Krav på att få köra ERF?

Strider skrev:
Tvåtaktare är inte tillåtna enligt ERF reglementet. Alltså blir Badstuff ledsen och känner sig överkörd av Dieselmaffian.
Brånalt, som har skrivit regelmentet menar att 250R går alldeles för fort i kurvorna jämfört med långsamma rookie förare som kör på tunga tusenkubikare. Brånalt har själv kört ERF med 250R för några år sedan.
Det är en säkerhetsak helt enkelt.

Ah okej då förstår jag. Tack för svaret! Blir till o leta 600 kubikare då. Samt lite bejbs som kanske vill köra lite i ett ERF team.
Men Goodstuff, misströsta ej. Tvåtaktaren behåller jag. Man måste få in den dagliga dosen av blårök.

Strider skrev:
Lycka till med jakten på 600kubikare och förare. Ett team med bara tjejer vore ju Rock&Roll.

Don Q har ju en alldeles utmärkt 600 till salu och snabb är ju den hojen oxå. Excellent ERF hoj med andra ord.

då får jag slänga på mej peruken och lös bobsen efter som jag tänkte ragga henne till mitt team crille är för dålig ännu :3freak

Bikerbitch skrev:
Ah okej då förstår jag. Tack för svaret! Blir till o leta 600 kubikare då. Samt lite bejbs som kanske vill köra lite i ett ERF team.
Men Goodstuff, misströsta ej. Tvåtaktaren behåller jag. Man måste få in den dagliga dosen av blårök.

Kom och köp vår 750. Billigt billigt enbart för dig bäbis.

Strider skrev:
I ERF så tror alla överviktiga o överåriga grabbar att man måste köra tusenkubikare för att ha en chans. Freppa oxå.
Så är det inte. Björn Bye o Audun Wichman körde till sig en tredje plats i sammandraget i ERF 2004 med en standard R6.

En ursäkt för att dom kommer sist med andra ord :rolleyes:
En 600a eller 750 duger nog alldeles utmärkt att börja med, för att se om det är något man ska fortsätta med.

Moped

Strider skrev:
I ERF så tror alla överviktiga o överåriga grabbar att man måste köra tusenkubikare för att ha en chans. Freppa oxå.

Så är det inte. Björn Bye o Audun Wichman körde till sig en tredje plats i sammandraget i ERF 2004 med en standard R6.

det är inte fel med lite pulver köp våran moppe. nyfixade bromsar oxå.

Skalman1 skrev:
det är inte fel med lite pulver köp våran moppe. nyfixade bromsar oxå.

Aldrig vurpad heller ;)

Vi säljer vår för vi är talanglösa och vill ha 1000cc. Precis som Strider. För om Strider har det, då måste vi ha det. För Strider är tjock och tung som oss.

Hojen är kompetent som fan (Marcus B som körde den 2004 placerade sig på pall i R-1000 med den). Det följer med allt du behöver så du får köpa den billigt, för nu vill vi bara bli av med den. Kom ner till Knutstorp nästa helg så får du klämma (eller kom till garaget nu)

/F

Hur är det med engångslicens?
Kan men lösa en sån om man kommer till en tävling och vill köra ERF?
Och måste i sådant fall alla förarna lösa varsin licens?

Tycker det står så dåligt om det på ERF sidan.

Nyfiken i en strut :)

Bikerbitch skrev:
Vilka placeringar knep ni med den i somras?
Jag såg annonsen. Varför sälja? Är den kass? :rolleyes:
Jepp,den e kässsss.
Aldrig gått över 7000/rpm = igensotad.(när Freppa kör)
Alltid lökmekad.
Alltid gått i regn o dimma,så fort solen kommer fram skyller Freppa på
solexem.
Den går inte o svänga med för Lasker har dynojettat styrkronan.
Den går inte ens o åka bakhjul med för Robso har drevat framhjulet.

Ses på Knudan Freppa :pannkyss

Zmurfen skall vara tyst. TYST SÄGER JAG!
Det är klart, den vägrar gå på bakhjulet över 260. Värdelös hoj. Jag behöver en TurboBusa.

Bikerbitch skrev:

Låter intressant. Mkt intressant :tummenupp
Låt oss diskutera :)
Du har PM.

Åsa.

Stoppsladd skrev:
Hur är det med engångslicens?
Kan men lösa en sån om man kommer till en tävling och vill köra ERF?
Och måste i sådant fall alla förarna lösa varsin licens?

Tycker det står så dåligt om det på ERF sidan.

Nyfiken i en strut :)

Det är samma regler som för övriga rejs - om du inte har löst en säsongslicens så löser du en engångslicens. Det är per förare och kostar (tror jag) 400:-. Sök i tid.

Freppa skrev:
Zmurfen skall vara tyst. TYST SÄGER JAG!
Det är klart, den vägrar gå på bakhjulet över 260. Värdelös hoj. Jag behöver en TurboBusa.

Behöver man specialgrejer när man kör ERF då?
Måste man t ex ha så att det går bautafort och ta bort däck, någon specialgrej när man tankar etc etc eller kan man köpa vilken 600a som helst och tuta och köra?

Bikerbitch skrev:
Behöver man specialgrejer när man kör ERF då?
Måste man t ex ha så att det går bautafort och ta bort däck, någon specialgrej när man tankar etc etc eller kan man köpa vilken 600a som helst och tuta och köra?

Du kan köra med en helt standard hoj. Tar ett par minuter att byta däck om du har en extrafälg med däck på. Skall man inte köra för en pallplats så behövs inget mumbojumbo.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman