Ohls skrev:2488957"eh... BUSH! han vill ha olja!" och det är mer eller mindre allt de vet.
En klassiker, sen kan man kalla dem obildade och ignoranta, helst med typ Fahrenhet 9/11 som referens.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ohls skrev:2488957"eh... BUSH! han vill ha olja!" och det är mer eller mindre allt de vet.
korvgubbe skrev:2488961Hatar man USA för att man är kritisk till kriget?Kan du inte kläcka ur dig några fler floskler när du ändå håller på?!
Eller just ja.. Du har rätt. Bush har ju faktiskt lagt ribban:
"- Antningen är ni med oss annars så är ni emot oss!!"
Det är så kul med alla er "USA-kramare" som blint hyllar exakt allt USA hittar på. Det spelar ingen roll om det är kass musik a lá Britney, svampiga burgare, rättsligt tvivelaktiga fångläger på Kuba eller ockupationskrig i mellanöstern som startas med uppenbara lögner och svepsjäl som orsak.
korvgubbe skrev:2484833Nämen, tänka sig..
Blir folk arga bara för att de får lite klusterbomber i rabatten?![]()
![]()
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13732167.asp
"USA:s krig i Irak har bidragit till en ny våg av islamisk extremism och ökat det globala terrorhotet."
.....
"Rapporten har stor tyngd eftersom det är ett gemensamt utlåtande från 16 amerikanska underrättelsetjänster, det första i sitt slag sedan Irakkriget inleddes 2003."
....
"Rapporten konstaterar enligt tidningen att den globala jihadiströrelsen har vuxit från en liten kärna av al-Qaidaextremister till en mängd oberoende terrorceller världen över."
Ohls skrev:2488957Jaja men då kan vi ju passa på att prisa stalin och hitler också. Dom är inte heller dömda. Ibland måste man helt enkelt ta till lite vett och se det självklara.
Inte som ett påhopp utan mer som en undring: Vad hindrar dig från att i så fall välja USA?Ohls skrev:2489021Jag kan ju säga att jag skulle välja USA framför sverige om jag fick välja.
A_o_D skrev:2489277ja det tycker jag!
men eftersom de inte är dömda så har de ju tydligen gjort allt som folk påstår... kanske lite orättvist![]()
bonny skrev:Inte som ett påhopp utan mer som en undring: Vad hindrar dig från att i så fall välja USA?Du är ju t.o.m. född amerikan...
Du har väl inte suspekta "bekanta" som har tvingat dig att fly landet?![]()
KGK skrev:2489452intressant, en amerikan som flyttat till Sverige
vädret från i sommar kan man inte klaga på direkt(förmodar ni har sol i västerås idag också), USA är stort, vilken del av USA skulle du flytta till?
ett tips, om det är möjligt vid flytten så behåll ditt svenska medborgarskap.
de ökar sina lån med typ 12 miljarder kr om dagen
The National Debt has continued to increase an average of
$1.54 billion per day since September 30, 2005!
http://www.brillig.com/debt_clock/
Ohls skrev:2489406eftersom de inte är dömda så her de gjort det som folk påstår?
Isf är saddam oskyldig tills han blir dömd? logiskt.
A_o_D skrev:2490086det kan dem ju ha gjort men man kan ju inte döma dem för det som inte är bevisat
sen tror jag att USA bedriver ett "heligt krig" i större utsträckning än islamisterna gör.... eller de gör det med hårdare medel för båda är nog lika stora fundamentalister.
har god lust att citera mel men jag skiter nog i det![]()
Ohls skrev:2490102USA är inte dömda, hur kan du bevisa att dom gör som du säger isf? Hur kan du vara så säker på att ens kriget har tagit rum? jo, det kan vi alla säga för att det är så jäkla uppenbart. Den som säger att saddam inte var tyrann kan ju inte ha tomtar på loftet.
Ohls skrev:på, jag tänkte närmare på vintern =). Jaghade tänkt bo på västkusten, I LA, nånstans upp i bergen där, typ la cañada, pasadena eller nått liknande. Man kan hitta billiga lägenheter precis under foothill blvd.
Ser inte riktigt det filosofiska i frågeställningenSSB skrev:@Bingo
Frågeställningen är rent filosofisk. Skall man stillatigande ta en smäll och låtabli att slå tillbaka om det efterföljande slagsmålet leder till än större skador? Eftersom ursprungsfrågan handlar just om att man skapat fler terrorister genom kriget mot terror så antyder man att det varit bättre att vända andra kinden till.
Exemplet med UK, Frankrike och Tyskland anser jag passande eftersom UK och Frankrike faktiskt hade möjligheten att undvika ett krig mot Tyskland, men valde att förklara krig vilket i förlängningen ledde till mycket stort lidande för alla parter.
Bingo skrev:...
Alla normalt funtade människor stödjer kriget mot terrorn. ...
t-rex skrev:2491920
Så ja, 'kriget mot terrorn' kan nog de flesta ställa upp på.
Chris Ash skrev:2491943Japp, kriget mot all form av terror, inklusive den USA, Storbritannien, Ryssland och Israel bedriver.
korvgubbe skrev:2491956Man är inte terrorist om man är den som säger att man för ett krig mot terror först!![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |