Krashade jag oxå ( känslig bild för vissa )

Lorge skrev:
2450270 Hah, va la uppe å sprang efter några dagar iaf. Kommer ju inte ihåg dom första 2dagarna efter typ så vet inte så noga vad som hände :).
Men men, synd att inte alla har lika jävla tur som jag.

Hah, cbr'en står i garaget i väntan på nytt bakdäck och nya bromsar.
Kan ju alltid komma och torrgasa lite, låter fräckt då jag har plockat bort sliponet för att komma åt och rensa baken :yoparty :tungan

Hade gärna torrbörnat lite, men jag får inte lov att sitta på hoj av läkarna :huvet

:Bugar

Milleducce skrev:
2450311 hade icon skinnjackan på mig och ett par fina byxor...
jag vet, idiot, men därav jag vill lägga ett ord till andra att dra på sig hela stället.
Bra tips ! Själv kraschade jag min hoj för 14 dagar sen när jag fick grussläpp. Hojen har gått till skrot men jag klarade mig (fantastiskt) bra och har nu bara vatten i ett knä som men efter olyckan.
Behöver jag säga att det var tack vare skinnstället det gick så bra som det gick ?

Ambulanspersonalen klippte papiermache ev min icon jacka :4skrika :(
Tror nog jag kommer bli duktigt duktigare på att ha fullt skydd på mig nästa gång jag kör hoj, när det nu blir, om det nu blir. Får hoppas det blir snart..

RocketQueen skrev:
2450360 Min kompis och jag har likadant skinnställ. Jag är 168cm, hon 185cm.
Vi kör med Dainese. :)

Sorry för OT. :)

Inte alls OT tycker jag, halva meningen med denna tråden var att få fokuserat lite på säkerhet, kan nån då få lite hjälp med att få tag på riktiga grejer som passar och sitter som dom skall så kan det ju inte bli bättre :tummenupp

Bikerbitch skrev:
2450429 Att använda skyddsutrustning hela tiden kanske :rolleyes:

Eller att ZejtaN är mjuk, och diken är hårda =)

Bikerbitch skrev:
2450429 RocketQueen har ju redan någon att slösa kramar på, precis som jag.
Ibland kramas hon och jag också :tungan

Du din elaka retsticka !

Bettskena skrev:
2450459 hallo!
tänkte bara höra vad för ställ du hade på dig?
krya på dig nu!
bettskena

Icon, kommer garanterat att köpa samma.

Speedgirl skrev:
2450518 Vad heter det mer än Dainese? Tänkte man kan prova det ju. Är det tvådelat eller helt? :hoppa

:tungan

Ja va fasen heter det. Vulcan t27 tror jag. Aaa precis, tvådelat. Finns i silver/svart och i röd/svart. :)
Dom rear de på Lelles i Uppsala nu.

Bikerbitch skrev:
2450429 Att använda skyddsutrustning hela tiden kanske :rolleyes:
RocketQueen har ju redan någon att slösa kramar på, precis som jag.
Ibland kramas hon och jag också :tungan

Ja det gör vi!!! :tungan

Last edited:
ZejtaN skrev:
2450517Inte alls OT tycker jag, halva meningen med denna tråden var att få fokuserat lite på säkerhet, kan nån då få lite hjälp med att få tag på riktiga grejer som passar och sitter som dom skall så kan det ju inte bli bättre :tummenupp

Va bra! :tummenupp
Hoppas du kryar på dig snabbt!

Fy vad hemskt, skönt att du blir återställd igen..

hur fort körde du ungefär?
men blir ju nyfiken med tanke på alla skadorna:(
kyra på dig:pannkyss

ZejtaN skrev:
2450835 Hoppas jag oxå !
Kramas nu ? :näsblod

Damn it... ser ut att göra duktigt ont :näsblod

inte konstigt att du vill ha lite kärlek, när livet (eller diket...) behandlat dig så illa :D

kram på dig :pannkyss

Får man köpa delar från hojen eller bolaget tar den?

hojbrud skrev:
2450911 Fy vad hemskt, skönt att du blir återställd igen..

hur fort körde du ungefär?
men blir ju nyfiken med tanke på alla skadorna:(
kyra på dig:pannkyss

Vet vaktiskt inte exakt hur fort det gick, men jag vet att det inte gick i några vansinnes hastigheter, och jag vet även att det inte behöver gå så snabbt för att slå sig i småbitar :näsblod Kramas lite kanske ?

Slappa skrev:
2451094 Vart var de nånstans du gick omkull?

GrebbestadpÖjk då ja =)
Gick omkull på Skärslätten,
Sväng av vid vik mot Std, efter cirkus 2-3 km har du några snabba svängar på rad, första till höger över en liten bro följd av snabb vänster och sen en höger upp över ett litet krön och sen nerför ut ur en lång höger på en lång raksträcka med åkrar på båda sidor. Den raksträckan gick jag av på.

mogwai skrev:
2451308 Damn it... ser ut att göra duktigt ont :näsblod
inte konstigt att du vill ha lite kärlek, när livet (eller diket...) behandlat dig så illa :D
kram på dig :pannkyss

Ja, det känndes kan jag säga, diken är ena elaka gävla saker !
Äntligen en som förstår att man vill ha lite myspys efter att ha vlivit "violated" av ett krondike ! :krama

Mavve skrev:
2451334 Får man köpa delar från hojen eller bolaget tar den?

Verkar som om bolaget tar den,
Skulle jag få köpa loss den som jag skulle villja göra om pengarna är rätt så kanske delar kan säljas, dock är det en hel del folk som verkar villja slakta min kära mille, era elaka små liv ( sarkasmen haglar ! SARKASMEN HAGLAR ! ):arsele

ZejtaN skrev:
2446155 Jaha, 13 augusti gick det åt helvete...
Vet inte riktigt vad som hände, men nånting på hojen verkar ha satt stopp då jag kommer ihåg en "explosion" och sen va hojen okontrollerbar, som tur var gick det inte så fort, men, 4 trasiga kotor i ryggen, 3 brutna revben, vänster ben söndermanglad vrist och hammrat knä, och högerbenets vad är en stor blodfylld muskel som är näst intill obrukbar...

Edit:
Jo, klöv två tänder i underkäken oxå, villket tandläkaren fick gräva runt med idag, villket gör att jag vill påpeka till alla hur Enormt gävla mycket jag faktiskt har börjat Hata sprutor ! Och tandläkare ( inte just personer som är tandläkare ) ( utan yrket tandläkare )... Och vad kan då fan vara värre än en tandläkare med sprutor :confused:

Last edited:
Yepp hel mundering skall man ha, även till City :)

Bifogat

• profilepic13558_3.jpeg
    profilepic13558_3.jpeg
    56.7 KB · Visningar: 157
ZejtaN skrev:
GrebbestadpÖjk då ja =)
Gick omkull på Skärslätten,
Sväng av vid vik mot Std, efter cirkus 2-3 km har du några snabba svängar på rad, första till höger över en liten bro följd av snabb vänster och sen en höger upp över ett litet krön och sen nerför ut ur en lång höger på en lång raksträcka med åkrar på båda sidor. Den raksträckan gick jag av på.

Är inte inföding så ja vet inte riktigt vart du menar men men:tungan

Låter som en medel-olycka;)
Kan gå betydligt värre vid mindre olyckor.
Tur att du klarade dig hyfsat i alla fall :D

Lycka till med rehab och krya på dig!

Lam-Kaka skrev:
2470419 Någon mer info om vad som hände med hojen , eller vad som kommer hända med den?

Det ordnade sig med försäkringsbolaget idag ( eller, pengarna sitter inte på mitt konto än,) men det verkar ha gått oerhört bra, såpass bra så man inte tror att det är sant föräns pengarna sitter på kontot,
fanns inte en sjans dock att få köpt loss den i efterhand, den går rätt till demontering,
så alla ni som frågat om att ev få köpa delar, tyvärr.

stefur skrev:
2470429 Låter som en medel-olycka;)
Kan gå betydligt värre vid mindre olyckor.
Tur att du klarade dig hyfsat i alla fall :D

Lycka till med rehab och krya på dig!

Medelolycka ja, men nu när lite över 2 månader har passerat så känns det inte längre som nån medel olycka. Ryggen värker fortfarande, benen har blivit bättre och revbenen sitter ihop bra nu.
Men att åka till ett lokalt köpcenter för att handla en tshirt och lite lukta gott vatten och hammna där i tre timmar höll på att ta knäcken på mig, ryggen gjorde ont som helvetet och benen sa upp bekantskapen med mig.....
Känns nu som det inte kommer att bli helt smärtfritt även om några år, med tanke på att läkarna sa att bestående men inte kommer att vara kvar när det läkt... men får se.

p.s
Har ni inget att göra på kvällarna, kanske på grund av väder eller annat, så årekomenderar jag Call Of Duty 2, ruskigt kul Andra världskriget spel =)
köpcenterturen gav n¨ått positivt iallafall :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park