KTM är billigt skit som borde förbjudas att säljas?

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Numera Halmstad
Hoj
MV Agusta F4
Plötsligt begriper jag varför Ewan McGregor och Charley Boorman fick nobben av KTM när de berättade att de tänkte köra jorden runt på deras hojar, jag menar...det är ju längre än 50 mil mellan verkstäderna i Sibirien. :)
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Helt klart dags för ett förbud mot skiten.

Jag kom 600mil, min kompis kom 1500mil.

Nä, tacka vet jag "Made in Japan"!!!

mvh Per
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Jag kom 600mil, min kompis kom 1500mil.

Nä, tacka vet jag "Made in Japan"!!!

mvh Per
Fan jag som precis bytt från "made in Japan" Har ju rullat 560 mil nu så det är dags att blir nervös eller? :gnissla
På brorsans Duke II gick bakramen av (helt normal användning utan krasch), så visst.. state of the art quality har man nog inte handlat, men jävlar vad rolig :kär
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Fan vad kasst.

Min XJ900 av 1983 års modell hade gått 7000 mil när jag sålde den. Absolut ingenting gick någonsin sönder på den under de sex år jag hade den och då menar jag verkligen absolut ingenting.

Och jag servade den aldrig heller direkt förutom att byta olja och stift.
:tummenupp
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Bli inte nervös, men att hålla tummarna och hoppas att du fått ett bättre exemplar, är kanske bra!:tummenupp



Fan jag som precis bytt från "made in Japan" Har ju rullat 560 mil nu så det är dags att blir nervös eller? :gnissla
På brorsans Duke II gick bakramen av (helt normal användning utan krasch), så visst.. state of the art quality har man nog inte handlat, men jävlar vad rolig :kär
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Jag kom 600mil, min kompis kom 1500mil.

Nä, tacka vet jag "Made in Japan"!!!

mvh Per

När jag sålde min KTM 640SM hade den mer än 4000mil på mätaren, utan några motorproblem. Hade kört den mycket på bana.
Å andra sidan hade jag inte kört på bakhjulet vilket innebär att min hoj hade fått olja hela tiden.
När man drar upp en LC4 på bakhjulet går motorn torr vilket ökar slitaget enormt.
Bara som ett test, töm oljan på vilken hoj ni vill och testa hur långt ni kan köra.
Ingen hoj jag vet är byggd för bakhjulsåkning.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Torrsumpen på 950 och 990 borde väl duga för uiiiiliiiiie, eller?
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
En kompis Duke2 fick världens topphaveri vid lite över 1700mil om jag kommer ihåg rätt.

Vevstakar genom blocket / vevhaveri på LC4 är inte så ovanligt faktiskt.
 

Solid snake

Guest
När jag sålde min KTM 640SM hade den mer än 4000mil på mätaren, utan några motorproblem. Hade kört den mycket på bana.
Å andra sidan hade jag inte kört på bakhjulet vilket innebär att min hoj hade fått olja hela tiden.
När man drar upp en LC4 på bakhjulet går motorn torr vilket ökar slitaget enormt.
Bara som ett test, töm oljan på vilken hoj ni vill och testa hur långt ni kan köra.
Ingen hoj jag vet är byggd för bakhjulsåkning.
Hum, det bör ligga kvar olja där uppe till kammen iaf med tanke på att kammen ligger i oljebad vad jag kunde se när jag hade av ventilkåpan iaf.

En kompis Duke2 fick världens topphaveri vid lite över 1700mil om jag kommer ihåg rätt.

Vevstakar genom blocket / vevhaveri på LC4 är inte så ovanligt faktiskt.
Prata om nåt annat, tack! :tummenupp
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ok men tips för sommarn?

Tjing igen.

Verkar som jag inte är ensam med problem samtidigt som det inte är oväntat att vissa tycker man är dum i huvudet som inte servat den som en KTM ( byta alla delar var 5:e timme)

Men nu en ny fråga.. Vad ska man göra om man vill åka hoj i sommar och har begränsad ekonomi?

Sälja lösdelar? Sälja rubbet som skrot? Byta ?

Nån som kännner någon i nrkpg som kan svetsa aluminium?


Tips emottages hjärtligt :gnissla
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
ebay......


nä allvarligt, vad kan en motor kosta på mc-skroten?
laga o sälj, köp nåt du trivs med istället.
Har med varit sugen på en stånka men har dragit mig när man måste serva den oftare än man skiter.
Tacka vet jag japps.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
ebay......


nä allvarligt, vad kan en motor kosta på mc-skroten?
laga o sälj, köp nåt du trivs med istället.
Har med varit sugen på en stånka men har dragit mig när man måste serva den oftare än man skiter.
Tacka vet jag japps.
Då måste en japs-stånka vara perfekt ju ;)

Tur man har en :rolleyes:
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
ebay......


nä allvarligt, vad kan en motor kosta på mc-skroten?
laga o sälj, köp nåt du trivs med istället.
Har med varit sugen på en stånka men har dragit mig när man måste serva den oftare än man skiter.
Tacka vet jag japps.

Vet inte ska kolla på måndag.. ny kostar 34.000kr och det är lite :näsblod

Gillar ju KTM.. utseende och ljud och egentligen allt.. förutom service till förbannelse och låg livslängd. Därför jag valde Duke istället för en 525:a... hmm... nu får det nog bli en billig 80-tals jappsare istället... :va
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Oavsett service intervalller så bör man ju hör om ett vevlager är på väg att ge sig eller inte.

Sen lever en motardmotor ett hårt liv och motorras är inget ovanligt,så är det bara,för att hålla 140-150 på motorvägen så ligger du rätt nära varvstopp och det finns ingen enstånka som gillar.


Väljer man dessutom att köpa en av dom mest utsatta årsmodellerna av KTM så är det tyvärr bara att beklaga.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Sen lever en motardmotor ett hårt liv och motorras är inget ovanligt,så är det bara,för att hålla 140-150 på motorvägen så ligger du rätt nära varvstopp och det finns ingen enstånka som gillar.

Ska bli spännande att se hur länge min Honda lever. Åker jag på 90 eller 110-väg så är det fullgas på 5an som gäller. På 6an orkar den inte.... Brukar hålla 8000-8500 av 9000 möjliga. Hojen har gått 3750mil hittills. Dock kör jag på rätt ledd så motorn har smörjning hela tiden. :tungan
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top