Kostnad för att byta drivpaket?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har en Honda CBR 900 från 93 som snart är i behov av ett nytt drivpaket.
Någon som har koll på vad det mellan tummen och pekfingret skulle kunna kosta? Jag har kollat med en verkstad och de sa mellan 3- och 4 tusen kr

Måste tillägga att tummen sitter mitt i handen när det gäller sånt så att byta själv går bort så om det finns någon vänlig själ som vill ställa upp mot en mindre ersättning är vad en verkstad ska ha så är jag evigt tacksam.

Femhundra plus material. Verkstaden du fått offert från ska du inte gå tillbaka till. Jefla ockrare!

2211:- för kedja +2 drev (+1kugg i bak) till min Yama FZR600 ink. arbete.
börde väl inte skilja så mycket ? min har 530 kedja

Finns väl ingen som kan ta 1-1,5h för att byta ett drivpaket.. Max 30min för en mekaniker

Inte fan tar det över 1h i verkligheten men å andra sidan finns väl ingen meck på etablerad firma som är intresserad av att debitera mindre än 1h....

Det är inget avancerat jobb, men visst är det tidsödande även för en verkstad. Lär ta 1½ - 2 timmar för dom. Har dom hög timpenning så blir ju kostnaden dyr, inte mer än så.

MEN hade jag varit i din sits hade jag inte pröjsat mer än ca. 5 hunka för jobbet!

Men jag råder dig att hitta nån privatmek som kan göra det åt dig. Typ roadracing åkare eller liknanade som håller på seriöst hemma.

1813kr kostar ett drivpaket till en CBR900 -93 genom Duells. Lägg till en timmes arbetskostnad på det så landar det på ca 2500kr. Kanske.

4000kr kan de nog bara komma upp i om de behöver köpa in nitningsverktyg eller något sånt. :tungan

kör upp till mej o ta med grejjorna å en låda pilsner så har vi en deal..

Ja, nu förtiden skräder verkligen inte många verkstäder ordet ockrare utan kan man lura ngn på pengar så gör man det. 4000 är fan absurt!

Addemoto tar ca 1500 spänn för ett drivpaket (kejda och drev) till din hoj. Jobbet att byta är faktiskt ganska enkelt, det klarar även en amatör :tummenupp

Du bara kapar din gamla kedja, byter drev fram o bak (inget komplicerat alls) och lägger på nya kedjan o monterar ihop med medföljande clips-lås. Sen åker du lugnt o stilla till mc-verkstaden och ber dem ersätta clipset med nitlåset du fick med drivpaketet.

Så förutom din egen tid kostar det max någon hundring utöver själva drivpaketet.

Spelar ingen roll hur lång tid det tar.. Man debiterar så mkt man kan utan att kunden sätter i halsen

max 30 minuter f.ö rätt optimistiskt

Det är just därför alla firmor ska ha en pungspark så att nötpåsen hamnar strax under mandlarna...:huvet

Alternativt så går dom i konkurs.. vilket föredrar du? :confused:

Om man gör som du säger "debiterar så mycket man kan utan att kunden sätter i halsen" så är detta företag ICKE seriöst och ska bort från marknaden.
Att debitera 4000:- för ett byte av drivpaket är faen religöst dåligt, må den firman gå i graven.:död

Om man gör som du säger "debiterar så mycket man kan utan att kunden sätter i halsen" så är detta företag ICKE seriöst och ska bort från marknaden.
Att debitera 4000:- för ett byte av drivpaket är faen religöst dåligt, må den firman gå i graven.:död

Självfallet.. Men att en firma debiterar 1,5 timme om det tar 50 minuter, det får man leva med

Ofta går det faktiskt att pruta på verkstadsarbeten.. Hehe

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back