Krocka med fågel

jag krocka med en fiskmås i 80 iförd en sweatshirt. det kändes kan jag lova. som å bli sparkad i brösten.

Har lyckats träffa två på en vecka... :4skrika Faan vad rädd man blir. Trutarna är rätt stora när dom träffar en i bröstkorgen. Tur det inte gick fort vid det mötet. :3freak

Man blir fasen rätt rädd när det väl händer. En duva hoppade upp från vägrenen rakt i brösten på mig. Körde i ung 80 och det kändes som ett medium knytnävsslag.

En kille här uppe krockade med en tjäder, rätt i bröstet. Hojen fortsatte utan förare... Pajade några revben. Jävligt manligt om man tänker efter!

Lurch skrev:
En kille här uppe krockade med en tjäder, rätt i bröstet. Hojen fortsatte utan förare... Pajade några revben. Jävligt manligt om man tänker efter!

...hojen drar vidare in i en stolpe och så blir det skador. Hur räknar man såna här olyckshändelser när det gäller försäkringen? Kallas det för vagnskada, kan det väl inte göra, va?

:confused:

Man får helt enkelt köra fortare så det uppstår en skyddande shockvåg runt hojen. Allt som shockvågen träffar studsar bort från hojen.

Bifogat

• bullet.jpg
    bullet.jpg
    19.8 KB · Visningar: 146
Krockade med en gråsparv i ca 100, men den träffade vänster blinkers fram kändes inte alls :)
Roliga var att den satt kvar runt blinkersen sen när jag kom fram efter ca 2 mil :yoparty

pidda skrev:
Man får helt enkelt köra fortare så det uppstår en skyddande shockvåg runt hojen. Allt som shockvågen träffar studsar bort från hojen.

gevärskula... norma? diamondline 6,5 * 55?

850m/s... ?

Edit: har tuchat en mås... duckade å vek undan huvet, så den träffa typ bakhuvet lite löst, den krachade men flög sedan iväg, ja klarade mig med högre puls som följd...

rådjur är destovärre, men även det går att klara om man prickar dom rätt. :fakta

Jag skallade en tjäder när jag åkte skoter i vintras.. :hihi

Tur det inte gick tokfort för då hade jag väl brutit nacken eller nått.. :gnissla

Så här kan det se ut när man tar en SVINDYR Aprilia mille Nera och skrämmer fåglar med....

bird2s.jpg

bird1s.jpg

Shiiit!! :skrämd
Hur fort gick det när det där hände?!

Hade du fått den på visiret törs man ju knappt tänka vad som skulle hänt.

RSV_R skrev:
Så här kan det se ut när man tar en SVINDYR Aprilia mille Nera och skrämmer fåglar med....

bird2s.jpg

bird1s.jpg
:rofl kan inte låta bli.. fy va kul dedär...
har själv träffat en fågel i 90 den kom på axeln. Kändes som en knytnäve :3freak

Grymma bilder rsv_r :jäs

En kompis splattade en småfågel på gaffelbenet en gång, han som satt bak fick maginnehållet på handen. Fåglen satt fast mellan ramen och kåpan, eller ja... Det som fanns kvar :lol

Lam-Kaka skrev:
272km/h om du frågar på bilden på hojen.
jag tog en liten fladdermus eller en jääävligt stor insekt i går på nyckelbenet, borde vart en fladdermus eftersom den inte kändes så liten och tung som insekter är, den kändes lätt men det gjorde väldigt ont ändå.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul