Ventilerna är jätteviktigt att kolla på den modellen. Lite konstigt om det är ventiltick eftersom ventilspelet brukar bli för litet.
Den motorn slamrar en del original, så det är svårt att säga om något är fel. Försök hitta en likadan och jämför ljudet.
Hur menar du nu egentligen ? Har du ställt ventilerna på en gpz 600 r ? Hur justrerade du dem, och i så fall hur får du det till att de ska gå mot 0 ???
Till TS, yepp, kan gå som en påse skit, o leva rövare på låga varv om förgasarna är osynkade, o det blir dem om ventilerna är fel, eller de drar tjuvluft tex vid förgasargummina.
Ja, de är ett helvete att få på helt, de är så hårda, men det går, hur jag nu vet det.
Öppna fuggarna, kolla i "locket". Vacumgummit på dem har en benägenhet o spricka, går som en påse nötter då. Antingen köper du skitdyra nya, eller så tätar du dem med samma jox man fixar torrdräkter med. Du kan gissa hur jag gjorde.