HanneZ
Avställd
Inte jag heller, o protein i piller-form har jag då inte sett.HönaPower skrev:2173674Inte vet jag....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte jag heller, o protein i piller-form har jag då inte sett.HönaPower skrev:2173674Inte vet jag....
HanneZ skrev:2173695Inte jag heller, o protein i piller-form har jag då inte sett.
FräääääntGeneral E skrev:2173790Joho det finns!![]()
Twinlab har/hade något som heter Anabolic fuel. Grenade aminosyror fast med ett namn som gör att man ska tro att det är någon form av anabola.
HanneZ skrev:2173268Då är det massa kalorier du ska ha i dig. Ät allt du ser, då behöver du knappast proteinet som tillskott, möjligtvis intill träning. Beroende på vad du väger nu och hur gammal du är samt lite genetik så tror jag inte att du vill träna så, men det är ju upp till dig!Magen växer mer än armarna vettu
![]()
UrbanTiger skrev:2171312Bla bla. blättan bla...... http://www.ne.se/jsp/search/search.jsp?t_word=keratin
Jag hade ju för helvete helt rätt i det jag skrev...
Har du testat detta än? Har du skurit ner på kolhydrater och fett då? Eller bara ökat på proteinet utan att justera dom andra mängderna? Har det gett bra resultat? Vore kul och veta om det ger något resultatOLDEN skrev:2178771
Ponera att jag skall köra en "protein-overload".
UrbanTiger skrev:2179793Nej...... mer näjd nu då ?
Kreatin
Förekomst
Kreatin är ett ämne som finns i muskel och som hjälper till att omvandla lagrad energi till rörelseenergi. I människokroppen bildas 1-2 g kreatin per dag. En person som väger 70 kg har totalt c:a 120 gram kreatin i sin muskelmassa. Överskott av kreatin omvandlas till kreatinin som utsöndras via njuren.
Kreatin förekommer i livsmedel från djurriket som kött och fisk.
Kreatin säljs även som kosttillskott.
Intag
En normal kost innehåller 1-2 gram kreatin per dag. I form av kosttillskott kan intaget bli avsevärt högre.
Gränsvärden
Det finns inga gränsvärden för kreatin.
Riskbedömning
EUs vetenskapliga kommittée har utvärderat riskerna med att använda kreatin som kosttillskott. Kommitténs slutsats är att det finns otillräckligt underlag för att säga att det är ofarligt att inta stora mängder kreatin. Det finns frågetecken kring vad som händer med njurfunktionen vid höga intag, vad som händer i de vävnader där kreatin lagras och vad som händer med kroppens egen produktion av kreatin om någon som ätit större mängder plötsligt slutar med detta.
Känsliga grupper
Personer med nedsatt njurfunktion.
Rekommendationer
EU har i en riskvärdering gjort bedömningen att ett intag av upp till 3 g per dag, som är i nivå med vad kroppen själv omsätter, sannolikt är riskfritt.
goodspeed skrev:2180356Olden, du väger 87 kg enligt din profil. Undrar lite hur lång du är?
Själv är jag 184 och väger 83 och siktar på att gå upp till 87kg, sedan får jag se om jag fortsätter till 90, men där får det vara nog. Har Svenssontränat sedan i November och gått upp 7 kg till idag. Häller väl i mig en hel del mat på dagarna, tyvärr händer det att det bara blir frukost och lunch. Har inte lust att göra mat när jag kommer hem =/
Inte bra på matsidan, äter massor när jag väl äter. Typ dubbla matlådor. Mycket tonfisk och pasta. Ska försöka börja äta mer ofta och träna mer as well. Trots att jag gått upp 7 kg så har jag inte mycket till armar och inte bröstmuskler heller (får killar skriva så?), så det är bara att fortsätta lägga på några kilon där. Har inte byggt upp magen i färdriktningen iaf
Är inte ute efter att bli någon Arnold Schweizernötter utan mer åt Martial Arts-hållet.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |