Krökatråden

Ett par afterwork-öl efter 3 timmars sömn och 16 timmars arbete räcker tydligen för att komma igång :tummenupp

så sitter man o ser solen gå upp då.:näsblod

Känns som det var en lyckad kväll när jag kunde knalla hem direkt o ta taxin till flygplatsen för att ta tidiga flyget. Sitter ni på wiens flygplats med en kopp kaffe o filosoferer över min baksmälla som inte riktigt vill infinna sig med full kraft men som likväl finns där i bakgrunden.

Fin fint,

hehe

okej. Råkade sno en tjejs kamera igår iallafall. Trodde det var lugnt igår för jag minns inte att det hände så mycket och jag mår jävligt bra. Ringde till hon som äger kameran och hon berättade att vi stagedivade igår och lite såna grejer och slogs litegrann. ångesten kommer långsamt krypande nu iallafall. har även ont i armbågen, ryggen och en fot. Helskum dagen efter.

Hehe. Där fick du din indianfylla! Låter som om det var bra röj! Fortfarande packad ? :rolleyes:

honkiie skrev:
2540920 okej. Råkade sno en tjejs kamera igår iallafall. Trodde det var lugnt igår för jag minns inte att det hände så mycket och jag mår jävligt bra. Ringde till hon som äger kameran och hon berättade att vi stagedivade igår och lite såna grejer och slogs litegrann. ångesten kommer långsamt krypande nu iallafall. har även ont i armbågen, ryggen och en fot. Helskum dagen efter.

Aptitretare

Förrätt:

Bifogat

• drink.jpg
    drink.jpg
    1.7 KB · Visningar: 81
  • drink2.jpg
    drink2.jpg
    16.7 KB · Visningar: 32
Drog till garaget å skruvade i crossen:yoparty kom hem för ca 1 timme sen. tog mig lite Norrlands guld:tummenupp får se vad som händer, sitter själv å dricker:gnissla

Fan satan, har jour på brandkåren denna veckan så det blir inge bränne..:mad:
Sitter och dricker Cola och e GANSKA sugen på att slå i lite Captain Morgan...

Silverryggen skrev:
2557556 Fan satan, har jour på brandkåren denna veckan så det blir inge bränne..:mad:

Jour verkar inte vara nån höjdare. Får man pengar för att vara "passiv" jour? Alltså, även om det inte blir nån utryckning, eller är det inräknat i den ordinare lönen? :va

Silverryggen skrev:
2557556 Fan satan, har jour på brandkåren denna veckan så det blir inge bränne..:mad:
Hahaha jag sitter här på jobbet och dricker trist cola, är sugen på att festa på lite lustgas som hon i tidningen.:yoparty

~Settan~ skrev:
2557566 Får man pengar för att vara "passiv" jour? Alltså, även om det inte blir nån utryckning, eller är det inräknat i den ordinare lönen? :va

Man får 3230:-/vecka för "ingenting". Blir det utryckning får jag 127:-/timme, första timmen alltid värd 1,5h och 19.00-06.00 samt hela helgen är det 50% OB dvs. åker jag dit nu och är där i 10 min så får jag (127x1,5)x1,5 = 285:-/h så jag klagar inte, en vecka i månaden kan man vara nykter...:)

Kawakex skrev:
2557568 Hahaha jag sitter här på jobbet och dricker trist cola, är sugen på att festa på lite lustgas som hon i tidningen.:yoparty

Jaha, skål då....
Kanske inte så smart de där med gasen..:va

Last edited:
Silverryggen skrev:
2557577 Man får 3230:-/vecka för "ingenting". Blir det utryckning får jag 127:-/timme, första timmen alltid värd 1,5h och 19.00-06.00 samt hela helgen är det 50% OB dvs. åker jag dit nu och är där i 10 min så får jag (127x1,5)x1,5 = 285:-/h så jag klagar inte, en vecka i månaden kan man vara nykter...:)

Vilket uttömmande svar! Utmärkt, 3000 i veckan för att sitta på rumpan hade jag troligen inte tackat nej till. :)

~Settan~ skrev:
2557605 Vilket uttömmande svar! Utmärkt, 3000 i veckan för att sitta på rumpan hade jag troligen inte tackat nej till. :)

Ja det är fint ,dessutom får man köpa Personal-PC genom kommunen , har beställt en ny med Intel Dual Core och 23" platt widescreen, perfekt för att surfa i kröratråden!!!!:yoparty

Silverryggen skrev:
2557617 Ja det är fint ,dessutom får man köpa Personal-PC genom kommunen , har beställt en ny med Intel Dual Core och 23" platt widescreen, perfekt för att surfa i kröratråden!!!!:yoparty

Då kan du ju kanske, möjligtvis eventuellt, skänka mig ett grafikkort, minneskort och liknanade så jag kan spela mina spel mer än en halvtimme innan det börjar lagga :huvet (jag vill börja jobba!!)

Fan vilken skön kväll. Underbart med lite sprit i kroppen efter sn skön arbetsvecka! Imorrn barndop, så jag måste nog gå och sova lite nu...

Bifogat

• cola.gif
    cola.gif
    15.6 KB · Visningar: 140
  • lime.jpg
    lime.jpg
    23.1 KB · Visningar: 37
  • 261.jpg
    261.jpg
    7.6 KB · Visningar: 140
Last edited:
Nyheter