KTM är billigt skit som borde förbjudas att säljas?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing!

Precis kört 2000mil med min Duke II 2002:a..
Satt och puttra på E4:an när det blev "klonk" bakhjulslåsning och ett spännande ögonblick medans man tröck in kopplingen och sicksackade förbi långtradarna ( låg i vänster fil) ..

Vad som orsakade min tvärnit var :
content.php



Jag vet att hälften här tycker man är idiot om man åker utan skinnställ , men samtidigt åker en jävla massa med KTM och Husaberg...

Tycker ni det är godkänt att dö pga jävligt dålig kvalitet?

Min kära duke väger fan som en stridsvagn och har hästar som ett får av äldre modell.. Varför ska en sån motor inte iallafall kunna hålla uppemot 10.000mil?

Känns fan säkrare att köpa en kinamoppe än att sprutta på en 5 år gammal hoj från ett europeiskt land?


Fråga 2 ... hehe nån som vet vart man kan köpa en billig LC4 motor? eller kåpa till motor..:D


Tips! Kör aldrig om när du kör skitkvalite (KTM) , du kan dö rätt kvikkt!! :huvet
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
vet inte om de e fel på mig men den länken funkar inte

Nu funkar den!!!

Som du ser på min bild så har vi nog råkat ut för samma sak. Dock körde jag i 270km/h och slapp bakhjuls låsningen :tummenupp ... Och tur är väl det. Tvivlar på att mina jeans hade klarat den smällen... :rolleyes:
 
Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Vet e fan om det e så mycket o klaga på:rolleyes: Fatta mej rätt.. Men Ktm har en massa pulver,vrid i förhållade till volym.. Var själv ganska förvånad när jag snackade med folk som kört Ktm länge och när dom sa att vid 1500/2000 mil är det dax för stor renovering av motorn :confused: Specielt om man kört hårt o kanske trimmat lite:) Ktm bygger jäkligt underhållande mc men har täta servicar o man får ofta byta slitdelar, men o andra sidan så är dom förhållandevis billiga o sköta om:) Men gillar man inte o skruva ska man kanske välja ett annat märke:tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vet e fan om det e så mycket o klaga på:rolleyes: Fatta mej rätt.. Men Ktm har en massa pulver,vrid i förhållade till volym.. Var själv ganska förvånad när jag snackade med folk som kört Ktm länge och när dom sa att vid 1500/2000 mil är det dax för stor renovering av motorn :confused: Specielt om man kört hårt o kanske trimmat lite:) Ktm bygger jäkligt underhållande mc men har täta servicar o man får ofta byta slitdelar, men o andra sidan så är dom förhållandevis billiga o sköta om:) Men gillar man inte o skruva ska man kanske välja ett annat märke:tummenupp

155kg torrvikt... 54 bhp... 2000 mil livslängd.. 89.000 kr inköp..
reperation 20.000kr var 2000:e mil

Vet du hur jävla dyyyyra KTM är jämförtvis mot tex R1:a ala 13.000 varv och håller 15.000mil?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
155kg torrvikt... 54 bhp... 2000 mil livslängd.. 89.000 kr inköp..
reperation 20.000kr var 2000:e mil

Vet du hur jävla dyyyyra KTM är jämförtvis mot tex R1:a ala 13.000 varv och håller 15.000mil?

Jupp:) Men dom går fint upp på slangen när man vrider på rullen va:) Fast allvarlig 2000 mil renovering e tydligen va som gäller!! Jag har vart sugen på en Ktm själv länge.. men när jag hörde siffrorna så backade jag lite:gnissla Kostar ju inga 20.000 tusen om man byter delar innan det går sönder o man meckar själv:tummenupp
 

Solid snake

Guest
Vet e fan om det e så mycket o klaga på:rolleyes: Fatta mej rätt.. Men Ktm har en massa pulver,vrid i förhållade till volym.. Var själv ganska förvånad när jag snackade med folk som kört Ktm länge och när dom sa att vid 1500/2000 mil är det dax för stor renovering av motorn :confused: Specielt om man kört hårt o kanske trimmat lite:) Ktm bygger jäkligt underhållande mc men har täta servicar o man får ofta byta slitdelar, men o andra sidan så är dom förhållandevis billiga o sköta om:) Men gillar man inte o skruva ska man kanske välja ett annat märke:tummenupp
1500/2000 mil, snicksnack, håller garanterat över 3000 mil om man servar ordentligt och inte kör som en tattare (motorväg, wheelar HELA tiden och kör långt på bakhjulet.)

Xibalba, ja du kör som en tattare.

Min kommer ALDRIG rasa. :fakta :förnekelse
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
1500/2000 mil, snicksnack, håller garanterat över 3000 mil om man servar ordentligt och inte kör som en tattare (motorväg, wheelar HELA tiden och kör långt på bakhjulet.)

Xibalba, ja du kör som en tattare.

Min kommer ALDRIG rasa. :fakta :förnekelse

:tummenupp :tummenupp Tyvärr känner jag bara folk som kör som idioter o wheeelar hela tiden.. Så jag har alldrig sett en Ktm som gått 3000mil utan o rasat, gått som en kratta:D :D
 

Solid snake

Guest
:tummenupp :tummenupp Tyvärr känner jag bara folk som kör som idioter o wheeelar hela tiden.. Så jag har alldrig sett en Ktm som gått 3000mil utan o rasat, gått som en kratta:D :D
Snart 2000 på min, bara en läckande ventilkåpa hittills. :tummenupp

Inte ens börjat låta konstigt i motorn men sen så har jag ju servat den MYCKET oftare än boken säger att man ska serva + jag har kört den relativt lugnt. :gnissla
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Snart 2000 på min, bara en läckande ventilkåpa hittills. :tummenupp

Inte ens börjat låta konstigt i motorn men sen så har jag ju servat den MYCKET oftare än boken säger att man ska serva + jag har kört den relativt lugnt. :gnissla

E vevlagren som börjar låta först.. E ju bra komp i mopparna:tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
1500/2000 mil, snicksnack, håller garanterat över 3000 mil om man servar ordentligt och inte kör som en tattare (motorväg, wheelar HELA tiden och kör långt på bakhjulet.)

Xibalba, ja du kör som en tattare.

Min kommer ALDRIG rasa. :fakta :förnekelse

haha pussmun där.. visa lite blocket annonser på KTM:are över 450cc som gått över 3000 mil då?

Tänkte bara eftersom KTM har varit ute på markaden för privatpersoner i 10 år minst... DR650 och dr800 knallar ju fortfarande ute på vägarna...

Annars förresten hade jag varit nöjd om jag kunde åka motorväg på bakhjulet... låååångt.. med multimoppe =) :D

Snart 2000 på min, bara en läckande ventilkåpa hittills. :tummenupp

Inte ens börjat låta konstigt i motorn men sen så har jag ju servat den MYCKET oftare än boken säger att man ska serva + jag har kört den relativt lugnt. :gnissla


Min gick bättre än nånsin, alla servicar gjorda.. ända till det sa kling och bakhjulshäng med slut på säsongen.. .ångrar bara att jag inte hoppa av så försäkringen hade tagit det... jaja... :näsblod
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
haha pussmun där.. visa lite blocket annonser på KTM:are över 450cc som gått över 3000 mil då?

Tänkte bara eftersom KTM har varit ute på markaden för privatpersoner i 10 år minst... DR650 och dr800 knallar ju fortfarande ute på vägarna...

Annars förresten hade jag varit nöjd om jag kunde åka motorväg på bakhjulet... låååångt.. med multimoppe =) :D

Min gick bättre än nånsin, alla servicar gjorda.. ända till det sa kling och bakhjulshäng med slut på säsongen.. .ångrar bara att jag inte hoppa av så försäkringen hade tagit det... jaja... :näsblod

Varför reparera? Släng skiten och köp dig en DR650, om du nu ogillar KTM så mycket...

Försäkring för motorhaveri?

Jag tycker det är kul att serva varje 50:e timma :tungan

Se det positiva, inga skador...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Varför reparera? Släng skiten och köp dig en DR650, om du nu ogillar KTM så mycket...

Försäkring för motorhaveri?

Jag tycker det är kul att serva varje 50:e timma :tungan

Se det positiva, inga skador...

Du borde ändra autosignauturen "Jag har enkla vanor. Jag nöjer mig med det bästa" till "Jag har dåliga vanor och nöjer mig med det sämsta"
 

Solid snake

Guest
haha pussmun där.. visa lite blocket annonser på KTM:are över 450cc som gått över 3000 mil då?

Tänkte bara eftersom KTM har varit ute på markaden för privatpersoner i 10 år minst... DR650 och dr800 knallar ju fortfarande ute på vägarna...

Annars förresten hade jag varit nöjd om jag kunde åka motorväg på bakhjulet... låååångt.. med multimoppe =) :D




Min gick bättre än nånsin, alla servicar gjorda.. ända till det sa kling och bakhjulshäng med slut på säsongen.. .ångrar bara att jag inte hoppa av så försäkringen hade tagit det... jaja... :näsblod
Jag gissar på oflyt för din del, faktiskt, för det är väl veven som sticker upp? Ser så ut iaf på din bild.

E vevlagren som börjar låta först.. E ju bra komp i mopparna:tummenupp
Bankar inte än = behöver inte rivas. :tummenupp
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Luktar väl snålande med service tycker jag...staken är en sådan sak som absolut bör bytas vid storrenovering, speciellt om det är en relativt potent stånka som får gå på höga varv/hög belastning ofta.

Enduro i skogen är inte lika eländigt som misshandel på asfalt...trots det så skulle nog jag börja överväga totalrenovering runt 150 timmar på säg en 450 EXC.

Hur bra maskinen än går/låter - ett stakbrott handlar om ren utmattning, mao - antingen har man skippat att byta den vid rätt tid, eller så har ktm räknat fel på driftstiden (eller att ett lager nypt, men det borde hörts innan).

Det finns en bra tumregel - kör den som du tävlar, serva den som att du tävlat med den...

/J
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Försäkring för motorhaveri?

Det finns. Tror att jag har det hos folksam, men det gäller väll motorcyklar som anses vara nya men det borde den ju nästan göra om den bara rullat 2000mil.

Alla motorcykelmärken är skit då. Jag har fått uppleva fel på alla motorcyklar jag ägt, mer eller mindre och alla omkring mig också.

Nu kanske du hade jävligt otur dock.

Enda bågen som faktiskt gick felfritt är förra r6an förutom lite elfel men det har jag nog mig själv att skylla för.

Stå stilla när vädret är som det är nu är inget hitt, fråga mig jag vet:näsblod
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top