mår bra av sådan åkning. Men vad vet jag. :) Kanske inte är så farligt.
 
Conrad skrev:
Frågan är om cykeln mår bra av sådan åkning. Men vad vet jag. :) Kanske inte är så farligt.

Alltså, slingan ligger på andra sidan jobbet och jag vill ju köra efter jobbet, så det passar att stanna ett litet tag på jobbet (typ 8 timmar...) innan man åker och tränar. Egentligen är det ju lagligt att åka till och från slingan med en E-reggad, sedan att jag stannar lite på vägen borde inte göra så mycket... men man vill slippa diskutera saken med farborblå!

Visst kommer jag att asfaltsslita en del på däcken, och det är ju inte optimalt, men varför skulle den annars inte gilla några mil på asfalt?
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top