Kravallerna i Stocholm

Status
Ej öppen för fler svar.
Markus och Bingos debatt påminner faktiskt väldigt mycket om Israels och Palestinas omöjliga situation, ingen kan i nuläget vinna, men bägge kan förlora.

Last edited:
Chrille skrev:
Och vad kallar du det du gör. Slå dig i bakhuvudet med din kunskap och roa andra??? Faktaruta...

Faktaruta2 var sarkastisk, och sänkte nivån, det kan jag hålla med om. Faktaruta1 däremot är precis det den benämns som. Den innehåller ett faktum, utan värderingar.

Markus skrev:
...Faktaruta1 däremot är precis det den benämns som. Den innehåller ett faktum, utan värderingar.

Du får inse att du inte diskuterar med vem som helst i det här läget. Jag är nog inte den enda som tror att du hittar på eller har fel, medan Bingo har bra mycket mera kött på bena. Det är ju din faktaruta1 som man, utifrån Bingos reaktion, lätt misstänker förr tvivelaktigt innehåll.

Bara så du får en vink om vilket håll det blåser...

Ugluk skrev:
Bingo, berätta gärna vad som gör dig så insatt i mellanösternkonflikten?
Det är jag inte. Men jag känner igen ett felaktigt påstående när jag ser det (det där om att "de" försökte fördriva israelerna och därför inte får komma tillbaka). Man får tycka vad man vill men man skall inte basera sin tro på felaktigheter. Det var av ren människokärlek och av folkbildningsambition jag korrigerade Markus. Men vad fick jag för det... :gråta

Bingo skrev:
Det är jag inte. Men jag känner igen ett felaktigt påstående när jag ser det (det där om att "de" försökte fördriva israelerna och därför inte får komma tillbaka). Man får tycka vad man vill men man skall inte basera sin tro på felaktigheter. Det var av ren människokärlek och av folkbildningsambition jag korrigerade Markus. Men vad fick jag för det... :gråta
Hemläxa http://www.arab2.com/biography/Arab-Israeli-Conflict.htm

Chrille skrev:
Du får inse att du inte diskuterar med vem som helst i det här läget. Jag är nog inte den enda som tror att du hittar på eller har fel, medan Bingo har bra mycket mera kött på bena. Det är ju din faktaruta1 som man, utifrån Bingos reaktion, lätt misstänker förr tvivelaktigt innehåll.

Bara så du får en vink om vilket håll det blåser...

1. Vad skulle vara påhittat? Kan du inte inse att om det flyttar en massa människor till ett ställe och erhåller rösträtt så kan det destabilisera det nuvarande styret? Det är inte "fel" eller "påhittat".

2. "...inte diskuterar med vem som helst..." Har den här ****** någon specielle superhjältestatus här så att man inte ska debattera med honom eller?

3. Åt "vilket håll det blåser" intresserar mig inte. Jag stär för mina åsikter och accepterar andras så länge de kan motivera dem. Helst utan nedlåtande tillmälen och i synnerhet utan att kommentera penetrering av anus. Det får de göra på sitt "andra" forum

GSXR1100R skrev:
Markus och Bingos debatt påminner faktiskt väldigt mycket om Israels och Palestinas omöjliga situation, ingen kan i nuläget vinna, men bägge kan förlora.
I frågor som gäller specifika sakförhållanden kan en ha rätt och den andre fel. Man måste skilja på sådana frågor och värderingsfrågor. Man "vinner" inte en diskussion :fatta!

Bingo skrev:

Precis när jag försökt försvara din trovärdighet. Din rekommendation angående anatomiskt lämplig placering av faktaruta trodde jag grundades i en genuin kunskap som motsade Markus tvivelaktiga påstående.

där ser man.....

Remus skrev:
Huh? Varför har vi ganska lite gemensamt? För att jag anser att det var du som började med grova påhopp?
Förstår inte riktigt din meningsuppbyggnad.

Om du kan visa vart jag började med grova påhopp och personangrepp så skulle det hjälpa mig att greppa situationen lite bättre. Jag tror du missat något här, det var ****** som

1. titulerade mig "grabben"
2. meddelade att det är minsann han som känner till israelkonflikten
3. och att jag skulle göra med min faktaruta som han brukar göra med sin batteridrivna

Om inte det är ett grovt påhopp så vet jag fan inte vad som är det. Och därmed menar jag att om vi inte är överens om det ens - då kommer vi aldrig kunna debattera igen och då får du gärna ignorera mina inlägg.

Markus skrev:
....

2. "...inte diskuterar med vem som helst..." Har den här ****** någon specielle superhjältestatus här så att man inte ska debattera med honom eller?

...

Glömde smileyn där. Och det fick jag sota för.

Bingo skrev:
I frågor som gäller specifika sakförhållanden kan en ha rätt och den andre fel. Man måste skilja på sådana frågor och värderingsfrågor. Man "vinner" inte en diskussion :fatta!
Man vinner om den andra parten inser att dom har fel, men din nya kompis Markus kommer inte att låta dig vinna så enkelt.

:tungan

Markus skrev:
<snip>
2. "...inte diskuterar med vem som helst..." Har den här ****** någon specielle superhjältestatus här så att man inte ska debattera med honom eller? <snip>
Superhjältestatus så tillvida att om man ger sig in i en diskussion med honom med minsta lucka i sin logik eller tillstymmelse till feltänk är man rökt. För han upptäcker det.
Det här är nog första gången jag sett Bingo ta till lumpna påhopp. :hej

GSXR1100R skrev:
Man vinner om den andra parten inser att dom har fel, men din nya kompis Markus kommer inte att låta dig vinna så enkelt.

:tungan

Nej nej, inte kompis ens. Jag vill inte ha något umgänge med ******, det är bäst om vi håller avståndet. Han kanske kommer med fler ideér om att stoppa in saker i rectum och då vill jag inte vara nära honom. :hej

Chrille skrev:
Precis när jag försökt försvara din trovärdighet. Din rekommendation angående anatomiskt lämplig placering av faktaruta trodde jag grundades i en genuin kunskap som motsade Markus tvivelaktiga påstående.

där ser man.....
Kunskapen är "genuin" och akademisk. Den är dock inte djup. Jag har inte doktorerat på området. Markus har fel när han lägger skulden för flyktingarnas situation på dem själva. Flyktingarna, som grupp betraktade, var inte krigförande part 1948.

Det var förresten ett skoningslöst krig även med 1900-talets mått mätt. Ingen israelisk soldat som föll i arabisk fångenskap överlevde. Absolut ingen. Det är förmodligen unikt i krigens historia. I vart fall om man ser till de storskaliga krigen.

Ugluk skrev:
Superhjältestatus så tillvida att om man ger sig in i en diskussion med honom med minsta lucka i sin logik eller tillstymmelse till feltänk är man rökt. För han upptäcker det.
Det här är nog första gången jag sett Bingo ta till lumpna påhopp. :hej

Kanske första gången han fick motstånd...? "Bland blinda är den enögde kung" eller något. :D

FÖR ALLAS KÄNNEDOM:

"Akademisk" är inte detsamma som att ha avlutat två år på fordonsprogrammet.

Markus skrev:
FÖR ALLAS KÄNNEDOM:

"Akademisk" är inte detsamma som att ha avlutat två år på fordonsprogrammet.
Ajja, hålls nu till sak och inte person, din idiot :7peta

Markus skrev:
Kanske första gången han fick motstånd...? "Bland blinda är den enögde kung" eller något. :D
Du är rätt ny här va?
Det var antagligen din enorma tröghet och ditt osammanhängande babbel som fick honom att tappa humöret. Sådant är han nog inte så van vid. Nu är han officiellt ursäktad..

:arsele

Efter att ha studerat en hel del kring israel och konflikterna kring statens bildande, även långt innan ww2. Så för att inte disputera och göra det helt kort..
Ingen sida har rätt, däremot gör bägge sidor fel. Lösning? Tja den dagen religiösa fanatiker lägger ner stridsyxan istället för att slåss om i mina ögon sett urlöjliga "heliga" landområden. Men det lär inte hända. Ett strikt religionsförbud 50 år framåt i området, massiv omprogrammering och modernisering av bägge sidor.
Både Israel och Palestina har mer än väl bevisat för omvärlden att de inte är kapabla till ett vettigt och sansat styrelseskick..

Status
Ej öppen för fler svar.
Back