Krashade jag oxå ( känslig bild för vissa )

SkaD skrev:
2446309 Trist att det ALLTID ska gå så långt att folk ska behöva klanta sig innan de inser att skyddskläder är till för att användas?! :7peta

Jag tjatar alltid om att man ska åka med helt skinnställ och full mundering men varför ska man behöva skrota kroppen för att inse det?

Kan inte säga annat än krya på dig och hoppas det inte finns fler nötter där ute som inväntar en vurpa innan de tar till skinnstället.
Fan va duktiga vissa är.Tror du inte att han har insett det?? Men alla behöver vi en morsa som dig . Ditt:arsele

Hua, FYRA trasiga kotor! Hur är de trasiga?

Jag komprimerade en kota kraftigt i februari och är inte bra än...

Lycka till och kämpa hårt med rehab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ajaj. Hoppas det går fort med ryggen. Jag hajar nu vilken jäkla tur Jag hade med min us-stylievurpa för en månad sen på gotland där jag begåvat körde på bakhjulet i jeans, collagetröja, inga handskar och drabbades av övermod vilket fick mig att klättra lite för mycket på hojen och Jag gick omkull i 160 enligt polarna. en skön skorpa på höger underarm var allt Jag ådrog mig.:tomten

Lycka till. /Teo

Lantis skrev:
2446489 Dum fråga kanske, men om du hade haft ryggskydd hade kotorna klarat sig helt då?

bra fråga, tror inte det med tanke på det avtryck jag lämnat i dikeskanten som min bror beskrivit för mig.

RocketQueen skrev:
2446503 Det var ju inte riktigt det som var tanken. :7peta

det var iallafall värt ett försök, aja, fasen oxå, nån annan som vill kramas :rolleyes: jag behöver värme, och ömhet. Vafan säger jag, jag är öm som det är, jag behöver bara värme !

Mikey skrev:
2446509 Hua, FYRA trasiga kotor! Hur är de trasiga?
Jag komprimerade en kota kraftigt i februari och är inte bra än...
Lycka till och kämpa hårt med rehab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4-5-6 kotorna är komprimerade med sprikbildningar i, men är klassade som stabila eller vad läkarna nu kallade det för, 7 kotan däremot är kraftigt komprimerad och är den som är värst och därmed ostabil eller hur det nu va läkarna sa, iallafall sjunde kotan som är den som råkat värst ut, så efter tre månader med denna här bodybraceleten som jag har p åmig nu så skall det röntgas igenom igen och om det då inte är bra så skulle det tydligen bli operation =/

Teo skrev:
2446511 ajaj. Hoppas det går fort med ryggen. Jag hajar nu vilken jäkla tur Jag hade med min us-stylievurpa för en månad sen på gotland där jag begåvat körde på bakhjulet i jeans, collagetröja, inga handskar och drabbades av övermod vilket fick mig att klättra lite för mycket på hojen och Jag gick omkull i 160 enligt polarna. en skön skorpa på höger underarm var allt Jag ådrog mig.:tomten
Lycka till. /Teo

låter som du haft bondröta som få ja =)

ZejtaN skrev:
2447539
det var iallafall värt ett försök, aja, fasen oxå, nån annan som vill kramas :rolleyes: jag behöver värme, och ömhet. Vafan säger jag, jag är öm som det är, jag behöver bara värme !

Försöka kan man. :hihi

ZejtaN skrev:
2447539 bra fråga, tror inte det med tanke på det avtryck jag lämnat i dikeskanten som min bror beskrivit för mig.

Jag tror absolut att du hade klarat kototrna om du haft ett ryggskydd. Eftersom du tydligen har landat ganska plant och skyddet tar upp väldigt mycket i det läget, värre blir det om man får en punktbelastning typ landar på en sten.

Måste säga att det är skönt att se att vissa faktiskt överlever. Man hör bara om alla dödsolyckor annars. Tyvärr behöver det ju inte betyda att man blir återställd. Är det någon som har tips på bra skinnställ? Har bara goretex. Har svårt att hitta för jag är 178 lång.
Lyckoönskar att ni som kraschat blir bra fort igen. :krama

Vow - va bra att du iallafall klarade dig...

Sen tycker jag att det är stärkt av dej att skriva och visa bilder av din skada. Jag tror att det är speciellt bra för alla oss andra - att få ett blick av den verklighet som vi lever i - dagligen..

Håll flaggen högt - och krya på dig..

(SMC har faktisk en skadefond - koll på SMC:s websajt och läs hur stadgarna är. Fonden hjälper med rehap av skadade SMC medlem...)

Gött att höra att du är uppe!!
Blev rätt skrajj när man hörde att du kraschat samt såg dom läskiga spåren på vägen.

En sak är säker, det var helt enkelt inte våran tur denna sommaren.

RocketQueen skrev:
2448213 Försöka kan man. :hihi
precis :krama

Kawwa skrev:
2448381 Jag tror absolut att du hade klarat kototrna om du haft ett ryggskydd. Eftersom du tydligen har landat ganska plant och skyddet tar upp väldigt mycket i det läget, värre blir det om man får en punktbelastning typ landar på en sten.

Vad jag har förstått. så har jag slått i diket hårt i en kullerbytta rörelse, så att ryggen komprimerats ihop frammåt så att säga. men vem vet, hade gärna sluppit det hela om det gått. =)

Bikerbitch skrev:
2448434 Skönt att du klarade livhanken. Man får alltid nya erfarenheter på köpet. Krya på dig!

Ja, nånting har man kanske lärt sig, vad det nu skulle vara har jag inte kommit på ännu :crash :confused:
Vill du kramas då ? RocketQueen är snål med kramarna :nicka

Speedgirl skrev:
2448824 Måste säga att det är skönt att se att vissa faktiskt överlever. Man hör bara om alla dödsolyckor annars. Tyvärr behöver det ju inte betyda att man blir återställd. Är det någon som har tips på bra skinnställ? Har bara goretex. Har svårt att hitta för jag är 178 lång.

Ja, det känns som om det är för få gånger man hör/läser att nån krashat och "lives to tell about it". Är glad för att vara en av dem.
Jag hadde en icon jacka på mig, skulle villja säga att den var kvalitet !

Galne Dansken skrev:
2448867 Vow - va bra att du iallafall klarade dig...
Sen tycker jag att det är stärkt av dej att skriva och visa bilder av din skada. Jag tror att det är speciellt bra för alla oss andra - att få ett blick av den verklighet som vi lever i - dagligen..
Håll flaggen högt - och krya på dig..
(SMC har faktisk en skadefond - koll på SMC:s websajt och läs hur stadgarna är. Fonden hjälper med rehap av skadade SMC medlem...)

Det tog styvt fyra veckor innan jag kände att man hade krafter nog i kroppen för att kunna berätta om det, tråkigt nog har jag inga färska bilder från benet, skulle haft från innan dom skrapade rent det med rotborsten under narkosen, har fåt höra på omvägar att då var det såpass "snyggt" att sköterskorna klappade mig under narkosen eftersom kroppen fortfarande reagerar på smärta, även om man snarkar som en griskulting.
Flaggan hänger högt, har slitit aldeles för mycket nu för att ge upp :)
Förstod inte riktigt det där med SMC men skall kolla på det å se om man blir smartare, (ungefär som om man skulle bli det :rolleyes: )

Lorge skrev:
2449432 Gött att höra att du är uppe!!
Blev rätt skrajj när man hörde att du kraschat samt såg dom läskiga spåren på vägen.
En sak är säker, det var helt enkelt inte våran tur denna sommaren.

Säger du ja som va uppe på bena dagen efter, amatörkrashare :crash
Får jag låna CebeÄrEn en sväng eller, måste känna efter om jag fått hoj-fobi det är väll lugnt va ? du kan ställa den här ikväll :fyllisar

ZejtaN skrev:
2450253
Säger du ja som va uppe på bena dagen efter, amatörkrashare :crash
Får jag låna CebeÄrEn en sväng eller, måste känna efter om jag fått hoj-fobi det är väll lugnt va ? du kan ställa den här ikväll :fyllisar

Hah, va la uppe å sprang efter några dagar iaf. Kommer ju inte ihåg dom första 2dagarna efter typ så vet inte så noga vad som hände :).
Men men, synd att inte alla har lika jävla tur som jag.

Hah, cbr'en står i garaget i väntan på nytt bakdäck och nya bromsar.
Kan ju alltid komma och torrgasa lite, låter fräckt då jag har plockat bort sliponet för att komma åt och rensa baken :yoparty :tungan

Speedgirl skrev:
2448824 Måste säga att det är skönt att se att vissa faktiskt överlever. Man hör bara om alla dödsolyckor annars. Tyvärr behöver det ju inte betyda att man blir återställd. Är det någon som har tips på bra skinnställ? Har bara goretex. Har svårt att hitta för jag är 178 lång.

Vad är problemet? Jag är 176 cm och har hittat skinnställ! Jah har Halvarsson, tvådelat! Jättebra för då kan man ha olika storlekar i byxor och jacka så att do långa benen får plats utan att man drunknar i jackan! :tummenupp

Nu är ju jag lång och smal och vet inte hur mycket former du har men tvådelat kan nog va bra när man är lite längre för att det ska sitta bra!

Alx skrev:
2450273 Vad är problemet? Jag är 176 cm och har hittat skinnställ! Jah har Halvarsson, tvådelat! Jättebra för då kan man ha olika storlekar i byxor och jacka så att do långa benen får plats utan att man drunknar i jackan! :tummenupp

Nu är ju jag lång och smal och vet inte hur mycket former du har men tvådelat kan nog va bra när man är lite längre för att det ska sitta bra!

Ja jag provade Dainese och såna märken men där fick jag gå över till herrstorlek för att få tillräckligt långa ben.
men jag skall titta på Halvarsson.
Tack för tipset.
:wiggle

Speedgirl skrev:
2450287 Ja jag provade Dainese och såna märken men där fick jag gå över till herrstorlek för att få tillräckligt långa ben.
men jag skall titta på Halvarsson.
Tack för tipset.
:wiggle

Jag tror jag har herrstorlek i byxorna och dam i jackan, men som sagt inte så mycket former heller...

hade icon skinnjackan på mig och ett par fina byxor...
jag vet, idiot, men därav jag vill lägga ett ord till andra att dra på sig hela stället.

Bra tips ! Själv kraschade jag min hoj för 14 dagar sen när jag fick grussläpp. Hojen har gått till skrot men jag klarade mig (fantastiskt) bra och har nu bara vatten i ett knä som men efter olyckan.
Behöver jag säga att det var tack vare skinnstället det gick så bra som det gick ?

Speedgirl skrev:

Min kompis och jag har likadant skinnställ. Jag är 168cm, hon 185cm.
Vi kör med Dainese. :)

Sorry för OT. :)

ZejtaN skrev:
2450253
Ja, nånting har man kanske lärt sig, vad det nu skulle vara har jag inte kommit på ännu :crash :confused:
Vill du kramas då ? RocketQueen är snål med kramarna :nicka

Att använda skyddsutrustning hela tiden kanske :rolleyes:
RocketQueen har ju redan någon att slösa kramar på, precis som jag.
Ibland kramas hon och jag också :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...