KTM 1190 RC8-tråden.

Tack för den infon. Stod precis i garaget ikväll och funderade på vart jag skulle placera boxen och regulatorn. Ibland har man tur.
 
Letar kraschkåpor och det verkar som iaf ktm's kåpor kräver att man flyttar ecu m.m, varför? Annan design jmfrt original?

Hade tänkt att enkelt kunna skifta mellan krasch och org kåpor, alt modda kraschkåporna så att lyse fram och bak syns.

Tips på smarta lösningar mottages tacksamt!

Det finns nog tyvärr inget enkelt sätt. Det är en hel del jobb att plocka av alla originalprylar och ersätta med kraschkåpor. Kör original, och håll tummarna för att du inte kraschar, eller bygg om helt till racehoj.
 
Hej på er!
Ville bara tipsa om detta avgassystem som är enormt prisvärt.
Jag har handlat och monterat och är mycket nöjd. Det medföljer en dB-killer.

Systemet monteras på original krökarna och passformen är inte alls tokig, lite strul var det, men mest för att jag var själv som monterade och behövde lyfta upp systemet samtidigt som jag skruvade fast det med andra handen. Men med lite hjälp av lite bråte som placerades under och hjälpte till att hålla det uppe så gick det fint. Rekomenderar att man använder sig av en livlina och ringer en vän.

Pris 3500:- Handbyggt i Polen, bra leverans inget problem. :banana

http://www.ebay.com/itm/281135835678

http://www.dominator-wydechy.pl/index.html
 
Är det en fullflödesdämpare? Låter satan? Bilder?

Jepp, fullflödes. Men låter faktiskt inte lika illa som helsystemet på min S1000RR gjorde. Så låter högt men ganska snällt, i mitt tycke.
Har inga egna bilder, men besök ebay-sidan som har bra bilder längre ned. http://www.ebay.com/itm/281135835678

tog en snabb Iphone film, ljudet är väl inte direkt lätt att fånga. ;)
 
Last edited:
Letar kraschkåpor och det verkar som iaf ktm's kåpor kräver att man flyttar ecu m.m, varför? Annan design jmfrt original?

Hade tänkt att enkelt kunna skifta mellan krasch och org kåpor, alt modda kraschkåporna så att lyse fram och bak syns.

Tips på smarta lösningar mottages tacksamt!

Jag moddade original kraschisar för att kunna bygga fram och tillbaka mellan original och bana. Stödet går fritt så det är inget problem, men cutslåset sitter i vägen för racesitsen, så jag gjorde ett hål just där och döljer det med skumgummit man sitter på. Fram så är det ju just panelerna med laddregulator och ecu som jag ville ha kvar och kapade därför till insidan på sidokåporna så att de sitter i samma flärpar som originalkåporna. Detta tycker jag duger för bandagar. Sen har jag ett projektorljus fram och sladdar sticker ut bak så jag kan dra dit original skylthållare bak med ett litet bak/bromsljus, så kan jag gasa gata också om det behövs.
 
Jag moddade original kraschisar //klipp// så kan jag gasa gata också om det behövs.
Mycket intressant. Ta några bilder och klistra in här på forumet då du har tid/möjlighet. Vore snällt. ;)
/mvh Jonas
 
Hej, nybliven RC8R-ägare! Funderar på oljenivå; ska den kollas med stickan nerskruvad eller bara nerskjuten mot gängan (så var det på min Honda)? Tycker hojen ormar sig lite när man växlar under fullt spjut, är det ramen eller ska styrdämparen dras åt lite? Känns det igen?

Mvh
 
Tycker hojen ormar sig lite när man växlar under fullt spjut, är det ramen eller ska styrdämparen dras åt lite? Känns det igen?

Mvh

Vrid ner ridehighjusteringen så du sänker hojen en aning bak. Räcker med 5mm för att den skall bli stabil...
 
Fick äntligen hem min Rc8r igår. Vilket jäkla åk alltså, och som den låter med acrapipan på..... :yoparty
Dock hade det blivit en liten miss så skjutspinnarna kom inte med vid leveransen, = rätt besviken bättre hälft. Så nu tänkte jag dra av ett långskott här och kolla om det finns någon vänlig själ i stockholm som skulle kunna tänka sig att låna ut sina en dag eller två emot erfoderlig pant. Kan lägga pengar motsvarande vad de kostar eller annat. Skulle bara vilja kunna ta med damen min ut nu påskhlegen för lite åkning. Om det finns någon sådan barmhärtig samarit är det bara att slå en signal på 070-748 51 17
 
Fick äntligen hem min Rc8r igår. Vilket jäkla åk alltså, och som den låter med acrapipan på..... :yoparty
Dock hade det blivit en liten miss så skjutspinnarna kom inte med vid leveransen, = rätt besviken bättre hälft. Så nu tänkte jag dra av ett långskott här och kolla om det finns någon vänlig själ i stockholm som skulle kunna tänka sig att låna ut sina en dag eller två emot erfoderlig pant. Kan lägga pengar motsvarande vad de kostar eller annat. Skulle bara vilja kunna ta med damen min ut nu påskhlegen för lite åkning. Om det finns någon sådan barmhärtig samarit är det bara att slå en signal på 070-748 51 17

Du kan låna mina, men det är fel färg ;)
 
Är det någon som kör bana med originalfjädring på en RC8R från 2009-2010?
Körde Gälleråsen idag, och upplevde hojen som väldigt stum, både fram och bak. Släppte helt på förspänningen fram, och även lite bak, och då blev det lite bättre. Jag väger ca 90 kilo med full utrustning. Känns konstigt att originalfjädrar är för hårda, men det känns som det i dagsläget.
Stötig och hoppig in i böj, bra och stabil/välbalanserad i böj, nervös, stum och dåligt grepp ur böj.
 
Jag kör bana med rc8'an. Fjädringen är mycket bra, men är den felinställd så är allt kass, oavsett om det är Öhlin eller WP! Mät hänget! Sen skulle jag nog inte röra förspänningen om hänget är bra, snarare släppa på kompressionen.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top