Kravallerna i Stocholm

Status
Ej öppen för fler svar.
valmers skrev:
Man kan rimligen begära att utrikesministern i ett "neutralt" land inte sätter sig i knä på palestinaschalarna, utan intar en mer vidsynt hållning.

DET är inget större problem. Vi har ett gäng ministrar i knät på killarna med Stetsonhattar också.

Bingo skrev:
Ibland är du jävligt rolig. :D :D :D
Men om motparten envisas med att skicka självmordsbombare oavsett om man fredsförhandlar eller ej, kan man nog knappast hoppas på en lösning av konflikten.

valmers skrev:
Men om motparten envisas med att skicka självmordsbombare oavsett om man fredsförhandlar eller ej, kan man nog knappast hoppas på en lösning av konflikten.

Kallar du Israelernas förnedrings-samlingar för förhandlingar. De ska skära ner på bosättningarna men bygger fler, de ska dra sig tillbaka från vissa ockuperade områden men bygger in en del av dom med den nya muren (om jag fattat det rätt) och de ska dra sig tillbaka någon gång....

Hamas är väl inte motparten i det här läget? Det är väl snarare en tredje part?

valmers skrev:
Nej, det har du så klart rätt i. Men nu är det inte motparten som själmordsbombar utan mer eller mindre autonoma grupper. Autonoma relativt det palestinska självstyret alltså. Fö är båda parter dåliga på att skapa ett gott förhandlingsklimat.

Bingo skrev:
Du grabben, det är jag som vet något om denna konflikt - inte du. Hade du vetat något hade du inte behövt pendla mellan olika förklaringar till samma problem. Så ta du din faktaruta och kör den upp i röven.

Annars har du rätt i att det är ett mycket svårt problem. Tack så mycket för att du upplyser oss om det.

FAKTARUTA 3

Bingo är egentligen en gammal tant med PMS som heter Laila Freivalds och tillåter inte avvikande uppfattningar för han är nämligen demokratiskt skolad.

Det enda du har lärt dig om Israel är i din historiebol i åk8 (innan du hoppade av och började med ditt LO yrke) och på dina fyllefester med nassarna i den håla du kommer ifrån.

För övrigt så är jag inte din grabb, och jag gillar inte att köra upp saker i röven så ta du din homostil och tönt-/tanthoj och dra till www.fagbike.com istället. Virago... :tummenupp

Markus skrev:
FAKTARUTA 3

Bingo är egentligen en gammal tant ...

Ett bemötande som skulle fått Sharon att framstå som en liten skolpojke.

Gjorde du inte misstaget sist att kommentera folk utan att veta vem de var/vad de kan?

Vill minnas att bingo läste lite mer historia än till åk 8....

Last edited:
Markus skrev:
...tönt-/tanthoj och dra till www.fagbike.com istället. Virago... :tummenupp
Det är inte vad man har utan vad man gör med det man har som är viktigt. Vad kör du själv för något som är så jävla mycket häftigare då?

t-rex skrev:
Ett bemötande som skulle fått Sharon att framstå som en liten skolpojke.

Gjorde du inte misstaget sist att kommentera folk utan att veta vem de var/vad de kan?

Vill minnas att bingo läste lite mer historia än till åk 8....

Läs tråden, vem spårade ur? Röven bla bla grabben. Ska du också rasera standarden på debatten?

Bingo skrev:
Det är inte vad man har utan vad man gör med det man har som är viktigt. Vad kör du själv för något som är så jävla mycket häftigare då?

Och vad fan ska du göra med din tanthoj? Skit i vad jag har, eller använd allehanda funktioner för att ta reda på det, bonnläpp.

Håll dig utanför debatter framöver om ditt syfte är att slå dig för bröstet med din kunskap och att förstöra den för andra.

Surfa vidare till Sylvester nu.

Markus skrev:
FAKTARUTA 3

Bingo är egentligen en gammal tant med PMS som heter Laila Freivalds och tillåter inte avvikande uppfattningar för han är nämligen demokratiskt skolad.

Det enda du har lärt dig om Israel är i din historiebol i åk8 (innan du hoppade av och började med ditt LO yrke) och på dina fyllefester med nassarna i den håla du kommer ifrån.

För övrigt så är jag inte din grabb, och jag gillar inte att köra upp saker i röven så ta du din homostil och tönt-/tanthoj och dra till www.fagbike.com istället. Virago... :tummenupp

Grattis... Du har just lyckats med att få en stämpel på dig....
Jag vet precis i vilket fack jag skall lägga dig & dina inlägg framöver..
Tråden var redan något utspårad, du gjorde den värre..

ja nu var det väl så att jag bara tänkte höra om någon var med om händelsen i stockholm och ville berätta lite om det.. tråden börjar enligt mig spåra ur och argumenten blir bara barnsligare och barnsligare för varje inlägg.. Nä vad säger ni.. ska vi ta och lägga ner?

URRninja skrev:
För övrigt kan jag se något motsägelsefullt i Ugluks åsikter, det handlar ju inte om huruvida man är för eller emot polisen. Det här är två olika frågor där man kan anse att polisen gjort fel vid ett tillfälle och rätt vid ett annat. Inte konstigt.
Tack för hjälpen, jag var tvungen att gå och sova. :hej

Varför har tråden börjat handla om Israel/Palestina? :va Det har ju inget med motorcyklar att göra..

Bingo, berätta gärna vad som gör dig så insatt i mellanösternkonflikten? Jag är uppriktigt nyfiken.

Remus skrev:
Grattis... Du har just lyckats med att få en stämpel på dig....
Jag vet precis i vilket fack jag skall lägga dig & dina inlägg framöver..
Tråden var redan något utspårad, du gjorde den värre..

Nu ska jag försöka vara någorlunda saklig trots dina påhopp.

Vem skrev:

Bingo skrev:
Du grabben, det är jag som vet något om denna konflikt - inte du. Hade du vetat något hade du inte behövt pendla mellan olika förklaringar till samma problem. Så ta du din faktaruta och kör den upp i röven.

Annars har du rätt i att det är ett mycket svårt problem. Tack så mycket för att du upplyser oss om det.

Om du anser att det var jag som spårade ur tråden, då gör du nog rätt i att inte bry dig så mycket om mina inlägg framöver för då har vi ganska lite gemensamt.

Markus skrev:
.....

Håll dig utanför debatter framöver om ditt syfte är att slå dig för bröstet med din kunskap och att förstöra den för andra.
.....

Och vad kallar du det du gör. Slå dig i bakhuvudet med din kunskap och roa andra??? Faktaruta...

Varför har tråden börjat handla om Israel/Palestina? Det har ju inget med motorcyklar att göra..

Tråden handlade från början om demonstrationen i Stockholm... Det har inte heller något med motorcyklar att göra...
Svaret på din fråga är: Tråden ligger under O.T. = Off topic = Handlar om allt annat än motorcyklar.

Markus skrev:
Läs tråden, vem spårade ur? Röven bla bla grabben. Ska du också rasera standarden på debatten?

Nej. Skall jobba. Återkommer du med flyktinglägren så avlsutar vi det här och ses i nästa politiktråd?

Remus skrev:
Tråden handlade från början om demonstrationen i Stockholm... Det har inte heller något med motorcyklar att göra...
Svaret på din fråga är: Tråden ligger under O.T. = Off topic = Handlar om allt annat än motorcyklar.
Jo, min fråga var lagd åt det retoriska hållet och syftade lite till att ändra riktningen på diskussionen till något mer sansat.. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma