Gick ner i garaget för att riva skiten igen. Fick för mig att provstarta i alla fall, gick klockrent i 20-30 sekunder utan knack och med ett minimalt tickande(jämfört med innan). Sen började tomgången sjunka gick inte att gasa något, knacket började och vid lite gaspådrag så dog motorn. Väntade 10 minuter, startade igen och höll låg men jämn gas i kanske 20-40 sekunder, helt plötsligt varvade motorn till och gick som den ska.
Tog en provtur och inga missljud eller knackningar.
Motorn går bra vid mjukt gaspådrag upp till ca 5000 varv sedan blöddrar det bara och händer inget mer, men som sagt förgasarna är inte syncade(utrustning ligger på jobbet).
Men stora frågan är ju vad det var som hände från knackningarna och till motorn gick som den ska utan någon som helst åtgärd.
Behöver en automatisk kamkedjespännare göras rent/servas ?
Jag kände/drog lite lätt i kamkedjan när ventilkåpan var borttagen, kan den ha ändrat spänningen och det orsakat något sånt här ?